Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Haipaaltje

Wiet ( Drugstest ) In Het Verkeer

Recommended Posts

Hai ,

 

Een vraag die al lang in mijn hoofd zit .

 

Ter vergelijking met alcohol , als je een aanrijding hebt terwijl er teveel alcohol in je bloed zit gaat de verzekering de schade op de drinker verhalen , en terecht .

Ook als je de avond ervoor flink gedronken hebt zit er vaak s'ochtends nog teveel alcohol in je bloed , het breekt nl. langzaam af .

 

Hoe zit dit nou met wiet en wietolie , wat nog steeds door de overheid als drugs gezien wordt ?

 

Nu gaan ze als alles doorgaat per 1-7-2017 ook hier drugstesten in het verkeer invoeren , de ons omringende landen hebben dit al .

 

Wat nu als je s'avonds flink gedampt hebt en de volgende morgen door de politie zo'n speeksel drugstest moet ondergaan , of je bent een trouwe wietolie gebruiker ( cbd olie of thc/cbd olie ) zijn er dan sporen te zien en wat zijn dan de gevolgen ?

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup,is te zien.

Ook de ongemoduleerde THC die al ''uitgewerkt'' is,is reactief op de speekseltest>>> hoelang precies weet ik niet.

Volgens mij ziet die test zelfs cbd aan voor thc,maar DAT weet ik niet zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had het opgezocht enkele jaren terug toen de speekseltest in belgie uitkwam.

Het hangt er beetje vanaf hoeveel je het gebruikt had ik toen vernomen.

gebruik je zo afentoe dan gaat het binnen 2 tal dagen nog in je lichaam te vinden zijn gebruik je dagelijks is het tot 2weken later nog in het lichaam.

 

In het speeksel:

Cannabis tot 14 uren na gebruik (onafhankelijk van de gebruikte hoeveelheid).

Wat cannabis betreft zou volgens bepaalde bronnen de opspoorbaarheid langer kunnen zijn (tot 72 uren na gebruik), wanneer men reeds lang zeer frequent gebruikt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus , dan hebben wij als het inderdaad per 1-7-2017 er een probleem bij !

Hoe gaan de verzekeraars hiermee om .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of het het zelfde is in Nederland maar de verzekeringsmaatschappij word toch enkel gecontacteerd bij een ongeval? :)

 

Was nog vergeten te zeggen:

Die speekseltest zijn om 1 of andere reden zeer prijzig dus eerst gaan ze een checklist af:

is de bestuurder verward, groot/klein pupillen, rode ogen, ruikt het voertuig naar wiet of andere chemischerommel en dan gaan ze over tot speekseltest is die positief dan komt er de dokter bij voor een bloedstaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gevolgen? varierend van niets, tot rijbewijs ongeldig plus aanmelding cbr ivm chronisch druggebruik

 

je kan beter dronken in de auto zitten...

 

 

kosten? maakt dat de overheid nou uit, die jsf komt er toch ook wel? of niet? of toch weer wel hahaha

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaan ze bij mij zwaar schrikken denk ik met dat bloedstaal,dan vragen ze hoe dat bloed in mijn THC komt? :lol:

Dat terwijl ze geen reactiesnelheidstest afnemen,dat zou ik ook nog zwaar boven gemiddelde afronden denk ik.

 

In de speelhal had ik er vroeger ook nooit last van,ik speelde de meesten eruit.

Nu nog trouwens :whistle: echt lachen.

Iedereen is TE high om HALO te spelen,dus ik own iedereen hardcore :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

THC, of eigenlijk de afbraakproducten, blijven inderdaad afhankelijk van je gebruik een paar dagen tot maanden aantoonbaar. De vraag is alleen of je daarmee aantoont of je ook onder invloed bent. Lijkt me aanvechtbaar.

 

Natuurlijk hoor je (uiteraard) niet te rijden onder invloed, maar hoe vaak wordt je nu aangehouden? Of zie je überhaupt politie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x = te veel natuurlijk, zeker als je daarna een jaar je papiertje kwijt bent, das best veel fietsen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak wordt wiet in het verkeer, volledig ten onrechte, vergeleken met alcohol.

