Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

G-Cheese

Eerste Kweek 8X Bleu Cheese 600W Led

Recommended Posts

hallo

 

ik ben pas begonnen met mijn 1e kweekje en het leek me wel leuk om hier een verslagje van bij te houden.

zeker omdat het mijn eerste kweek is, is het fijn als er andere mensen mee kunnen kijken en hier feedback op kunnen geven.

ik hoor graag als er iets beter kan of anders, hiervan kan ik alleen maar leren

 

ik ben ook van plan om een versneld filmpje te gaan maken van de groei van de planten maar daarop zullen we nog een aantal weken moeten wachten..

 

ik zal eerst eens beginnen met waarmee ik kweek en met welke materialen

 

materialen:

-100x200x200 growtent professionall

-150m3 filter+afzuiging

-monkyfan

-600W led lamp

-pasieve inlaat vanuit boven

-9X 11L potten

-PH meter (EC meter heb ik NOG niet!)

-plagron royalty mix

- de plagron seedbox + seedbooster

 

voor de voeding gebruik ik de plagron terra lijn:

-terra grow

-terra bloom

-power roots

-pure zym

-green sensation

 

de wekelijkse hoeveelheden die op het kweekschema staan van plagron heb ik nu gehalveerd en verhoog ik gedurende mijn kweek

om de voeding aan te mengen met water hou ik de hoeveelheden aan op de fles

 

in de potten heb ik onderin een laag hydrokorrels voor een goede verluchting in de pot en daarboven de voorbemeste grond van plagron royalty mix

 

momenteel gebruik ik een helft van de tent voor mijn plantjes en in de andere helft heb ik een ton met water staat en hier zit ik ook soms om even naar mijn plantjes te kijken.

 

 

 

mijn tentje:

gallery_46948_19206_1101511.jpg

gallery_46948_19206_2152405.jpg

gallery_46948_19206_1461094.jpg

 

 

 

ontkiemen:

 

voor het ontkiemen heb ik de plagron seedbox gebruikt waar bij ook een fles seedbooster zat.

naar mijn mening is dit vrij goed gegaan en het is ook makkelijk om te gebruiken.

ik heb 9x bleu cheese geplant

 

 

gallery_46948_19206_1917102.jpg

 

zo had ik het bakje staan onder de lamp, de temperatuur bleef redelijk stabiel rond de 23 graden.

na de 3de dag kwamen er 2 stuks boven de grond en bij dag 4 al 5 stuks boven de grond

hier een foto van dag 4 van het ontkiemen

gallery_46948_19206_80675.jpg

 

dag 5 staan er 8 boven de grond en nog geen een zicht van mijn 9e plantje

dag 6 nog steeds 8 stuks boven grond en steeltjes rond 4cm

dag 7: plantjes in de grote potten zetten

 

gallery_46948_19206_3135259.jpg

 

De Groei:

 

WEEK 1:

mijn voedings schema van week 1

ik meng deze hoeveel heden dagelijks aan met 1liter water en verdeel deze over mijn 8 plantjes

 

1/12 niks

2/12 niks

3/12 5ml grow, 1ml power roots/pure zym

4/12 1ml power roots/pure zym

5/12 1ml power roots/pure zym

6/12 niks

7/12 5ml grow, 1ml power roots/pure zym

 

De lamp hangt op 35cm van de pot

 

dag 4:

 

temperatuur is 21.1min/28.7max

LV: 56min/74max

 

gallery_46948_19206_1256066.jpg

 

dag 7:

 

temp: 20.0min/26.1 max

LV: 51min/84max

 

ik vind dat de blaadjes naar mijn mening te veel hangen. en de steeldjes zijn een beetje paars.

ik heb hiervoor ook een ander topic gestart bij vragen voor beginners.

hier onder wat fotos

 

gallery_46948_19206_624566.jpg

gallery_46948_19206_503447.jpg

gallery_46948_19206_1127443.jpg

gallery_46948_19206_1930063.jpg

 

ik weet niet goed hoe dit kan komen?? ik geef ze ong 150 ml water per dag dit lijkt mij niet te veel?

Edited by G-Cheese
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ik heb 9x bleu cheese geplant..

 

. ..en de steeldjes zijn een beetje paars.

 

ik weet niet goed hoe dit kan komen?

