Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kapiteinkoek

Drogen Welke Manier ?

Recommended Posts

Beste forum leden,

 

Na meer dan 2 maanden is het zover de planten gaan om. Maar nu weet ik niet wat de juiste manier is van drogen. Probleem is dat iedereen hier een andere manier heeft. Sommige doen het in 2 weken andere weer 10 dagen. De 1 hangt haar in haar geheel op en de andere in stukken.

 

Nou wil ik het zo gaan doen dat Ik een lekker sappig wietje over heb. Na een beetje het forum doorgelezen over drogen wil ik het als volgt aanpakken.

 

Aparte hok waar het nu constant 19 graden is met een LV van 50-60% en geen licht naar binnen komt. Verder staat er een kleine ventilator voor circulatie. Ik heb de dames in hun geheel opgehangen(niks afgehaald) en ben van plan om ze over een paar dagen kaal te plukken van de grotere bladen. En dan nog een week laten staan tot de tak knakt. Dan in zakken doen af en toe zak open doen en dan zal die na 4 dagen wel goed zijn toch?

 

Goed idee of?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote bladeren plukken gaat het beste als ze vers zijn.

Nu zit je spul te drogen wat je straks gaat weggooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt de beste manier op het oog!

zoals gezegd de fanleaves haal ik er meteen vanaf. zodat je wat meer luchtcirculatie door je plant houd.

ik zelf houd het 4 a 5 dagen op 18 a 20

maar daarna laat ik de temp hard droppen tot aan 10/12 graden

ik laat ze een week of 3 hangen.

 

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip alles nat en laat het 2-3 weken in netten liggen bij een temperatuur van 10-15 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik trek alle fanleaves eraf met de hand,breken makkelijk bij de stamaanhechting....

 

Dan knip ik alle takken los v/d hoofdstam,en knip de kleine suikerblaadjes eraf.

De suikerblaadjes trap ik in een doos en bewaar ik tot ik hash olie ga maken,of gumby hash.

 

De takken met toppen ondersteboven met wat cm's tussenruimte ophangen.

Elke 2 dagen even checken,tot de takjes net aan een beetje grijs worden.

Nog wel buigen en niet breken.

 

Dan knip je pas alle toppen los v/d takken en stop ze in weckflessen.

Elke 48 uur voor 10 minuten de deksel openlaten,het liefst in een ruimte met lage luchtvochtigheid.

Dit doe je tot de gewenste smaak is bereikt(ong.2/4 weken).

Daarna zou je de oven op 30 graden kunnen zetten,en je wiet heel even 5 min. aan de buitenkant(heel lichtjes) aandrogen.

Daarna weer terugstoppen in de weck voor 2/3 dagen om wederom het laatste vocht te verdelen.

 

:excl: Verkloot het niet door te hoog/te lang in de oven te gooien!!!blijf opletten!!! :excl:

 

En klaar!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwaar de oven stap? Dies nieuw voor me collie, en de logica er achter is me ook totaal onduidelijk, troebel zeg maar....

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon alles knippen in droog netten gooien 18-20 graden en wachten tot de takken breken

of de zijtakken knippen en die op de kop hangen aan een waslijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ozzoes :Haha ik d8 al wie strijk ik hiermee in de verkeerde richting? wie komt er met commentaar? :rofl

Da's de haast-methode voor mensen die 40 uur per week werken en daarnaast ook nog weekend beunhazen doen. -_-

Of als je het jezelf niet kan permitteren om te wachten,als het je medicijn betreft.

Nu weer heldere thee? :lol:

 

Ik heb het wel vaker gedaan,maar het maakt niks uit ALS je het goed doet.

Ik kan je helaas geen voorbeeld sample sturen,want laatst was het niet zo nodig.

Maar zo bereik je precies de gewenste droogte zonder wachten,na eerst 4 weken ge-cured te hebben.... :innocent:

 

Ik wil ook altijd wel overal maximaal op wachten te afrijpen/drogen,maar ik ben best een grote smoker en een zeer kleine grower.

 

Dus dat wachten gaat niet altijd op bij mij,zolang het maar goed smaakt toch? :icecream:

 

Ik rook rustig 4/5 gram op een dag bro,soms meer soms minder dus dat gaat wel rap.

Maar ik ben echt voorzichtig met dit proces,ik wil zo min mogelijk smaak kwijt raken natuurlijk

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je wiet gerookt en kan bevestigen dat het topkwaliteit is en uitstekend gedroogd! Met name die Orange was er een die ik zelden zo lekker heb gerookt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heet toch karameliseren Collie?

