Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietsurfer1

Nieuwe Ruimte Inrichten

Recommended Posts

Heb zojuist een nieuwe kast gemaakt 3 m x 2.4 m , van de zijde 2.40 valt 60 cm weg ivm voedingsvat enz.

 

Dus mijn totale kweek oppervlakte zal zijn : 3 m x 1.8

 

Zit te twijfelen tussen 2x 1000 watt [ 400 v ] Dimlux dieptestraler of 4x 600 [400 v] Dimlux dit i.c.m 4x adjust wings medium

 

De hoogte van mijn kast is 2.10 m. met de dieptestraler moet ik rekening houden met de afstand van lamp naar plant

Maar ben vooral benieuwd of 2x 1000 watt de oppervlakte goed dekt van 3m x 1.8m

 

Wil 50 x 18 L plaatsen op cocos.

 

Graag uw reacties / info en ideeën :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt scroggen enz zijn beide opties prima werkbaar, als je haze wilt zetten zonder scroggen/toppen is 4x600 misschien een iets betere, maar ook gelijk flink duurdere mogelijkheid.

 

3e optie: 3x600w 400v dimlux/adjustawing op n rijtje (kappen in de breedste stand)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral de 1000 watters van eind vorig, en begin dit jaar zijn ZEER onbetrouwbaar.

Nieuwe versie met display schijnt wel weer goed te zijn, maar die moeten zich natuurlijk nog bewijzen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn die oude modellen er al lang niet meer... beschrijving daar op die site loopt nog achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Dimlux versie gehad met display 600 watt 400v en ben er te vrede er over geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook voor een full spec EC :)

 

Was gewoon ff voor te kijken of et geen oude serie was.. duurt nog ff voordat ik em haal.. en hokkie verbouw.

 

Beetje druk met de kleine haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook voor een full spec EC :)

 

Was gewoon ff voor te kijken of et geen oude serie was.. duurt nog ff voordat ik em haal.. en hokkie verbouw.

 

Beetje druk met de kleine haha

 

Na een aantal jaar kan die helpen met water geven :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 4x600 watt dimlux 720watt nemen

zou niet met die wings dat gaan doen

die wings zijn wel goed, maar die losse travos hebben vaak storing

vriend van me heeft er 16 hangen die baalt dat hij niet de complete heeft gekocht

maar zal misschien per productie periode verschillen geen idee

kwa prijs verschilt het niet zo heel veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn losse 600w/400v ballasten hebben t op zich nooit af laten weten, maar zou nu ook voor de full fixtures gaan als ik weer aan de hps ging..

Alle modellen hadden problemen, echter de 1000 watters wat meer door de extra warmte.

 

Edit: was idd een serie die bijzonder veel uitval had... ongeveer rond deze tijd een jaar terug lag die in de shops.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dat geld moeten ze gewoon iets fatsoenlijks maken..

zoals die http://dimlux.nl/product/dimlux-expert-series-630w-dual-full-spectrum/

 

kosten je gewoon 7 en halve meijer per stuk !

 

kost mij gewoon 13 rooie >.< wat denk je zelf ?

en dan constant met stress zitte als die kut dingen uitval hebben..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik voor de 2x 1000 watt Dimlux ga omdat het mijn veldje mooi afdekt. Als ik ze straks ga kopen dan maak ik goede afspraken met de GS als ze kapot / defect zijn dat ik ze gelijk kan ruilen. Mijn verwachting is dat als ik ze koop er weinig kinderziektes er meer erin zitten en dat ze laatste kleine storingen toch wel zijn verholpen. Had ook al gekeken naar de Gavita pro 1000 watt 400 volt... Lijkt me ook goed apparaat.......

 

4x600 watt is beter te dimmen enz , maar die 2x 1000 watt lijkt me me "de shit "

 

Mijn losse 600w/400v ballasten hebben t op zich nooit af laten weten, maar zou nu ook voor de full fixtures gaan als ik weer aan de hps ging..

Alle modellen hadden problemen, echter de 1000 watters wat meer door de extra warmte.

 

Edit: was idd een serie die bijzonder veel uitval had... ongeveer rond deze tijd een jaar terug lag die in de shops.

 

Had ik veel problemen over gelezen inderdaad. Maar ze hebben vrijwel alles gerepareerd of mensen kregen een nieuwe set ( niet meer dan normaal lijkt me ook )

 

voor dat geld moeten ze gewoon iets fatsoenlijks maken..

zoals die http://dimlux.nl/pro...-full-spectrum/

 

kosten je gewoon 7 en halve meijer per stuk !

 

kost mij gewoon 13 rooie >.< wat denk je zelf ?

en dan constant met stress zitte als die kut dingen uitval hebben..

 

Ben ook niet te beroerd om geld uit te geven maar snap precies wat je bedoeld.... ALSSSSSS ze kapot gaan en moet vervangen dan is het FUCKED

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook precies mijn probleem nu met de gavite 600de..

 

Omdat de deense bodem al 20cm van de grond af is.. 3-5 dagen voorgroei direct op de slabs.. net helemaal vol gescrogd

En nog hangt men lamp tegen het plafond.. ofja de trafo.

 

Tent gaat straks weg, komt waarschijnlijk een inline can filter met een koppelstuk van 160mm met zon pijpje van 50mm eraan zodat ik dan direct de warmte kan wegzuigen bij de lamp.

 

Zijn die inline filters eigenlijk goed of?

http://www.luchtbehandelingzaanstad.nl/a-43996886/can-inline-filter/can-inline-filter-1000m3-flens-200-mm/

 

Zoiets bedoel ik dan

Edited by Wiekspiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

trafo,s zijn voorschakelarmaturen.

 

je bedoelt de lamp armatuur zelf denk ik.

 

groei je ze direct met startblok op de slab???

worden je startblokken dan niet leeggezogen ?

 

geen ervaring met inline filter.

ga je de nanotube gebruiken bedoel je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat bedoel ik :P (dat blok)

 

Ik zet ze altijd direct op de slab, heb geen last van droge blokken nee, blijven altijd vochtig..

Pomp dan ook 1x per 4u bij lamp aan

 

Weet nog niet precies welke ik ga pakken, weet ook niet of andere armaturen de mogelijkheid hebben om afgezogen te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij met jullie informatie en mee denken voor mijn nieuwe ruimte :dribble:

 

Ik zit te denken aan 50x 18L cocos gemixed met perliet voor de extra luchtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure cocos klinkt in als de neten, houd daar even rekening mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...