 

Bij genetica met "Blue" in de naam zie je vaak een paars kleurtje.

 

Geen paniek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft ze niet te besproeien, het water wat je ze geeft is voldoende, ze staan nu waarschijnlijk iets te nat.

En doe het rustig aan met de voeding, er zit genoeg in je grondje voor de eerste weken, 2 a 3 ongeveer.

 

Succes

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! Had er overheen gelezne.

Zal niet meer doen.

Edited by Kamihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst gefeliciteerd met je aankopen en je voornemens om je eigen wietje te kweken. Maarrrrr.....

 

Er gaan direct al 101 dingen fout. Heb je je niet ingelezen? Lijkt me een typisch '10-minuten-salespitch-growshop-verhaal' waarmee je het riet in bent gestuurd. Waarom zou je een hele vierkante meter van je tent weggooien om erin te gaan zitten en naar je planten te kijken?

 

Ik kan maar 1 ding zeggen, en da's dat je flink afgezet bent bij die growshop van je. Die gasten moeten wel aandelen Plagron hebben gehad want ze hebben je hele portemonnee ermee leeggetrokken.

 

-Dat filter voor zo'n grote tent is echt een grap, dat ze je dit aanraden snap ik echt niks van.

-Je grond is 'royalty' gevuld met voedingsstoffen, dus je voedingsschema kan de aankomende weken in de prullenbak.

-600 watt boven 9 zaailingen hangen is hetzelfde als een paasvuur aansteken om een ei te bakken. Met nog geen 10% van deze power is al voldoende.

-waarom 9x 11 liters?????? Waarom heb je zo'n grote tent gekocht als je zo klein begint? Nu ga je straks proberen een klimaat te onderhouden voor een gigantische tent waar relatief extreem weinig plantjes in staan.

-Voor zaailingen met 4 blaadjes is 150ml per dag veel te veel. Je kunt ze rustig een week met rust laten, mits je de pot minimaal een liter hebt ingewaterd.

-je thermometer staat vol in de lamp, hierdoor ga je nooit goede waardes krijgen. Dek hem af met een afdakje minimaal.

 

Hopelijk kan je wat met deze tips, succes verder met je 1e grow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu de helft omdat ik zoiezo op een vierkante meter wou beginnen. Maar zag deze tent

En wou zoiezo in de toekomst 2 vierkante meter doen dus daarom alvast gekocht. De afzuiging en filter

Hoorden bij een set van 100x100x200 en zijn der zo bij gelaten.. wou als ik de andere helft ging gebruiken een grotere halen.

En de voeding en grond heb ik los gekocht dus daar zullen hun niet op verdient hebben.

Heb zelf gekozen voor Plagron dus dan ook alles van Plagron.

 

Met de voeding ga ik even stoppen dan, kijken wat ze daarop gaan doen

En zou de lamp dan hoger moeten hangen volgens jou? Stonden nou op 35cm

 

En elke tips zijn welkom ik ben nog maar een beginner hierin. Ben het verslag juist daarom begonnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging & f horen niet bij 2m3 maar eerder 0,5m3 oftewel 150w lamp. Temp zijn ok (zie verderop) maar het gaat ook om luchtverversing. Mits er geen bochten in de slangen zitten, kijk het nog even aan. Je kan de fan in de toekomst als actieve inblaas gebruiken.

Hoeveel ventilatieopeningen heb je open? Van boven?

 

Komende maand hebben ze genoeg voeding. Niet bekend met plagron maar de truuc is KIJKEN naar je plant. Elk detail betekent iets. Subtiel. Leer ze lezen ipv meten. Kleur vorm puntje vlekjes steeltjes "spanning" in blad etc! Daarnaar voeden! Hou schema ernaast en als je onzeker raakt, vragen. Luister naar Pinda - het gaat fout als je blijft overvoeden! Ook water geven kwestie van pot optillen en gewicht inschatten. Hou het schraal. Beter te weinig als te veel.

 

600w led 35 cm - veel te gek in het begin. Te sterk licht. Verdubbelen, nee vertrippelen. Schat in hoeveel de planten "strekken" en anticipeer. Strekken = reiken naar het licht dus lange afstand tussen internodes (volgende zijtak).

