Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stack

Te Grote Afzuiger Gekregen

Recommended Posts

Heej,

 

Ik heb vandaag bij een gs (waarvan ik de naam niet wil noemen verder) een verkeerde bestelling gekregen namelijk 1500m3 afzuiger ipv 1000m3...

Maar het filter die ik erbij heb gekregen is wel gewoon wat ik had besteld en is dus ook helaas 1500m3..

 

Ik heb gevraagd of dit wel kan en ze zeggen dat als ik gewoon goed dim er niks aan de hand is..

maar na wat lezen, ben ik toch in de stress geschoten

het probleem is dat hun eigenlijk geen afzuigers en filters mogen verkopen en dat het nog al een gedoe is, en er komt bij dat het meer als een uur rijden is voor me..

dus inruilen zo 123 is niet echt een fijne oplossing..

 

Wat nou eigenlijk de vraag is, is of dit dus wel kan of dat ik een groter filter moet aanschaffen erbij of juist een kleinere afzuiger erbij..

 

hebben er mensen ervaring met dit soort situaties?

 

Ik ben van plan om cheese te gaan kweken en die stinken behoorlijk...

Daarbij vroeg ik me ook af of een 1500m3 mijn hele dr150 niet te erg vacuüm trekt met kans op eventuele problemen?

En tot hoever kan ik de afzuiger dimmen zonder dat het schadelijk is voor het motertje

 

Alvast bedankt,

groetjes

Stack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter is juist te groot ik zou een 700m3 filter pakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn de betere foutjes bij het bestellen :D. dimmen tot 30-35% moet geen probleem zijn. Idd alleen maar voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh haha top!

Dat zijn de betere berichten inderdaad haha!

Ik dacht dat ik had gelezen ergens dat je filter rond de 20% overcapaciteit moest hebben t.o.v. je afzuiger.

 

Bedankt mannen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop met klagen en aansluiten dat ding... die 500 kuub extra ga je vast wel n keertje heel blij van worden op n warme zomerdag oid.

Mooi trafodimmertje ervoor en hij loopt gelijk ook fluisterstil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je in die 150 hangen aan wattage?

Filters hebben een optimale airflow, dit staat vaak wel aangegeven.

 

Als je daar niet mijlenver van af zit is er niks aan de hand

Ga je dimmen?

Kans dat je veel korter met je filter doet omdat je die optimale flow nooit haalt en kan je beter zoals Rodja al aangaf een kleinere ophangen die je wel optimaal benut :innocent:

 

Meer is echt niet altijd beter :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede morgen heren,

 

heb er een dimlux 1000 watt in hangen.

Ga het maar gewoon aanzien deze ronde, zolang het niet gaat stinken vind ik het allemaal best haha.

dan heb ik na deze ronde gewoon een reserve filter :whistle: :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb laatst bij NAW een versleten 1000 kuub boxafzuiger vervangen voor n nieuwe 1500 kuub machine, en sindsdien draait die tent 10x stabieler, stiller en koeler

Is ook n 150x150 tent met 1000 Dimlux, 1500 softbox+1200 filter, tma dimmer enz.

Tent nr 2 gaat deze upgrade ook krijgen, daar houd de 1000 m3 box t ook niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh top!

Altijd fijn om bevestiging te krijgen haha

Ik vroeg me af he, in de dimlux zat al een lamp.

maar ik kom er niet uit hoe ik die eventueel zou moeten vervangen of checken of die goed vast zit..

 

iemand hier enige ervaring mee toevallig?

(ik heb de schaniertjes los gemaakt en de schroefjes zodat ik het open kon maken)

maar zag dan geen contact punten..

 

btw. zaden zijn ontkiemt, ik voel een verslagje opkomen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten een soort schuifsluitingen op de fittingen waar de lamp in geklemd wordt.

 

Zorg dat je zeker weet dat je de lamp er goed in gemonteerd hebt... je zal niet de eerste zijn die n dimlux of gavita vermoord door de lamp niet goed te monteren.

Ligt hier ook nog een Gavita 1000 met uitgefikte lamphouder op de reparatieberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een 1500m3 . maar zou liever een nog grotere willen.

heb wat bochten in de slangen waardoor ik kracht verlies waardoor de afzuiger hard moet draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke top, bedankt!

(had m al even aangehad om te kijken of die het deed)

Maar ga het nog eens even uitzoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej X

 

Ik ben overtuigd dat het goed moet komen, mn grootste zorg was dat de capaciteit van mijn afzuiger het zelfde is als die van mijn filter..

Ik lees nooit dat mensen zoiets doen en dacht zal vast voor een goede reden zijn :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste kwekers hebben de ballen verstand van luchttechniek.

 

Growshops raden idd grotere filters aan ivm meer €€€€

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dim mijn 550m2 al 2jaar tot 50v met mijn variac zonder problemen dus daar zal ik me ook geen zorgen over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar waarom een beetje moeite in de mooie hobby steken als je et gewoon kan vragen? :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

7m/sec is in GS land €7/sec, makkelijk verdienen toch want ze trappen er bijna allemaal in, vooral groot en dan flink dimmen :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste kwekers hebben de ballen verstand van luchttechniek.

 

Growshops raden idd grotere filters aan ivm meer €€€€

 

Lees ik zo vaak terug hier....

Al die mensen die een grotere filter hebben dan afzuig capaciteit..

ZOoo oliedom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar waarom een beetje moeite in de mooie hobby steken als je et gewoon kan vragen? :P

 

serieus wiekspiet? :P

wauw, ik dacht dat de zeurpiet al weer een paar dagen vertrokken was...

