Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Donald

Ocl X-Serie 600, Evsa's

Recommended Posts

hallo tuiniers

 

ik heb een vraag wat voor mij niet zo duidelijk is en ik denk dat jullie daar wel een antwoord op weten

ik heb heel het internet uit gespit om te zoeken naar info zie dat jullie vaak bijna het antwoord geven maar dat is vaak off-topic en gaat het er niet meer over

 

ik weet ondertussen dat de evsa volledig armatuur geen emi meer uitzenden of niet meer opvallen omdat de kabel tussen evsa en kap vervallen is.

maar wat ik dan weer hoor over de Dimlux Expert is dat die de hz omvormd naar 145 Khz wat km ver te meten is en dus de hele wijk last van kan hebben klopt dat of is dat alleen bij de extreme series? en dat ze rommel terug het lichtnet opsturen wat ook op kan vallen.

zo ja wat kan je er allemaal aan doen om het te beperken.

 

de nieuwe OCL x-serie wat ik hier niets over kan vinden is 1x genoemd door El capitano

die schijnt alles dubbel afgeschermd te hebben 100% geen EMI en 100% niets over het net.

is dat nou verkoop praat of zeker zo heb 1 van de medewerkers gesproken en die zweert ebij!

speciaal getest etc.

 

is de bedoeling dat alles eventjes een upgrade krijgt en ik niet weet welke keuze dus vandaar deze vraag

heb nl geen zin om een paar duizend euro uit te geven en dat ineens iedereen storing heeft en dat je door de schrik maar weer de oude vsa pakt.

 

en als je bewijzen van gemeten word als dat waar is dat het niet meteen weer inschakeld.

gaan die dingen dan niet aan door een zogenaamde hold functie? wat ik ergens hier had gelezen door racker? als ik me niet vergis.

 

je moet als je de ocl lampen wilt nog wel even de maxi van dimlux kopen omdat die controller voor de ocl nog in ontwikkeling is maar werkt gewoon hetzelfde heb ook gehoord uit betrouwbare bron dat er een module aan zit te komen voor de lampen dat je ze met je laptop af ken stellen etc misschien allemaal overbodig maar wel cool toch

 

alvast bedankt :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verhaal verkoper om je op die OCL te krijgen.

die Dimlux controller doet een truuk, zonder die controller is de OCL als elke andere EVSA (combi) voorzover mijn begrip vd materie dat toe laat om zo te stellen.

 

dat de OCL compatibel is met de Dimlux controller is mazzel voor OCL maar maakt nog niet dat die OCL los dan ook da bomb is

 

Lampen via laptop.. wat nu als je die laptop ingelogd en onbeheerd laat.. leuk die gadgets.. denk na voordat je er aan begint.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm oke dus maakt niet uit welke je koopt als je die maxicontroller maar hebt? is dat wat je bedoelt. dus allemaal veilig?

 

dat laptop gebeuren vond ik alleen leuk om te vertellen maar ga ik niet zomaar aan beginnen nee qua veiligheid en verbinding weet ik wel iets maar toch als het goed werkt afblijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad ik heb er reeds een vraag na gesteld, precies om dezelfde reden een upgrade zonder 1000de euro,s te betalen en dan heletijd met storingen etc zitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocl is nog zo nieuw hier op de markt, draaien nog niet veel mensen mee dus is de kans op gebruikerservaringen ook nog niet zo groot.

Volgens mij was dat spul al ff langer op de markt in de UK, misschien is er op engelse forums meer te vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco

 

Heb even gezocht, maar kan er inderdaad niks over vinden. Ook via Google (NL en UK) alleen hun eigen site en een paar Nederlandse webshops. Zie op hun site ook nergens een adres vermeld, wat ik wel een beetje vaag vind eigenlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je al niet kan maken van een OCL beschrijving :withstupid:

 

Soft dim die bij inschakeling geleidelijk de output verandert, waardoor de lamp minder wordt belast • Uitgerust met zeer hoogfrequente OCL-elektronica • Geen elektromagnetische interferentieproblemen dankzij het geïntegreerde ontwerp • Intern dubbel beschermd door conforme coatings- en koelingscolloïden die ervoor zorgen dat de voorschakelapparatuur goed werkt in verschillende omgevingen

 

Je kunt dingen heel mooi gaan brengen en stoer? doen maar het is en blijft een zelfde laken een pak wat ze allemaal aan hebben, of er nu een labeltje

Gavita, OCL, Lumii, Dimlux of Lumatek aan hangt.

 

@weetje

zinnige opmerking, wat heb je nu aan een geweldige lamp als je bij kuren geen service krijgt?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild ik snap niet helemaal wat je stuurt ? ik heb de handleiding enzo wel gelezen heb zelf de lamp al gezien naar mijn idee een matt zwarte Dimlux idd. je hebt er 3 jaar garantie op en ik ken via via de dealer zo bereiken dus ben ik niet bang voor maar goed ik hoor alleen maar gek*t met de Dim dus weinig zin in ,die dingen zijn super mooi maar daar doen we het niet voor.

 

dat de EMI opgelost zou zijn dat zal dan wel, maar over de hz terug het net opsturen of dat ook opgelost is wat hun dus zweren van wel ja tuurlijk willen verkopen maar misschien wisten jullie daar antwoord en/of een oplossing

speciale filters sperfilter oid. heb al gelezen erges op het forum als je dat wilt meten moet je een speciaal aparaat hebben van 4000 euro?

 

punt = het moet de moeite zijn om alles te vervangen en 3x zo duur terug te hangen. :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een ander type EVSA halen omdat OCL zijn klimaat controller no aan het fabriceren is en nog niet veel punten zijn voor de verkoop binnen Nerderland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder. komt er ook niet. je kunt tm week 2 12-12 gewoon nog ff wattage aanpassen. heb je ineens een hittegolf doe je gewoon ouderwets een lampje uit toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu met de OCL serie aan de gang ( 3x 1000 watt ) en ben er zeer te vrede over het resultaat. Het licht is bijzonder fel en zuiver. Heb dit in gebruik samen met de OCL controller ( de Maxicontroller van OCL ) De controller is wat simpeler als de Maxicontroller zelf, alleen werkt ook prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...