Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Melk/water Mix Tegen Meeldauw Laatste 2 Weken.

Recommended Posts

Problem?

 

hele run is goed gegaan maar nu begint onderop meeldauw te vormen.

 

Kan ik ze inspuiten of blijft melk in de toppen hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik eigenlijk niet

 

gebruik je wel magere melk? de vetten van normale melk laten resten achter op je bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

0% vet melk kopen idd.

 

Stap 1 is toch echt de oorzaak aanpakken. Dus waarschijnlijk een 'koude' hoek of koude luchtstroom oplossen.

 

En dan eens behandelen met de melk en een dag of 2 erna nog eens met schoon water. Iig zou ik met lampen aan behandelen om je LV in toom te houden.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroensap legt een zuur laagje op het blad wat meeldauw beperkt in groei,en op ge-infecteerde delen gaat de schimmel dood.

Het is alleen niet waterbestendig en ook niet lekker op je toppen.

Maar je blad kan ertegen.

Je moet alleen wel alle bladoppervlak bedekken met een laagje.

 

Ik gebruikte het een keertje buiten met autoflowers,en ze bleven schimmelvrij de verdere kweek zolang het er niet afspoelde.

Maar dat waren maar een paar blaadjes.

 

Eigenlijk is meeldauw een indicator voor andere problemen,daarom heeft het een kans gekregen.

Fout klimaat,of foute bodem........

 

Zeg het maar......

 

Ik hoop dat je er snel afkomt Bruine,

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stap 1 is toch echt de oorzaak aanpakken. Dus waarschijnlijk een 'koude' hoek of koude luchtstroom oplossen.

 

Van koude lucht krijg je geen meeldauw. Meeldauw is een schimmel en die worden veroorzaakt door schimmelsporen. Dus als je het bij de oorzaak aan wil pakken zul je de schimmelsporen buiten moeten houden.

 

Je kunt je inlaatlucht filteren en een UV lamp in je inlaatkanaal hangen (doodt schimmelsporen).

 

Verder kun je inderdaad gaan spuiten met verschillende goedjes als je het eenmaal hebt, maar ik zou sowieso eerst de bladeren verwijderen die al geïnfecteerd zijn.

 

https://dengarden.com/gardening/Organic-Methods-of-Exterminating-Powdery-Mildew

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt niet joh. Die melk trucken. Krijg je alleen maar zure wiet van :D Heb het in de tuin wel is geprobeerd, Oorzaak aanpakken idd. Rosacure helpt goed, Trebucanozol zit daarin als werkzame stof. Dat is wel ABSOLUUT keihard vergif. Dus ik zou het niet op je bloeiende planten spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...