Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ingoqnitosaus

Hulpje Nodig Krul

Recommended Posts

Een nieuwe ronde gestart, nu een OG Kush sessie.

Toch loop ik tegen een probleempje aan die ik even in de groep wil gooien.

Hoopte dat het vanzelf zou bijtrekken maar helaas!

 

Heb 5 planten onder een 600watt HPS staan

Temp Dag 28

Temp nacht 18

 

LV: 44

 

Kweek op potgrond waar volgens de medewerker weer een week voeding bij in zou zitten.

Deze zakken zijn helaas blanco de vorige variant was wel anders. <- ter info

 

Zit nu in week 3 van voorgroeien op 18/6

 

Geef Terra roots en zuur het water aan naar 6,6

De voeding die uit het water erbij komt is 0,6 EC

 

ben 2 keer overgepot binnen een week en ben daarom nog niet begonnen met voeden.

Wou dat dit weekend gaan starten op 1,0 EC

 

Echter! hebben de plantjes wat gekrulde bladeren en sommige hebben gele puntjes zoals op de foto te zien.

 

ze zitten nu in 24liter potten waar ze 1 liter per dag of 0,5L soms als ze in de ochtend nog redelijk vochtig zijn

Geef dus wel in 2 giften sochtends/savonds

 

Nu dacht ik eerst dat het medium te droog was, maar nu ik wat meer geef zie ik geen verandering

 

Mijn vraag is dan ook, dit lijkt toch niet op ondervoeden? anders zou ik nu al moeten beginnen.

Of is de voeding van de grote pot misschien teveel ?.... vorige keer geen last van..

 

De lamp hangt 60cm van de top van de plant af

 

Waar komen zij iets tekort?

gallery_46655_19212_979265.jpg

gallery_46655_19212_119475.jpg

gallery_46655_19212_983111.jpg

 

gallery_46655_19212_1165527.jpg

 

gallery_46655_19212_1468546.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogu

ph 6,6 vind ik aan de hoge kant

zelf toen ik op aarde zat 5.7 en een ec van 1,2

je nacht temp is ook vrij laag 20/21 nacht en 28/29 dag zou in mijn optiek beter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het eens met Vlakspaan en zou een lagere pH geven bijvoorbeeld 6.0 en de verbrandde puntjes duiden op overvoeding, is het misschien vette grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke blaadjes in de beginstadia duiden bijna altijd op overvoeding.. Hoezo ook blanco zakken? Besteed dan liever even een euro meer en haal gelijk goede. Weet je wat erin zit en wat de PH en EC is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke blaadjes in de beginstadia duiden bijna altijd op overvoeding.. Hoezo ook blanco zakken? Besteed dan liever even een euro meer en haal gelijk goede. Weet je wat erin zit en wat de PH en EC is.

 

kwam bij dezelfde leverancier vandaan, hij zij dat het precies hetzelfde was. :) toch maar niet meer doen dan!

prijs wat even veel dus daar heb ik het niet voor gedaan, bezuinig op niks :)

 

Maar heb vrij rap overgepot dus constant verse bodemvoeding aangeleverd miss toch iets teveel dan.

 

De power roots is ook een soort mest, zal ik deze even eruit laten en alleen 6,0 ph aangezuurd water geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zagen er vandaag al wat rustiger uit, had vandaag express geen water gegeven in afwachting van wat antwoorden.

 

nachttemp is nu 20 en dag 28.

aangezuurd naar 5,8 en power roots weggehaald.

 

zal even een update geven morgen of overmorgen hoe ze hierop reageren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich zijn ze mooi groen,meestal als iemand een probleem heeft hebben ze tekorten,maar hier niet hoor.

 

Juist alleen water geven nu,ze staan te hoog op meststoffen.

Dus even een paar keer geen voeding geven(alleen water) en op de bladkleur letten dat ze niet TE licht worden.

 

Aangezien je op aarde teelt ga ik ervanuit dat het bio is en hoef je dus niet echt je PH te meten.

 

Maar sommigen onder ons zijn nou eenmaal control freaks.......

 

 

Go0d luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich zijn ze mooi groen,meestal als iemand een probleem heeft hebben ze tekorten,maar hier niet hoor.

 

Juist alleen water geven nu,ze staan te hoog op meststoffen.

Dus even een paar keer geen voeding geven(alleen water) en op de bladkleur letten dat ze niet TE licht worden.

 

Aangezien je op aarde teelt ga ik ervanuit dat het bio is en hoef je dus niet echt je PH te meten.

 

Maar sommigen onder ons zijn nou eenmaal control freaks.......

 

 

Go0d luck!

 

De groei zit er aardig in, ze lijken totaal geen problemen te hebben met de krullen, veel bladeren zijn donker groen, alleen de nieuwe zijn wat licht van kleur.

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met 1,0 EC terra bloom.

 

denk dat ik moet gaan ophogen naar 1,4 ik zat met de critical kush namelijk al ruim op 1,4 in deze periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik zou eerst eens kijken wat 1.2 doet qua E.C.,ze stonden vrij hoog op E.C.

