Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Dwc Emmer En Ph

Recommended Posts

Rondje is bijna klaar. Dus wat voorbereidingen aan het treffen voor een vers rondje. Ga er 12 op aarde doen. En wil er 1 gaan proberen in een DWC emmer. Heb de hele rataplan in elkaar gedraaid. Correcte minerale AB voeding erbij. lala.

 

gallery_45821_18818_902873.jpg

 

Ben nu aan het testen met kraanwater af zuren en dan 24u laten bruisen. Wat mij opvalt, en wat ik niet ik niet helemaal snap. Canna PH - in die bucket gooien. (Canna PH - is op basis van zwavel) Luchtsteen erbij. Bruisen. 3 uur later is de PH van 6.2 weer naar 7 gegaan. Dat werkt niet. Nu had ik nog zo'n fles Advanced Hydro PH - staan. Dat is op basis van salpeterzuur ipv zwavel. Dan blijft de PH stabiel. Mits het water blijft bewegen.

 

Hoe zit dat ? En welke PH - gebruiken jullie emmer DWC kwekers ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph- groei van canna is lachen tov de bloei uitvoering.

Paar druppies vd bloei en er eeuwig mee doen (ik heb nog steeds een fles) of de groei gebruiken en maar bijven gebruiken en weer een nieuwe fles..

 

De canna buffert sterk richting de 6 is mijn ervaring en vraagt wel wat ph-, het blijft na afstellen ook nog wel ff reageren met je water waardoor die ph zeker in 1e uren weer op kan lopen, meet na 6 en 12u nog eens voor een beter beeld.

 

Als plant er straks in staat ga je nog weer andere dingen meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf de plagron ph- in combinatie met de plagron hydro a en b op DWC en ph blijft lekker stabiel (1e binnenkweek en hydro ervaring en zit nu 2e week bloei). IK heb me overigens niet verdiept in de samenstelling van de phmin maar een aantal bekenden van me gebruikten dit en adviseerde het mij.

Edited by Aloyske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan drop ik de canna maar voor de hydro praktijken. Liever minder geneuzel met uitzoeken van: hoeveel, hoe vaak en hoelang. @Aloyske. Was ook toeval dat ik het zag. Dan vraag ik me bij dit soort dingen altijd af hoe zit dat ? Niet goed opgelet met scheikunde vroegah. Net als PH- voor groei en bloei. Daarbij neig ik ook naar marketing. Heb deze canna bij mijn eerste kweek gekregen van de lokale growshop. Goed, dat heeft altijd gewerkt. Zag eigenlijk pas nu dat het voor de "Bloom" fase is. 0.6ml op 5 liter water. Dan doe je ff met zo'n fles lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...