Hogere lampafstand, zal de temperatuur doen zakken, wees voorbereid (wortelmatje 20w bijv) en idd niet temp meten in de volle "zon".

 

LED lamp op een timer of op relais?

 

Bladeren nat "overdag" = brandvlek (vergrootglas). Mag alleen precies voordat de lamp aangaat.

 

Ph van je kraanwater/vat?

 

Verder netjes, clean! Suc7. Bedankt dat je ons laat meekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Pindarots bedoeld is dat het gewoon zonde van je geld is om met 600 Watt boven zaailingen te gaan branden, beter dat je een voorgroeilamp koopt, scheelt je een hoop stroom. Je afzuiging is eigenlijk te klein, zelfs ik heb een 190m3 afzuiging in mijn 60x60 cm tentje. Over Plagron, hoewel het duur is, het maakt het kweken op aarde wel een stuk eenvoudiger, je hoeft je nauwelijks nog druk te maken om je PH en of je wel de juiste voeding geeft. Voor een beginner zeker niet onbelangrijk. En zoals gezegd, niet gelijk beginnen met voeden, pas na 3 tot 4 weken instappen met de helft van de voeding en het schema aanhouden. (behalve dus de eerste 3/4 weken, die kun je vergeten. Langzaam voeding opbouwen en goed naar de planten kijken. Zeker niet teveel water geven, weeg je potten en laat ze gerust nog eens een extra dagje zonder water als dat nodig is. Probeer ook iets te verzinnen op de open kant van je tent aangezien je maar de helft gebruikt mis je een wand waar licht niet gereflecteerd wordt en dat is zonde.

 

Succes! En laat die ph- nog maar even dicht..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel ventilatieopeningen heb je open? Van bovon?

 

LED lamp op een timer of op relais?

 

Ph van je kraanwater/vat?

 

Verder netjes, clean! Suc7. Bedankt dat je ons laat meekijken.

 

ik heb 1 inlaat naar binnen die verse lucht in de tent laat maar verder heb ik geen openingen open. zou ik dat wel doen dan?

de lamp heb ik op een timer staan en de ph uit de kraan is 8 en breng ik terug tot net onder de 6.

 

en de lamp dan ook maar wat verhogen. bedankt voor de tips!

 

Wat Pindarots bedoeld is dat het gewoon zonde van je geld is om met 600 Watt boven zaailingen te gaan branden, beter dat je een voorgroeilamp koopt, scheelt je een hoop stroom. Je afzuiging is eigenlijk te klein, zelfs ik heb een 190m3 afzuiging in mijn 60x60 cm tentje. Over Plagron, hoewel het duur is, het maakt het kweken op aarde wel een stuk eenvoudiger, je hoeft je nauwelijks nog druk te maken om je PH en of je wel de juiste voeding geeft. Voor een beginner zeker niet onbelangrijk. En zoals gezegd, niet gelijk beginnen met voeden, pas na 3 tot 4 weken instappen met de helft van de voeding en het schema aanhouden. (behalve dus de eerste 3/4 weken, die kun je vergeten. Langzaam voeding opbouwen en goed naar de planten kijken. Zeker niet teveel water geven, weeg je potten en laat ze gerust nog eens een extra dagje zonder water als dat nodig is. Probeer ook iets te verzinnen op de open kant van je tent aangezien je maar de helft gebruikt mis je een wand waar licht niet gereflecteerd wordt en dat is zonde.

 

Succes! En laat die ph- nog maar even dicht..............

 

ja de voeding ga ik voorlopig laten voor wat het is, en de ph moet ik wel verminderen want die komt hier aan ph8 uit de kraan, en denk niet dat de

plantjes dat fijn gaan vinden?

Edited by G-Cheese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee minstens 3 inlaten (zelfde diameter als uitlaat) maar beste is 5 stuks!

Van boven verse lucht is niet verkeerd an sich - koude lucht valt - maar zorg dat ie niet direct afgezogen wordt!

Zorg ook dat je niet lucht aanzuigt die reeds gebruikt is. Waar komt je verse lucht vandaan/waar gaat je gebruikte lucht heen?