Het spijt me pik wist niet dat het zo vervelend voor je is om iemand hier te zien die twijfelt nadat die zoveel tegenstrijdige berichten heeft gelezen....

Ik zie door de bomen het bos niet, iedereen geeft verschillende tips iedereen heeft een mening maar wat zijn de feiten...

zelfs in wazzup's topic heeft hij het er zelf ook over dat het niet altijd even makkelijk te bepalen is..

 

Kijk eens naar de grafiekjes van de filters. Een filter van 2000 kuub heeft bij 1000 kuub capaciteit een lagere drukval dan een filter van 1000 kuub. Is het dan toch zinvol om een groter filter te nemen? Ja en nee. Ja, je hebt minder drukval, nee, het filter is te groot, het werkt het beste op 100% capaciteit (de luchtsnelheid is te laag). Dus wat kies je dan?

 

De regel +20% voor de fan gaat op als deze voldoende druk kan opbouwen en je niet te veel buis en bochten hebt. We hebben dat al eens behandeld.

 

Nou begrijp je ook waarom je fan zo lekker rustig wordt als je twee bochten in je buizen legt: Er komt bijna geen lucht meer doorheen! Lucht maakt geluid.

 

als je moeite hebt met mijn vragen, antwoord dan ook gewoon niet..

Dit is een forum waar mensen hun kennis delen met elkaar toch?

En elkaar helpen om leuk en goed te kunnen kweken toch? Waarom verspil jij dan je tijd aan zeuren..

 

ik zie nogmaals niemand met het zelfde capaciteit filter als afzuiger...

Ook was mijn bestelling anders besteld door ze omdat ze aangeven bij de GS dat dat nodig was..

En dan krijgen ze het verkeerd geleverd, en dan is het opeens ook goed zo..

 

Toch niet gek dat ik het even na vraag? Of neem jij alles gelijk maar aan van iemand als je het ergens hebt gelezen of gehoord?

Voordat je zo kansloos reageert, zoek zelf eens op hoeveel mensen er zijn die hetzelfde capaciteit filter heeft als afzuiger...

 

en Wieks? Wanneer heb je genoeg naar iets gezocht om iets te mogen vragen hier op het forum??

Vraag het jou maar even want schijnbaar heb jij er nogal moeite mee dat iemand hier zomaar iets durft te vragen terwijl jij het antwoord misschien wel weet.

 

Door zielige Dodos als jij, loopt dit forum volgensmij al een tijdje leeg....

 

Top, Bedankt voor jullie hulp verder mannen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs in wazzup's topic heeft hij het er zelf ook over dat het niet altijd even makkelijk te bepalen is..

 

Kijk eens naar de grafiekjes van de filters. Een filter van 2000 kuub heeft bij 1000 kuub capaciteit een lagere drukval dan een filter van 1000 kuub. Is het dan toch zinvol om een groter filter te nemen? Ja en nee. Ja, je hebt minder drukval, nee, het filter is te groot, het werkt het beste op 100% capaciteit (de luchtsnelheid is te laag). Dus wat kies je dan?

 

De regel +20% voor de fan gaat op als deze voldoende druk kan opbouwen en je niet te veel buis en bochten hebt. We hebben dat al eens behandeld.

 

Nou begrijp je ook waarom je fan zo lekker rustig wordt als je twee bochten in je buizen legt: Er komt bijna geen lucht meer doorheen! Lucht maakt geluid.

 

ik zie nogmaals niemand met het zelfde capaciteit filter als afzuiger...

 

Toch niet gek dat ik het even na vraag? Of neem jij alles gelijk maar aan van iemand als je het ergens hebt gelezen of gehoord?

Voordat je zo kansloos reageert, zoek zelf eens op hoeveel mensen er zijn die hetzelfde capaciteit filter heeft als afzuiger...

 

Als je whazzup goed interpreteert lees je toch wat je moet proberen voor elkaar te krijgen?

 

Er zijn velen die 1-1 draaien omdat die het zat waren dure filters en dikke afzuigers te dimmen, ik draai al jaren met 750m3 softbox en blaas uit in een 800 filter en in vele posts heb ik aangegeven dat dit de beste optie is.ipv shit controllers die afzuigers doen brommen/bonken of eerder kapot doen gaan, filters onbelast die sneller door slaan maar ook flensmaten van zeg je U vragen wat vaak niet correspondeert met gaten in tenten of kweekkasten..

 

Met 800m3 kun je 1000m3 makkelijk aan, ga jij 1500 spul ophangen wat je tent onder teveel onderdruk zet en mogelijk andere kuren, dus dim je toch ipv dat je het retouneert en zegt: doe mij maar een 1000m3 met een 800 filter want met die meter slang er aan komt dat heel mooi uit.

Staat die fan 24u te blazen en omdat jij zorgt dat de aanvoer zo rond de 21C ligt heb je zonder poespas een heel stabiel klimaat.

 

Forum loopt niet leeg

 

.eu heeft een heel hoge aantrekkingskracht omdat je daar veel makkelijker kunt papegaaien :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met grote kisten op kleine filters :)

 

Had eerst een grote lompe 75cm CAN (1000kuub) op een 1500 kist. Na 2 rondes besef je dan dat zo'n filter dikke overkill is. Kist draait nooit harder dan standje 2. Ik gok dat er effectief nooit meer dan 400 kuub/sec door die filter is gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeurpiet? Haha

 

Ik schreef dat omdat 9 van de 10 hier meestal vragen stellen terwijl ze 1 topic onder die van hun ook al uitgebreid zijn uitgelegd..

 

Beetje op je pik getrapt ofzo?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...