Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FxCKiNGNuTZ

Eerste Kweekverslag 5X Slh 600 Watt Hps

Recommended Posts

Hallo, dit word mijn eerste kweekverslag zodat er andere mensen eens kunnen meekijken en mij feedback geven.De zaadjes waar ik mee ga werken zijn de Super Lemon Haze van Greenhouse seeds. Ik ga voor een scrog gaan, dus hoor graag als er iets beter kan, wanneer ik zou moeten toppen enz.. hiervan kan ik alleen maar leren.

 

Materialen:

 

-Kweektent 120x120x200 (Trinatech)

-Afzuiging 400 m3

-600 Watt hps lamp

-5x 18 liter potten

-PH meter atwa

-Voeding totaalpakket van Hesi.

-Klipventilator

-Luchtbevochtiger

 

Wellicht nog wat dingen die ik vergeten op te noemen ben.

Verder kweek ik op aarde, en ben ik ondertussen al 5 dagen verder na ontkieming. Heb de zaadjes ontkiemt in een bekertje water, en heb ze vandaag overgepot van de kleine pots naar de 18 liters.

 

gallery_45585_19213_3358432.jpg

 

 

Duidelijkere foto´s volgen nog.

Edited by FxCKiNGNuTZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit. Hoop wel dat je geen uitvallers hebt met dat geringe aantal. Kan zijn dat et goed komt.

Maar als je van plan bent te scroggen zou je dan net iets kunnen langer voorgroeien.

 

Anyway succes. Ik volg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

400M3 afzuig zal voor nu mss wel werken maar is wel wat klein mss, wat voor filter gebruik je met die stink hazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zo een tent Trinatech gehad maar komt licht binnen heb toen klittenband gebruik om die luchtkleppen dicht te houden.dus goed kijken als er licht binnen komt want dat wil je niet omdat je dan ballen aan je plant krijgt en dan allemaal zaad.

heb er wel mee leren kweken maar had meer verwacht van die tent. heb nu een kast gebouwd met voorgroei hokje erbij veel beter dan een tent.

en minder lawaai en temperatuur veel beter te controleren

vind afzuiger wat te klein voor 600w lamp ik heb 780m2 afzuigen en dim ik tot 40´% als het echt kou is normaal op 60% geen lawaai wel met een variac.

 

succes ik ga ook volgen want wil weten als bij u ook licht binnen komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

topppen rond 5 internode's net er ongeveer 30CM boven de pot rand hangen.

 

als je wilt gaan scroggen neem ik aan dat je dit met zo min mogelijk voorgroei tijd wilt doen.

om zo snel mogelijk te groeien hebben de planten veel wortels nodig.

 

dus ik zou zo groot mogelijke potten nemen als die in je tent passen.

ik zelf geef elke plant 90 liter aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

400M3 afzuig zal voor nu mss wel werken maar is wel wat klein mss, wat voor filter gebruik je met die stink hazen?

 

Filter is volgens mij maar 350 m3, heb dit toen allemaal zo aangekocht op aanraden van een growshop, ik weet van naar andere verslagen te lezen dat dit wat weinig is, maar ik heb al een aantal kweken achter de rug, tot nu toe nog geen last van geuren of dergelijke gehad, dit word nu wel mijn eerste keer een haze.

 

topppen rond 5 internode's net er ongeveer 30CM boven de pot rand hangen.

 

als je wilt gaan scroggen neem ik aan dat je dit met zo min mogelijk voorgroei tijd wilt doen.

om zo snel mogelijk te groeien hebben de planten veel wortels nodig.

 

dus ik zou zo groot mogelijke potten nemen als die in je tent passen.

ik zelf geef elke plant 90 liter aarde

 

Normaal gezien groei ik altijd 2a3 weken voor, maar dit was dan zonder scrog, en met relatief korte plantjes altijd gewerkt, zal nu een heel ander verhaal worden met die haze..

90 liter aarde per pot? dat heb ik nu ongeveer verdeelt over de 5x 18 liters, deze zitten tot aan de rand, is dit onder een 600 watt hps?

 

ik heb ook zo een tent Trinatech gehad maar komt licht binnen heb toen klittenband gebruik om die luchtkleppen dicht te houden.dus goed kijken als er licht binnen komt want dat wil je niet omdat je dan ballen aan je plant krijgt en dan allemaal zaad.

heb er wel mee leren kweken maar had meer verwacht van die tent. heb nu een kast gebouwd met voorgroei hokje erbij veel beter dan een tent.

en minder lawaai en temperatuur veel beter te controleren

vind afzuiger wat te klein voor 600w lamp ik heb 780m2 afzuigen en dim ik tot 40´% als het echt kou is normaal op 60% geen lawaai wel met een variac.

 

succes ik ga ook volgen want wil weten als bij u ook licht binnen komt

 

De tent is idd niet van zo een heel goede kwaliteit, bij mij is hij zelfs al aan het scheuren bij de ritsband, ik ben nu aan het twijfelen om de volgende x een nieuwe te gaan halen van een degelijk merk, of zo´n kweekkast van g tools lijkt mij ook wel interessant om eens uit te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf ietwat wantrouwig t.o.v. de lichtdichtheid van die tentjes..

Een merk dat ik je kan aanraden is Budbox , heel leuke tentjes, bijna 100% lichtdicht zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je twijfelt tussen kast of tent altijd voor een kast kiezen!!