 

‘’Het legaliseren van marihuana levert een positieve bijdrage tot de verkeersveiligheid en schroeft de bierverkoop terug. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Colorado. De Amerikaanse onderzoekers stelden vast dat het legaliseren van marihuana leidde tot een daling van bijna 9 procent in het aantal verkeersongevallen met fatale afloop en een daling met 5 procent in de bierverkoop. Opgemerkt wordt dat het marihuana-gebruik de alcohol-consumptie bij jongeren terugschroeft, wat een positieve invloed heeft op de verkeersveiligheid .

 

"Het is verbazend hoe weinig men weet over de effecten van legalisering van marihuana," merkt Daniel Rees, professor economie aan de University of Colorado, op. De onderzoekers wijzen er op dat verkeersongevallen de belangrijkste doodsoorzaak zijn bij de Amerikaanse bevolking tot vierendertig jaar. In 2 Amerikaanse staten is de wiet gelegaliseerd en in 23 is het gebruik van medicinale marihuana toegestaan. De onderzoekers stelden vast dat in die staten de alcoholconsumptie bij twintigers de voorbije twintig jaar is gedaald, waardoor er in het verkeer minder doden vielen.

 

"Autobestuurders onder invloed van alcohol nemen meer risico's," verduidelijkt Rees. "Deze bestuurders onderschatten de impact van de alcohol op hun rijvaardigheid, waardoor ze sneller rijden en meer risico's nemen. Autobestuurders onder invloed van marihuana zijn daarentegen geneigd om aanmerkelijk minder risico's te nemen.(bron express.be)

 

http://www.cannaclopedia.be/STUDIETRL.htmhttp://www.cannaclopedia.be/STUDIETRL.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten wordt er tegenwoordig, ook bij een 1 zijdig ongeluk, bloedproef afgenomen.

aanhouding bij de grens in duitsland:

Bij mijn persoontje werd het apparaat direct kapot verklaard, want zulke uitslagen in je bloed: nee dat kon niet.....

Gelukkig kan ik het afwentelen op mijn officieel medisch gebruik, en is het met een sisser afgelopen.

was dit niet zo geweest dan was ik lange tijd mijn rijbewijs kwijt, zou er melding volgen bij het rwd

en zou ik levenslange ontzegging krijgen in het land waarin het gebeurde.....

ik be nu bezig om mijn bloedbeeld zelf in kaart te brengen, want een volgende keer zal het iet zo "makkeijk"gaan.

ik slik ongeveer 0.5 a 0.7 gram olie per nacht.

dus bij die uitslag kun je je wat voorstellen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro tip: zorg dat je ook knetterstoned op de pasfoto van je id en rijbewijs staat. Is z/w maar je kunt bij mij de rode ogen nog zien.

 

Twee weken geleden aangehouden in nordhorn, met bordje niederlande bijna in zicht. Zat vier uur eerder nog in de shop in NL. Sta voor stoplicht en politie komt naast me staan. Had dat, knetterstoned als ik was, niet door. Net als het licht dat op oranje->groen ging. Politie rijdt verder, ik blijf staan. Viel natuurlijk op dus politie stopt. Mooie blondine achter het stuur zette de auto zo strak tegen de kant dat haar mannelijke collega de deur niet openkreeg. Na wat heen en weer geklungel stappen ze uit, vragen om papieren en of ik iets in de achterbak heb. Ik in neder-engels-duits uitleggen dat we net van de rewe (supermarkt) komen en laat ff de boodschappen zien. Vraagt de mannelijke collega of ik heb gedronken en ff wil blazen. Vrraagt ie daarna of ik marijoeana heb gebruikt, "nein" zeg ik met een enigsinds beledigende frons. Wat denk ze wel niet, dat iedere nederland aan de drug zit of zo. Hij kijkt nog eens een paar keer diep in mijn immer-rode ogen en op mijn rijbewijs en ik werd een schone avond gewenst.

 

Als je in duitsland de speekseltest niet haalt moet je de bloedtest vooruit betalen. Krijg je terug als ze niets vinden in de bloedtest. Kosten kunnen oplopen tot 1100 euros. Da's 2200 Mark!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

In de speelhal had ik er vroeger ook nooit last van,ik speelde de meesten eruit.

Nu nog trouwens :whistle: echt lachen.

Iedereen is TE high om HALO te spelen,dus ik own iedereen hardcore :likken:

 

wie speelt er nou nog HALO BF1 jonguhhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...