Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HackTheSystem

Can Koolstoffilter Problemen.. Wie Nog Meer?

Recommended Posts

Nieuwe Can filter alles dik in orde met aansluiten etc. Alles twee keer los gehad opnieuw ingetaped nieuwe luchtslang niks hielp. Andere filter en hoppa geen geur meer.

 

Nu las ik dat er meerdere mensen problemen hebben met filters van het merk CAN.

 

Voorheen gebruikte ik voor mijn droogtent een Rhino phat filter die dingen werken jaar in jaar uit. Heb dat ding al 5 jaar en nog steeds doet ie zijn werk. Tegenover een nieuwe CAN filter die na 4 weken al geur doorlaat. Belachelijk!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met zware CAN filters nooit problemen gehad. Die doen hun werk prima.

 

Maar met CAN Light filters heb ik wel problemen gehad. In het begin ruik je niks maar zodra de planten gaan bloeien ga je het ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch doen die can lites t ook niet heel erg slecht... hier in de buurt draait 1 tent met al 4 rondes n canlite erin, blaast indoor af, en als je met licht aan je neus echt recht voor de uitblaas houd ruik je wel iets.. maar niks schokkends, op 3 meter afstand is t al niet meer herkenbaar.

En dr staan toch echt van die stinkhazen in die tent..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook, S5 dan weet je wel hoelaat het is. Heb nog een nieuwe CAN liggen klaar voor gebruik en geinstalleerd maar die gaat er mooi weer af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

original of light?

 

problemen met original kan ik me niet voorstellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eigen Empire Classic Apollo doet t na een dik jaar 24/7 op vol vermogen nog steeds prima.

Ruik nog steeds niks als ik de uitblaas achter de box ff loshaal.

Zodra mn laatste oogst droog is volgende week gaat hij wel de container in, in t kader vd standaard eindejaarsschoonmaak, maar of dat nodig is...

Ben zoinzo niet van plan om met zon lomp ding op mn nek te gaan lopen kutten midden in een tent vol planten, laatst @naw hq was dat ook n drama.

 

Misschien ff handig om te vermelden: hoe hoog is je lv, temp en welk type/maat box en filter heb je hangen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

K gebruik ook de empire classic, nooit problemen mee :) vervang ze ook iedere 3 rondes.. ga niet bezuinigen op 50 euro.

 

1x can light gehad (eerste ronde ooit) die vloog na 5 weken bloei et raam uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga binnenkort een ozongenerator kopen, een flinke, die via een dun slangetje een berg ozon in de afzuigslang gaat blazen. Als het goed is heb ik dan helemaal geen filter meer nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dapper man... stopt je ozongenerator ermee, ruik je t gelijk tot op 20 km afstand.. dat lijkt mij een ERG onverstandig plan.

Filter zal misschien iets lekken als hij op zn eind raakt, maar om de lucht nou zo naar buiten te knallen en hopen dat je ozonsysteem t blijft doen..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit wat in, had ik nog niet bij stil gestaan, zal mijn hersencel er eens over na laten denken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lite filters eigenlijk alleen bruikbaar als je de optimale airflow aanhoudt, eronder of erover heb je bij aanzuigen door al snel lekken is mijn ervaring.

Ik zuig dus ook niet meer af via een Lite maar blaas af in de filter zelf in micro setup en dan gaan ze wel 2 rondes s5 mee.

In mijn HPS setups komt een Lite er niet meer in want des te groter volume des te korter je ermee doet lijkt het wel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het met lostchild eens, als je bv een 2000/2500m3 box op een 2500m3 can lite filter zet werkt het prima

ga je hier een 3500m3 box op zetten kun je net zo goed zonder filter draaien

moet wel zeggen dat die can lite best snel af zijn

ben zelf over gestapt naar wilco filters, deze zijn te koop met een dubbele wand, dikker dan een dikke can filter maar net zo zwaar als een can lite

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai nu een rondje amnees met een nieuwe can original filter, zit in de laatste weken bloei en hij laat ook geur door <_<

 

can lite was al helemaal een ramp na 5-6 weken bloei leek het wel als of ik helemaal geen filter gebruikte zo erg stonk het met amnees :wacko:

 

Heel erg jammer dat phresh filters niet meer te krijgen zijn hier had ik nooit problemen mee!

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

totaal geen probs met can original hier. altijd wat over capiciteit pakken op je filter idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai hier al 1,5 jaar zonder problemen met een Can-light (waar ik door uitblaas), kweek wel met TL dus heb geen hele zware afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk met 2 zware CAN filters die zitten beide op 1 softbox. En vanaf de softbox weer naar een ozongenarator. Dus dubbele maatregelen.

 

Ik ruik helemaal niks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

old school rull nr 1 draai na elke run je filter een kwartslag,,,,,,,

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

old school rull nr 1 draai na elke run je filter een kwartslag,,,,,,,

 

Als P H donner spreekt luister ik altijd aandachtig, nu blijkt maar weer waarom!

 

Thanks :specool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kende ik ook nog niet... maar als ik er zo bij nadenk is dat wel n logisch verhaal!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vond ik ook scirocco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

can lite, volgens mij een 1000kuub op een 750kuub stalen box,600 lamp.

 

heb nu ter nood een ruck250 erin met een phat filter van 7 rondes oud en weg is de geur.

voor de temp nog enigszins de 750 laag pitje draaiende dan gaat het goed.

 

lv ligt rond de 45-55% temp aan de hoge kant nu 32,5 voorheen 29-30 was nog acceptabel vond ik.

 

maar sowiso mag een filter onder dit soort normale omstandigheden geen geur doorlaten.

Een beetje filter moet gewoon een jaar mee kunnen. Op zijn minst een dikke 3 draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kennis van me met zn hok in de werkplaats is heel tevreden met zn canlite 800m3 op n 500 box zonder dimmer, 600w lamp, 10x haze. Dat ding gaat nu zn 5e ronde in, en hij blaast ook binnen af....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...