Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sensiseed

Airfan Softbox 550M3 Problemen Met 600W

Recommended Posts

Hey,allemaal.

 

Ik ben hier al een weekje of vier enkele plantjes aan het voorgroeien onder 400w.

De tent bereikte toen al temps van ongv 27 a 27.5 max. Ik heb de box gemonteerd aan het plafond met 1 bocht van minder dan 90 graden. Ik blaas uit door mijn filter met een 20cm geisoleerde luchtslang ertussen.

Ook haal ik passief met twee buizen lucht vanbij een open raam.

 

In de zomer ( begin augustus begonnen) lukte mij dit middels een actieve inblaas die lucht haalde vanuit een kouder vertrek. maar nu heb ik veel frissere winterlucht , dus dat zou geen prob mogen zijn.

Vorige keer had ik echter wel soortjes die precies beter tegen de warmte konden.

Helaas heb ik nu ook geen actieve inblazer ter beschikking.

 

Nu is mijn vraag: Wat zouden jullie zelf doen, of adviseren?

Verder op 400 met mooie temps of de plantjes wat laten 'afzien' en meer opbrengst proberen halen door de 600w aan te laten? Ze zitten net in hun overschakeling naar de bloei, reeds een week, dus hier zouden ze denk ik wel baat van hebben.

 

Langs de andere kant wil ik geen herma's riskeren door teveel stress, omdat ik deze krengen in het verleden al zag langskomen.

 

Graag hoor ik jullie mening of advies!

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff zo'n badkamerventilatortje van n 10tje halen bij de bouwmarkt denk ik, of misschien 2, en die in je inlaatslangen douwen... tadaa actieve inlaat op n koopje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact wat er geformuleerd staat na, mijn vraag is. ;)

 

Ik weet zelf ook wel wat er te doen valt. Maar ik zou jullie mening willen horen, zoals scirocco doet ;)

 

Zijn die badkamerventilators een beetje stil? @ scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga in de badkamer staan met dat ding aan of in je toiletkamertje.

 

en aanschouw t geluid !

 

heehehehhehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

400W en wel scoren ipv een rondje met van alles aan gedoe of een slag groter tentje nemen :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die fannetjes in de slangen steekt gaat t wel, maar ze blijven wel wat lawaaiig vind ik persoonlijk.

In n sonoconnect is t geen issue, maar als je van die dunne flutbende gebruikt kan t wat storend zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe @ capitano.

Hier is het nog verluchten met het raampje open hoor ;). kzou het gewoon jammer vinden dak mn uitblaas zo stil mogelijk heb gemaakt, om dan op het lawaai van die badkamerventilator te luisteren. :P

Ga gelijk eens het aantal db opzoeken.

 

@lostchild

Zou een grotere tent automatisch koeler zijn? Ook al staat de tent op een kamer die vrij snel opwarmt maar helaas niet zo snel afkoelt?

 

@Lostchild Ok dus die kleine badkamervent in een sonoconnect, dat ik daar niet aan heb gedacht. Kijk daarom vroeg ik het dus :D

 

Ik heb wat lopen prullen en ben erin geslaagd de max temp naar 29.0 te krijgen.

Ik kan mezelf wel voor mn kop slaan. Blijkbaar was 1 circulatiefannetje niet genoeg, en kreeg ik hierdoor op bepaalde plaatsen veel hogere temperaturen.

Dus heb ik een passieve slang een 15-tal cm onder de lamp laten uitkomen. deze blaast de warmte dus ook weg.

 

Lijkt dus wel beter te zijn! even een halve dag afwachten of de temp toch niet terug belachelijk hoog wordt straks.

 

bedankt om mee te denken allemaal

Edited by sensiseed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...