 

Dat is toch eigenlijk bedoeld voor als je er olie van wil maken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het meedenken het is idd niet zo handig om te wachten tot het blad gedroogd dus heb ik gisteren alles geknipt. Het hars wat op de schaar en vingers zat heb ik verzameld en opgerookt ( wat lekker zeg !!!!)

 

Maar iets snap ik niet voordat de planten omgingen waren de toppen steenhard. Nu het ze om zijn en opgehangen worden de toppen zachter. Klopt dat wel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze keihard waren horen ze wel compact te blijven, maar enigszins elastisch als je ze indrukt is normaal. Als er rot in komt wordt de top grijs en blijft er niks van over. Rot ruikt heel scherp en voelt nat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de planten nog overeind staan voelt alles hard doordat t vol water zit, na een paar dagen is t veel slapper omdat de "waterdruk" in de cellen wegvalt.

Als t droog wordt wordt t weer harder, ff paar daagjes geduld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik droog sinds kort ook weer old school. Dus plant ondersteboven.

 

Alleen wat mij opvalt is dat de kleine topjes (fluf) nooit echt droog worden, zelfs de blaadjes eromheen blijven "zacht"

Vind ik wel vreemd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik snap jou opmerking

dat herken ik wel

die drogen pas echt na als ze in de weckpot zitten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de LV op 40% houden.Een lekbak onder de planten die hangen te drogen met CaCl2 erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogen, doe je het beste zo rustig mogelijk.

zonder verwarming zonder afzuiging enz..

 

Hangen in een grote kartonnen doos gaat nog het aller mooist.

Goed drogen duurt tenminste 2 week.

En als je lekkere wiet wil, daarna nog ten minste 2 maand kuren.

 

Maarja,,

De meeste wiet wordt al zeker een week te vroeg geoogst.

Geforceerd gedroogd en kuren maar zelden.

Zo snel mogelijk cashen is bij (te)velen het credo..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : bedankt maat,ik zal onthouden dat je die lekker vind ;)

 

 

o.a. bij de shop hier in Emmen verkopen ze niet gespoelde ''flash dried'' wiet,niet te hachelen smerig.

Hoe eerder je hoest hoe beter de wiet volgens hun,rare lui......

 

@ oude rocker : hahaha jij bedoeld decarboxyleren,dat moet 20 min. op 120 graden niet 2 min. op 30 graden :lol:

Zo haal ik mijn wiet uit de cure als ik weinig tijd heb,ik bak er geen taart van. :likken:

In de zomer is het buiten warmer dan de temp van mijn heteluchtoven als ik mijn wiet na het curen uitdroog.

 

Dus theoretisch gezien moet het kunnen NA de cure,als je maar oplet dat het niet TE droog word.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon hier aan de grens en door de Duitsers is er geen sprake meer van mooie bloemen bij de shop. Maar meer lekkee groen gras bah..

 

Oude rocker ik snap je punt maar je moet toch ergens verse lucht vandaan halen. En de geur moet ook gefilterd worden en dan kun je er biet omheen :s

 

De toppen voelen niet meer nat aan en beginnen te drogen. Ik heb ook door me onervarenheid te lang in de groei fase gezeten. Waardoor ik nu bomen heb van 150cm. Niet heel goed want de hele onderkant zit vol met fluff :s Maar daar wil ik olie van gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik knip alle nuggs van de vers omgelegde plant en die ontdoe ik meteen van alle onrookbare blaadjes .

hierbij hou ik de nuggs bij het takje vast .

dit om plakhanden te voorkomen maar ook omdat ik geen trichs wil beschadigen .

dan doe ik de verse nuggs in kastladen gestapeld in de groei/bloeikast met afzuiger en filter op de laagste stand voor twee a drie dagen .

wel nu en dan ff doorschudden .

dan doe ik de lades met de nuggs weer in de kast op hun plek .

dan is de ergste stank of wietlucht er wel van af .

die stijgt alleen op bij het openen van de lades en of het doorroeren van de nuggs .

na een 15 dagen gaat het in weckpotten .

en dat hele ondersteboven ophangen met de bladeren stammen takken met uitlopers der aan en dan droog verder knippen is me veel te arbeidsintensief .

en dat het er beter van zou gaan smaken betwijfel ik .

je kan net zo goed een volkoren italiaanse bol met een geroosterd capucijnersaapje der tussen in je kast onderste boven hangen want die gaat ook niet beter smaken .

dat is inderdaad een broodjeaapverhaal .

zo zie ik dat en zo doe ik dat hier .

:vape:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...