Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zundappks80

Hulp/advies Bij Voedingskeuze

Recommended Posts

Beste kwekers en lezers.

Het jaar is bijna ten einde, zo ook mijn ronde met mooie dames. Na een paar rondes op aarde te hebben gedraaid, met op zich wel goede resultaten. Ik kweek nu op aarde, maar wil ook eens een ronde op hydro proberen. Ik heb mijn oog laten vallen op Bubble buckets. Heeft iemand hier ervaringen mee? Nu zit ik alleen met het probleem, welke voedingslijn kan ik nu het beste gebruiken? Ik heb het forum al door gespit, maar er zijn er zoveel. Heeft iemand advies voor mij? Of iemand ervaringen met deze manier van kweken. Ik ga dan de Bubble buckets gebruiken in combinatie met de scrogg methode. Voor de rest hou ik alles hetzelfde: 400watt hps, 550m3 afzuiger, 250m3 actieve inlaat. Hokje is 1,2 x 1,2 x 1,8. Ik zelf denk dat 4 van deze emmers wel meer dan voldoende is. In mijn aarde rondes, gebruikte ik de Plagron voedingslijn. Maar zag dat er voor hydro bepaalde voedingen na 24 uur niet goed meer zijn. Ik heb nig wel wwn paar flessen van Hesi staan, voor een hydro kweek. Maar volgens mij heb je een A en een B voeding nodig, en deze zit er niet bij. graag jullie reacties op mijn vraag. alle vragen en suggesteis zijn welkom, en worden netjes beantwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem de topics van Wietefras even door. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiekum verwacht k dat iemand met een nick als zundappks80 een complete oldscool kweek neerzet.. zonder allerlei poes pas en hyper moderne app...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiekum verwacht k dat iemand met een nick als zundappks80 een complete oldscool kweek neerzet.. zonder allerlei poes pas en hyper moderne app...

 

Hhh, ik had hem ook al door. Heerlijk he? Waterkoelinkje, schijfremmetje, ook special paint en sterwielen??

Verwacht idd. geb. jaar ong '65 ;) of later

Antwoord op de vraag: dutch pro A&b voor kokos/hydro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er toevallig mee bezig. Ga volgende ronde 1 DWC emmer doen. Wel weer een hele ander spelletje merk ik. Minerale AB voeding. luchtpomp met luchtsteen. En correcte PHmin. Zit er zelf mee te testen en een Canna PHmin is bijvoorbeeld stuk meer instabiel dan een Advanced Hydro Holland PHmin. Let daar ook op. Licht dichte emmer, Water verversen is wel een dingetje merk ik bij het testen. Je wil water wel eerst in een reservoir met een pomp rustig af zuren voeding erbij en stabiel laten worden voor je het in je emmer gooit merk ik. Extra reservoir met verwarming en pomp is wel handig dus. Verder is de temperatuur van het water erg belangrijk. Het water in de emmers moet wel echt boven de 23 graden blijven zeggen "ze".

In mijn geval. Is dat al lastig. 20 -21 max. Goed ga gewoon kijken of ik ermee weg kom. Anders moet je ook aan isolatie gaan denken. Zag een gast die deed het in vierkante koelboxen. Ook handig. Donker en geïsoleerd. Verder heb ik wel moeite gehad om die emmer waterdicht te krijgen na het plaatsen van een kraan aan de onderkant. Wat een gezeik. Beter dure goed passende aquarium spullen gebruiken dan goedkope bende die ik gebruikt heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, bedankt voor jullie snelle reacties. En idd, zundapp's zijn mijn andere hobby. Met sterrewielen en waterkoeling, maar zonder special paint. Maar nu terug naar het kweken. Licht en water dichte emmers is geen probleem. Het voedingsater idd aanmaken in een groot vat, en op temperatuur houden. Maar misschien is het toch niet zo gek, om het gewoon op aarde te blijven doen. Heb er goede resultaten mee gehaald. Waarom eigenlijk veranderen. Gewoon eens wat anders proberen. Ze zeggen dat het wat makkelijker is, en er minder werk aan heb. Ik ga de topics eens doorlezen. Dutch pro is een optie. Ze hebben een mooi starters pakket, waar genoeg in zit voor een ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werk zit hem voor mij in het wateren. Heb zelf nu 12 plantjes in 11 liter potjes. Daar sta ik al iedere dag een halve liter op te gooien piek bloei. Vind ik al best een hoop gelul met de hand in mijn dagelijkse routine, aan de andere kant, je bent er ff mee bezig. Liefde helpt de planten ook mooi bloeien en de kweker heeft even een zen moment :D. DWC is wel lekker schoon en minder dagelijks werk als alles op orde is ,Gok ik zo.. Sowieso in 1x omschakelen zou ik nooit doen. Eerst ff los plantje testen kijken hoe het loopt. Zo'n undercurrent systeem met een aantal emmers aan elkaar. Vind ik wel mooi hoor. Toch wel weer "next level nerden stylo wiet kweken" wat mij betreft. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesi werkt prima, ook zonder A+B maar bv een hypro is gewoon goedkoper met hetzelfde (of beter) resultaat en de mogelijkheid om lichtelijk te spelen met de verhoudingen. Ik zou met niet blindstaren op voeding iig.

 

En zonder PH-EC meter is het nooit een succes.

 

Watertemps bij DWC vind ik het grootste issue, plus het feit dat je ze niet droog kan trekken en dus bepaalde dingen niet kan sturen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, bedankt voor jullie advies en meningen. Een ph en ec meter gebruik ik al vaak mijn eerste kweek. Ik denk dat ik toch kies voor de Canna voeding. Alleen zag ik volgens mij, dat ze daar geen pk 13/14 voor hadden. Of ik moet het verkeerd gezien hebben. Heb je dan alleen maar een A en een B component nodig, met een aparte wortel voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...