Zelf maken is geen optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een tent neemt, neem dan 1tje van kwaliteit.. En ga niet op een paar 10-tjes besparen.

 

SJ 3.0 of Gorilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen dag 12 18/6. Heb enkele fotos ( ook met lamp uit), kunnen jullie me zeggen of ze goed groeien? en wanneer moet ik ze juist toppen?

 

gallery_45585_19213_2218711.jpg

 

gallery_45585_19213_400800.jpg

gallery_45585_19213_535753.jpg

gallery_45585_19213_3325201.jpg

Edited by FxCKiNGNuTZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Dag 14 18/6.

 

Ik heb ze intussen getopt. Denk dat ik ze nog +- 1 week voorgroei of wat langer en dan in de bloei zet.

 

gallery_45585_19213_4501106.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Dit wordt ook mijn opzet de volgende keer. Meestal zeggen ze toch 70% (toch) van scrognet vol en dan 12/12. Ik heb zelf (met 4 planten in 80x80) ook eerder geschakeld en het is een oerwoud nu, wellicht dat nog een weekje wel genoeg is inderdaad.

 

Succes :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Dit wordt ook mijn opzet de volgende keer. Meestal zeggen ze toch 70% (toch) van scrognet vol en dan 12/12. Ik heb zelf (met 4 planten in 80x80) ook eerder geschakeld en het is een oerwoud nu, wellicht dat nog een weekje wel genoeg is inderdaad.

 

Succes :vape:

 

Inderdaad, ik denk dat het op zich niet veel uitmaakt of je nu bij 50% of bij 70% begint met in bloei zetten, als ik andere mensen moet geloven dan toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies. Hoe hoog heb je het netje? Ik heb mijn netje op 35 cm en heb geschakeld naar 12/12 (ook allemaal sativa achtige) toen ze alle 4 door het net heen kwamen. Eerder te vol nu dan te vroeg geschakeld maar ik mag niet klagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies. Hoe hoog heb je het netje? Ik heb mijn netje op 35 cm en heb geschakeld naar 12/12 (ook allemaal sativa achtige) toen ze alle 4 door het net heen kwamen. Eerder te vol nu dan te vroeg geschakeld maar ik mag niet klagen ;)

 

Ik heb hem momenteel gewoon op 30 cm gehangen, kan er nog wat mee spelen, zondag gaat de klok zowiewo om, dus ik kijk dan wel hoe hoog ze juist nodig hebben om aan mijn scrog te beginnen. Hoeveel keer heb jij ze getopt? gewoon 1x?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik ben benieuwd! Ik heb ze inderdaad maar 1 keer getopt, eigenlijk gefimmed (althans geprobeerd) maar bij de meeste maar 2 hoofdstammen ipv 3 of 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zit ik aan 3 weken voorgroei, sommige plantjes komen al door het net heen.. moet ik het net nu terug wat omhoog hangen ? ik zet ze nu zowiezo vanaf vandaag op 12/12..

 

gallery_45585_19213_1469232.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1 12/12, ze groeien aardig door nu, heb hier en daar al wat takken onder het net door getrokken.

 

 

 

gallery_45585_19213_249111.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd gewoon de kopjes eronder duwen en op die manier dat je dadelijk overal de toppen gelijk verdeeld hebt. Het netje zou ik persoonlijk nog iets hoger hangen. Ik had het eerst ook op 30cm maar na advies van anderen toch op 35/40 gehangen. Nu achteraf zou ik het minstens op 40 hangen ivm dieven etc, ik kom nu al bijna niet bij de achterste (4 planten totaal).

 

Gaan wel lekker btw :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker hier! Hoe hoog hangt je netje nu? Duw je ze nog onder het net of laat je ze nu al gaan? Een echte scrog moet je ze nog meer leiden (ik heb het ook verkeerd aangepakt) want als ze nu nog 3 weken doorgroeien worden ze nog best hoog en krijg je waarschijnlijk nogal wat fluff onder en midden in her oerwoud waar weinig licht komt, goed dieven dus dadelijk, leuk werkje :likken:

 

Tot de volgende :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker hier! Hoe hoog hangt je netje nu? Duw je ze nog onder het net of laat je ze nu al gaan? Een echte scrog moet je ze nog meer leiden (ik heb het ook verkeerd aangepakt) want als ze nu nog 3 weken doorgroeien worden ze nog best hoog en krijg je waarschijnlijk nogal wat fluff onder en midden in her oerwoud waar weinig licht komt, goed dieven dus dadelijk, leuk werkje :likken:

 

Tot de volgende :vape:

 

Mijn net hangt nu op +- 35 cm , heb je advies opgevolgd.

Ik ben ze nog altijd aan het leiden, en ga dit waarschijnlijk nog 2 weken doen, heb nog enkele lege plekken die gevuld moeten worden :P.

De kleine toppen middenin de plant zijn intussen ook bijna boven het net gegroeid, komende zondag ga ik ze dieven, dan volgt er ook weer een foto..

Ik vind wel dat ze enorm weinig drinken, zeker voor hoe groot ze nu eigenlijk al zijn..is dit normaal??

 

Laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok goed bezig! Ben benieuwd van het weekend :icecream:

Wat is weinig? Ik heb kleinere potten (12 liter) maar geef ze de hele bloei al 0,5l per dag ong. Wat is je temp en lv? Als je temp te laag is drinken en groeien ze ook minder maar dat is hier niet het geval toch?

 

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...