En dat lichte bovenin is goed,dan krijgen ze langzaamaan weer honger.

 

Dus geef ze 1.2 E.C. en kijk hoe dat gaat :whistle: je bent nu goed op weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel voeding op een 'light' mix blanco zak?

Echt wel niet..

 

ze zitten nu in 24liter potten waar ze 1 liter per dag of 0,5L soms als ze in de ochtend nog redelijk vochtig zijn

Geef dus wel in 2 giften sochtends/savonds

 

18C in de nacht, lamp aan 28C de potten altijd te nat en warmen ook niet op want je meet niet op de potrand waar het misschien maar 16C is.

 

Je post de oorzaak zelf al, verander je water geven in 1x per dag 1-4 uur nadat de lamp aan is gegaan en geef pas weer als ze er aan toe zijn (pot optillen of tensio meter) en je problemen zullen een stuk minder zijn.

Blijf je water geven zoals je nu doet dan krijg je in de bloei allerlei rare dingen en je water aanzuren..

kijk eerst een wat de ph doet als je er voeding bij in hebt gedaan als je boven de 7 uit komt ja maar anders gewoon laten voor wat het is, zeker met 24ltr potten die best bufferen.

 

Ik zou de bloom op de plank laten totdat je in week 2/3 bloeit zit anders krijg je vanaf week 5 weer andere bladprobleempjes :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik zou eerst eens kijken wat 1.2 doet qua E.C.,ze stonden vrij hoog op E.C.

En dat lichte bovenin is goed,dan krijgen ze langzaamaan weer honger.

 

Dus geef ze 1.2 E.C. en kijk hoe dat gaat :whistle: je bent nu goed op weg

 

Gisteren ben ik gaan voeden met 1,2 het lijkt er vandaag alleen op dat er weer heel veel uit eindes krom zijn gaan krullen.

en sommige bladeren zijn wat verfrommeld.

Zal ik maar gewoon weer even gaan spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel voeding op een 'light' mix blanco zak?

Echt wel niet..

 

ze zitten nu in 24liter potten waar ze 1 liter per dag of 0,5L soms als ze in de ochtend nog redelijk vochtig zijn

Geef dus wel in 2 giften sochtends/savonds

 

18C in de nacht, lamp aan 28C de potten altijd te nat en warmen ook niet op want je meet niet op de potrand waar het misschien maar 16C is.

 

Je post de oorzaak zelf al, verander je water geven in 1x per dag 1-4 uur nadat de lamp aan is gegaan en geef pas weer als ze er aan toe zijn (pot optillen of tensio meter) en je problemen zullen een stuk minder zijn.

Blijf je water geven zoals je nu doet dan krijg je in de bloei allerlei rare dingen en je water aanzuren..

kijk eerst een wat de ph doet als je er voeding bij in hebt gedaan als je boven de 7 uit komt ja maar anders gewoon laten voor wat het is, zeker met 24ltr potten die best bufferen.

 

Ik zou de bloom op de plank laten totdat je in week 2/3 bloeit zit anders krijg je vanaf week 5 weer andere bladprobleempjes :innocent:

 

Mijn water zuur ik aan tot 5,9 en geef al een week nog maar 1keer water per dag en toevallig een paar uur na de lampen :)

 

Zoals ik hierboven al aangaf lijkt het er allemaal toch niet beter op te worden nu ik weer ben gaan voeden.

Ben een beetje radeloos op het moment.

 

Heb even wat foto's gemaakt zal deze uploaden. ik wacht even met voeden en of water geven tot een reactie op de foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ze die 1x pdg water wel nodig op die 24ltr pot en blijf je niet willens en wetens overwateren?

Dit is wat ik constateer, je moet en zal geven want??

ipv dat je het eens een dag of 2 met rust laat en probeert na te gaan hoe ze water nu opnemen en wanneer je nu wel/niet water geeft en of ze dan we;/niet puntjes blad laten hangen of blad opkrult of anderzijds 'iets' laat zien waar je dan weer wat mee kan.

 

Planten leren lezen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorige week een dag rust gegeven met wateren, en toen had die hem gort droog getrokken, vanaf dat moment ben ik weer rustig aan wateren.

en elke dag is de grond toch goed droog, 4 centimer diep wel licht vochtig.

 

zal vanaf vandaag even stoppen met wateren en in de gaten houden hoe die hierop reageerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dat zo hoor geef je ze systematisch te weinig.

Daarom moet je er iedere dag bij.....

 

Gewoon wateren tot je een beetje drain hebt en dan 2 dagen kijken hoe ze drinken,begin van de 3e dag geef je weer op die manier water.

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke dag is de grond toch goed droog, 4 centimer diep wel licht vochtig.

 

De toplaag droogt dus uit onder invloed van licht en verdamping zoals het zou moeten.

Onderin de pot koude te natte aarde als het op 4cm wel licht vochtig is my 2 cents en Canna houdt daar echt niet van.

 

Gortdroog is als je de pot met plant en al met 2 vingers op kunt tillen, zo heb je vast niet gewogen :search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...