 

Wat voor timer? Merk? Hoeveel Ampere (bijv achterkant "16A(2A)" is NIET geschikt). Als je lamp daadwerkelijk 600W uit de muur trekt moet je een RELAIS. Brandgevaar! Omnirex en Lumii hebben een echte 16A schakelklok maar dit is niet geaccepteerd hier op het forum. Doe zoals je wilt natuurlijk maar ken eigenlijk net niet op een timer. En zeker niet een euroshopper-timer

 

Groetselsss

Edited by JohnnyFlash

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ph meter zou ik weggooien

 

zeer onbetrouwbaar ding en op aarde is ph regelen onzin

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo is dat onzin? Voor de opname van de voeding is het toch van belang?

 

edit: tenzij je bio kweekt toch?

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde buffert je ph vanzelf (grote pot) , tenzij je er veels te veel voeding in flikkert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor timer? Merk? Hoeveel Ampere (bijv achterkant "16A(2A)" is NIET geschikt). Als je lamp daadwerkelijk 600W uit de muur trekt moet je een RELAIS. Brandgevaar! Omnirex en Lumii hebben een echte 16A schakelklok maar dit is niet geaccepteerd hier op het forum. Doe zoals je wilt natuurlijk maar ken eigenlijk net niet op een timer. En zeker niet een euroshopper-timer

 

Groetselsss

 

ik heb inderdaad de timer van Lumii staat dat ie tot 600W kan en het stroom verbruik van de lamp is wel een 50/60% lager

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel precies sturen op aarde is inderdaad moeilijk.

maar je kan het wel degelijk een richting op manipuleren als je er de tijd voor neemt

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om een kort verhaal langer te maken....LEZEN!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om een kort verhaal langer te maken....LEZEN!!!

wat lezen??

Meer in de algemene zin van het woord is wat Kamihaze denk ik bedoeld. Als je een paar kweekverslagen van onder tot boven doorneemt hier op het forum, doe je zoveel kennis op over valkuilen en weetjes, dan hoef je die fouten zelf in ieder geval niet meer allemaal een keer te maken. Hoe meer je hier leest, des te soepeler je kweek zal lopen.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo is dat onzin? Voor de opname van de voeding is het toch van belang?

Het is zeker geen onzin om de pH op aarde te meten, lees de verslagen van pH Donner maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om een kort verhaal langer te maken....LEZEN!!!

wat lezen??

Meer in de algemene zin van het woord is wat Kamihaze denk ik bedoeld. Als je een paar kweekverslagen van onder tot boven doorneemt hier op het forum, doe je zoveel kennis op over valkuilen en weetjes, dan hoef je die fouten zelf in ieder geval niet meer allemaal een keer te maken. Hoe meer je hier leest, des te soepeler je kweek zal lopen.

 

 

Psies

 

Wens u welgemeend suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

ik ben nu op dag 14 van de groei had de voeding gestopt, 5 ervan zien er toch al een stuk beter uit volgens mij. maar de 3 voorste gaan denk ik niet meer goedkomen..

wat zeggen jullie ? zou ik ze eruit halen of laten staan.

wil de andere 5 over een aantal dagen gaan toppen en misschien onder een net zetten

en wanneer zeggen jullie op 12/12

 

gallery_46948_19206_4050531.jpg

 

foto van de achterblijver

 

gallery_46948_19206_3134085.jpg

 

wanneer raden jullie aan om te toppen ??

gallery_46948_19206_985888.jpg

 

tnks alvast!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die achterblijvers er uitgooien denk ik en met die 5 mooie doorgaan.

Toppen boven de 3e of 4e zijtak, kan je evt de eerste of eerste 2 later verwijderen, die brengen t toch niet zoals de hogere takken doen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die achterblijvers er uitgooien denk ik en met die 5 mooie doorgaan.

Toppen boven de 3e of 4e zijtak, kan je evt de eerste of eerste 2 later verwijderen, die brengen t toch niet zoals de hogere takken doen.

 

oke jij bedoeld de 1e 2 zijtakjes da ik die weg kan halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, in een later stadium, je plantje heeft ze nu nog nodig om het licht te vangen en te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies.

De onderste heb je vrijwel nooit wat aan, en afhankelijk van hoe t loopt kan je de 2e vanonder ook verwijderen mochten die ook niet erg mee omhoog komen met laag 3 en 4.

Eerst nog ff laten zitten, zolang ze nog licht genoeg vangen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...