Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaver90

Opticlimate + Co2 (Te Lage Ph-Waarde)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik zit halverwege week 6 bloei. Het viel me op dat me planten in week 4 al een klein beetje lichter werden en dan voornamelijk de grote bladeren in het midden van de plant. En de toppen zijn kleiner als dat ik gewend ben.

 

Ik begreep er niks van want ik doe niks anders dan normaal. Ik heb toch maar voor de zekerheid aptus ca/mg- boost een keertje extra gegeven maar helaas geen vooruitgang.

 

De laatste paar dagen werden de planten steeds geler en het trekt zelfs naar boven toe. Ik werd gek!!! Ik denk hoe kan dat nou joh!!!

 

Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat me pH-meter naar de klote is. Dus zonder dat ik het wist was de pH-waarde in het vat veel te laag en is de aarde te zuur geworden. Daardoor kunnen ze dus de voeding niet goed opnemen.

 

Ik kan geen kalk strooien want er hangen netten in het hok dus kan nergens meer goed bij. Zijn er nog andere manieren om dit een beetje recht te trekken?

 

Pff wat baal ik hiervan zeg!

 

Set-up:

-Opticlimate

-co2 (staat nu op 800ppm)

-600watt lampen

-18liter potten

-aarde lightmix

-amnesia haze (1x getopt)

-temperatuur: 30gr 21gr

-LV 40 a 50 %

 

Groeten klaver.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo zuur je aarde uberhaupt af ?

 

volgends mij helemaal niet nodig regelt je bodemleven zelf toch ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kraanwater geven... dat vloeibare PWN beton ph 8.xx hier uit de kraan maakt zo gehakt van dat extra zuur in je potten.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

??

 

Elke week meter ijken met zo'n setup maybe? Dubbele meter??

 

Koop een oc en co2 maar een extra metertje of ijkvloeistof is te duur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak een pot spoel eruit, wat kraanwater er door heen en kijk even wat de drain is, heb je een lichte indicatie hoe erg het is

als je pH bv 4 is en je gooit gewoon kraanwater van 8 erbij paar keer zit je wel aardig goed schat ik

op grond ben ik meer fan van half organisch/ half mineraal heb je wat breder opname gebied qua voeding

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hogere PH waarde water geven

 

er gaan theorieen rond. waar mensen zeggen dat jij de ph van je grond bijv: 5 + de ph van je water moet optellen bijv: 6,5 en dat delen door 2. die ph krijgt de plant binnen

 

 

grond ph :5

water ph: 6,5

/2

 

=5,75PH wat je planten krijgen. + dat je PH van je grond weer omhoog gaat lopen

 

geloof dat mensen zoals mister green die theorie handhaven.

en is ook vaker voorbij gekomen op web-sites zoals rollingstoned als mag je dat niet als bron interperteren

 

een goede PH grond meter is wel noodzakelijk

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El capitano: Op aarde hou ik pH 6.2/6.3 aan en op Cocos 5.8

 

@Scirocco: Sowieso geen ph- meer inderdaad. En de p-boost ook niet meer. Ik hoop dat het nog een beetje bij trekt.

 

@Murdoch: De meters die ik heb zijn niet de goedkoopste. Voordat een ronde van start gaat ijk ik 1x en daarmee nooit problemen gehad. Maar nu helaas wel dus bedankt voor je tip!

 

@fatamorgana: Ik moet inderdaad nog even een monster nemen als indicatie. Bedankt voor de tip

 

@misterX: Ik zal me eens verdiepen in die theorieën klinkt interessant. Ik ga morgen water geven en voorlopig geen pH-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook rustig aan met voeding, al die extra zure bende in die potten telt ook als ec, nog meer erbij donderen maakt t niet beter daar beneden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi klaver,

 

Jij zat toch op kokos? Waarom de overstap naar aarde? Je had zelf ook nog niets anders gedaan toch?

 

Als je afzuurt op aarde MOET je kalk toevoegen omdat pH - je kalkbuffer wegvreet in je aarde en je het niet aanvult door het afzuren van je water, zuur je niet af zit er veel meer kalk in je gietwater. Onthoud dat kalk/calcium het 2de meest belangerijke voedingsstof is voor cannabis om snel te groeien, voeg je nou bijv kalk of guano (15% calcium) toe dan is het altijd beschikbaar en heb je zelden tekort, je kunt dat bijna niet aangieten met een cal/mag boost omdat je dan al achter de feiten aanloopt, als het al in je aarde zit is het meteen beschikbaar voor de plant, ik heb nooit calcium tekort of gebrek...

 

Als je sannies 4 way gebruikt hoef je niet af te zuren en kun je alles opnieuw gebruiken, hetzelfde met GK complete organics.

Makkelijk in gebruik en nog makkelijker opnieuw starten.

 

Voor nu gewoon kraanwater, na 2/3 dagen stabiliseert de pH en pakken de planten het weer op, na een dag of 5 gaan ze weer produceren. Ik zou ze een portie bacto geven, deze ruimen de boel op en zetten bepaalde negatieve elementen weer om in bruikbare stoffen voor de plant.

 

Succes man!

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

om even in te haken op het stukje van poldergrower

dit zegt canna van de CA en de bodem

 

ik draai nu meer als 10 weken op deze grond en me PH van me aarde is gewoon erg stabiel

heb ook geen calsium te kort

 

Gezonde

grond heeft een pH-waarde tussen 5,8 en 6,2. Indien de pH-waarde lager is, mag hieruit afgeleid

worden dat de pH-buffer kalk op is of aan het opraken is.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scirocco: Inderdaad ff geen voeding en P/K's meer.

 

@poldergrower: Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb niet echt een overstap gemaakt naar aarde want heb nog een hokkie draaien op Cocos. Maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de resultaten op aarde en ik dacht een keertje wat anders is ook wel leuk. De laatste 2 rondes op aarde was 0.9gr/w en 1gr/w en op Cocos haal ik net iets meer maar scheelt niet veel.

 

Ik heb nog een vraagie: Kan ik de aarde wel gewoon her gebruiken de volgende ronde? Of zorgen de pH schommelingen dan opnieuw voor problemen?

 

@misterX: Welke aarde gebruik jij? Welke pH hou je aan? En doe je het opwaarderen voor de volgende ronde?

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de keuze hebt, zou ik volgende ronde met verse grond starten... voor die paar euro dat t kost.

Als je de totale ph/ec/calcium balans echt flink geweld aangedaan hebt loop je straks halfweg je ronde tegen allerlei vage tekorten of problemen aan die je met een paar rottientjes aan verse aarde had kunnen voorkomen.

 

My 2 cents...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het liever her gebruiken. Niet vanwege het geld maar alles naar buiten en opnieuw naar binnen brengen risico's met zich mee.

 

Als het echt niet anders is dan vervang ik alles. Maar ik hoop dat er een manier waardoor ik met een stabiele pH kan herstarten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph zegt ook niet alles he... het gaat om de totale balans tussen PH, EC en Calcium.

Als die niet goed is kom je met ph 6.2 op de meter nog steeds hopeloos in de knoei.

 

Als je de aarde niet vervangt zou ik er zoinzo wel n paar bakken met opwaardeerspul en kalk doorheen knikkeren.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...