Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dromex

Mijn Kweekje!

Recommended Posts

IMG_20161216_204001.jpg

 

 

Zoals je hier kunt zien doen mn planten het wel goed alleen wil ik ze wat donkerder van blad laten worden. Iemand Voorstellen ? ik gebruik als meststof plagron flower en heb ook startup en grow staan. de planten staan in cocos potgrond van de praxis. voorstellen zijn altijd welkom !

 

(CBD MEDGOM)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat buffertab's of guano voor wat extra P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat buffertab's of guano voor wat extra P.

Tervreden van Buffertabs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje N zou ik zeggen in de vorm van 1 of andere dierenuitwerpselen kip of vleermuis (guanokalong grow). Daar worden ze wel donkerder van

Hoe lang staan ze al in bloei? En hoelang geef je al bloeivoeding + hoeveel?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20161216_204001.jpg

 

 

Zoals je hier kunt zien doen mn planten het wel goed alleen wil ik ze wat donkerder van blad laten worden. Iemand Voorstellen ? ik gebruik als meststof plagron flower en heb ook startup en grow staan. de planten staan in cocos potgrond van de praxis. voorstellen zijn altijd welkom !

 

(CBD MEDGOM)

 

No offence maar ik vind het er verkeerd uitzien.

Mijn idee is wanneer je beperkt ervaren bent je beter op een niet-inert substraat kweekt.

Cocosgranulaat, cocostoevoegingen, mapito of whatever voor later misschien?

Niks mis met een exotisch, superluchtig eventueel naar inert medium neigend substraat.

Wow, wat zou een plant nog meer kunnen wensen?

Maar zo'n substraat vergt redelijk ervaring....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat buffertab's of guano voor wat extra P.

Tervreden van Buffertabs?

 

ja hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje N zou ik zeggen in de vorm van 1 of andere dierenuitwerpselen kip of vleermuis (guanokalong grow). Daar worden ze wel donkerder van

Hoe lang staan ze al in bloei? En hoelang geef je al bloeivoeding + hoeveel?

3-4weekjes en voeding vanaf er bloei was plagron bloom 1keer per week

 

IMG_20161216_204001.jpg

 

 

Zoals je hier kunt zien doen mn planten het wel goed alleen wil ik ze wat donkerder van blad laten worden. Iemand Voorstellen ? ik gebruik als meststof plagron flower en heb ook startup en grow staan. de planten staan in cocos potgrond van de praxis. voorstellen zijn altijd welkom !

 

(CBD MEDGOM)

 

No offence maar ik vind het er verkeerd uitzien.

Mijn idee is wanneer je beperkt ervaren bent je beter op een niet-inert substraat kweekt.

Cocosgranulaat, cocostoevoegingen, mapito of whatever voor later misschien?

Niks mis met een exotisch, superluchtig eventueel naar inert medium neigend substraat.

Wow, wat zou een plant nog meer kunnen wensen?

Maar zo'n substraat vergt redelijk ervaring....

Wat zou jij mij aanraden dan om te doen bij m'n volgende kweek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien tip voor volgende ronde, na 2weken bloei bij autoflower pas beginnen met bloeivoeding of waneer de groei er uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het er ook niet mooi uitzien maarja een goed begin s t halve werk... door die cocos grond van de praxis daarnaast denk k niet dat je je ph/ec meet is dit kweekje gedoemd om te mislukken k denk dat je plantjes in de loop van de tijd er alleen maar slechter uitgaan zien.. toch suc6 en hoop voor je dat ik t mis heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerst gewoon op aarde beginnen als je niks kan meten, van daaruit verder ervaring opdoen en je plantjes leren lezen.

 

Ze staan er nu dus ga maar door, dat is ook een leerles.

 

Volg je nog een bepaald schema toevallig ? Wat voor lamp heb je er boven en hoe hoog hangt deze van je dames af ?

 

Succes iniedergeval !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerst gewoon op aarde beginnen als je niks kan meten, van daaruit verder ervaring opdoen en je plantjes leren lezen.

 

Ze staan er nu dus ga maar door, dat is ook een leerles.

 

Volg je nog een bepaald schema toevallig ? Wat voor lamp heb je er boven en hoe hoog hangt deze van je dames af ?

 

Succes iniedergeval !

400Watt lamp en water zuur ik af tussen 5.8-6.0 PH en elke week plagron meststof op dit moment flower en de lamp staat 30 cm van de planten af tot nu toe maar de reden dat ze niet zoon mooie kleur hebben is omdat ze tekleine pot stond omdat ik even plaats gebrek had maar nu ze verplant zijn beginnen ze een mooi donkergroen kleurtje te krijgen door de osmocote in de cocos potgrond
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dromex :

Ik heb je niet voor niets cocos aangeraden als medium,aangezien een beginner geen maatbekers water per plant wil gaan afwegen.

Aarde verzuipt gewoon zo makkelijk als beginner,dat ik jou die ellende maar heb laten overslaan Dromex :lol:

Opgewaardeerde cocos is the way to go>>

 

Dus Lo-pro....... als je last hebt van inertie moet je meer vezels eten,of gewoon compost bij je cocos tiefen voordat je gaat planten(niet te moeilijk denken)

 

 

Jah Bless!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dromex :

Ik heb je niet voor niets cocos aangeraden als medium,aangezien een beginner geen maatbekers water per plant wil gaan afwegen.

Aarde verzuipt gewoon zo makkelijk als beginner,dat ik jou die ellende maar heb laten overslaan Dromex :lol:

Opgewaardeerde cocos is the way to go>>

 

Dus Lo-pro....... als je last hebt van inertie moet je meer vezels eten,of gewoon compost bij je cocos tiefen voordat je gaat planten(niet te moeilijk denken)

 

 

Jah Bless!

ja ik dacht al want alles loopt nu goed op dit moment met de cocos potgrond ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

15713148_1195184350530840_664991697_n.jpg

Voor degenen die denken dat mn kweek zou mislukken hadden dus daadwerkelijk mis ze doen het uitstekend en zijn nu allemaal mooi donker groen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen ervaring, op kokosgrond Dromex, maar blijkbaar, had ik ook Collie Weed zijn raad moeten vragen, je plantje

 

ziet er echt heel mooi uit ;)

 

succes, met de groei vn je plantjens, en je toppen ;)

 

je doet het goed ;)

 

Doe zo verder Dromex, en geluk wens ik u toe, met je oogst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje ondertussen, voor Dromex en Collie Weed,

 

zou dit goeie potgrond zijn, met kokosvezels ?

 

https://www.brico.be/nl/tuin-buitenleven/planten-potten/potgrond/dcm-potgrond-'palmen'-10-l/3061353

 

Dank bij voorbaat ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dromex das die middeste achteraan op de eerste foto toch?

Die ziet er inderdaad donkerder uit samen met die op de eerste rij midden ronde pot maar of ik verschil merk tussen die foto en de eerste, toch niet veel.

Heb je foto zonder lamp want licht kan bedrieglijk zijn?

 

Een beetje lichter van kleur is nu ook weer niet het einde van de wereld maar blijf er opletten ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dromex das die middeste achteraan op de eerste foto toch?

Die ziet er inderdaad donkerder uit samen met die op de eerste rij midden ronde pot maar of ik verschil merk tussen die foto en de eerste, toch niet veel.

Heb je foto zonder lamp want licht kan bedrieglijk zijn?

 

Een beetje lichter van kleur is nu ook weer niet het einde van de wereld maar blijf er opletten ;)

ik zal morgen een foto zonder licht plaatsen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje ondertussen, voor Dromex en Collie Weed,

 

zou dit goeie potgrond zijn, met kokosvezels ?

 

https://www.brico.be/nl/tuin-buitenleven/planten-potten/potgrond/dcm-potgrond-'palmen'-10-l/3061353

 

Dank bij voorbaat ... .

Ik laat dat beter over aan Collie alleen het verschil is dat de central park potgrond van de praxis osmo cote bevat en organische meststof ook is de ph van de grond tussen 5.5 en 6.0 het nadeel is dat je het alleen in nederland kan krijgen voor de belgische kwekers zoals ik is dat misschien een min puntje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donroberto:

Er zit van allerlei spore elementjes in die palmgrond,MAAR hoe snel groeit een palm? en hoe snel groeit een wietplant?

Het zal de eerste drie/vier dagen goed gaan maar hoe snel trekt je wiet die grond leeg?

Een palm groeit veel langzamer en in deze grond zitten time-released stoffen die snel genoeg releasen voor jawel .....een palm...

 

Wiet zuigt die grond zo snel leeg,dat je geeneens palm kunt zeggen binnen die tijd. :rofl

 

Zorg dat je GEEN cocopeat koopt of brix,maar gewoon losse cocos potgrond,de voedingsstoffen komen voornamelijk uit de (bio) supermix van plagron.......

 

Dat is onmisbaar spul : Bio supermix van plagron.

 

Daar zit het geheim in van gezonde plantjes........ ;)

 

 

P.S. Ze bezorgen die cocos ook wel via het web aan je huis als je dat wilt.

 

 

 

Gaat verder wel mooi he Dromex?

Mooie bladkleur etc.

Daar komt nog wel wat mooie wiet aan denk ik :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20161223_114045.jpg

Zoals beloofd de dames zonder lamp aan, de reden dat de puntjes een beetje verbrand zijn is door een korte planten stress.

ik moest m'n tentje snel verhuizen en dat is een beetje ten koste van de dames gegaan maar ze doen het super ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel beter zonder zonder dat licht :D

 

Staan er allemaal mooi bij, buiten die dwerg van achteren met wat slappe bladeren enz maar doe je goed @dromex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel beter zonder zonder dat licht :D

 

Staan er allemaal mooi bij, buiten die dwerg van achteren met wat slappe bladeren enz maar doe je goed @dromex

de dwerg achter is een plantje die ik bij het begin teveel meststof gegeven heb en die is ouder dan de andere ;)

ik vond het zonde om hem weg te gooien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad zonde om haar weg te doen, zou het ook niet over me hart kunne krijgen. :D

 

Zolang je weet wat je verkeerd hebt gedaan is toch het belangrijkste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies. Ook probleemgevallen kunnen nog wat opleveren, al is t maar een beetje kennis/ervaring voor de volgende ronde.

Als je nou een hok vol van die dingen had was t wat anders, maar deze eet toch geen brood dus lekker laten staan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...