Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HUFFnPUFF

Vsa Duur? Diy Oplossing

Recommended Posts

ik had dit idee al een jaar in de schuur liggen en vandaag eens zin om het te proberen:

een vsa van een 18w t8 buis had de geest gegeven en ipv of een nieuwe set te kopen of een nieuw vsa (duurder dan nieuw amatuur inc lamp + verz) had handige harrie een idee gekregen na het openmaken van de vsa :whistle: de nieuwschierige deewaaiaaier had namelijk ook al eens cfl lamp opengetrokken... en dat leek verdacht veel op elkaar!

dus hoppa op het betrouwbare ijzeren ros een toch naar de action, ja hey we moeten aan de kleintjes denken ook, op zoek naar een 18~ watt cfl om die zonder geweten van zijn ingewanden te ontdoen..

 

een 20watt hadden ze daar, voor net onder de twee euros, dan scheelt toch snel een 20 maal itt een nieuwe vsa :dribble:

een schroevendraaier en 5 minuten gevloek had Huff een kale t8 buis en de ingewanden van een spaarlamp, de draadjes van de spaarlamp verwijderd en die professioneel (middels wat kroonsteentjes) aan de buis geplakt, andere kant naar het stopcontact en...

 

EN WAS LICHT :jump:

 

 

disclaimer:

dood gaan we toch wel, gebruik je koppie :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gedaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim bedacht een cfl is een opgeplooide tl met ingebouwde starter + ballast maar of het echt "veilig" te noemen is voor lange termijn dat hou ik in het midden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet wat ik knapper vind. het idee om dit zo te doen

of dat iemand een topic van 10 jaar oud uit ze mauw schud

 

 

hoe dan ook grappig! had hier nooit achtergekomen zonder jouw

want wie leest er nog topics van 10 jaar oud

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje WF, gooi ik meteen in de bookmarks, goedkoper dan 25e kon ik ze hier niet vinden maar als een 2 euro lamp circuit even goed werkt, is dat nog steeds goedkoper, lamp uit elkaar en nieuwe gaatjes boren voor de bevestiging moet dan toch al (ander formaat vsa)

levenduur houd ik iedereen van op de hoogte ;)ik kwam op het idee omdat ik op zoek naar een nieuwe lamp voor de badkamer allemaal t5 achtige buisjes tegen kwam, een uitgerekte spaarlamp zeg maar, in dezelde wattages als spaarlampen thuis, maar niemand wist hoe je daar een vsa voor kon krijgen, nederlands best gewaarde geheim, en ben natuurlijk een goedkope hollandsche

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het idee is goed maar hoe bevestig ik dan die buis in mn badkamer ?

of kan dat ook met ijzerdraad en isolatieband ?

of kan die in de ouwe houder dat je de draadjes er tussen prutst ?

dan moet wel iemand helpen om ze aan beide kanten synchroon met die draadjes er tussen vast te draaien .

want alleen lukt dat niet .

en als je dan toch met zn tween bent doe er dan ook een aardedraad bij tussen .

desnoods met drie man .

:vape:

ps "je hebt dan een 2 watts overkapasiteit word de lamp dan feller of gaan die 2 watts verloren ?

want het is gasontlading dus meer dan voor 18 watt zit er geen gas in denk ik .

want op zuke fabrieken gaan ze wel economies met gas om .

die zitten niet in vergadering van ooh 18 watt rond maar af op 20 af denk ik .

ik heb er verders geen verstand van ik zeg maar wat hoor !

 

ps 2"" nog ff over de action ik heb er ooit es twee 18 watts spaarlampjes gekocht .

de ene was binnen 24 uur kapot en de andere deed helemaal nix .

allemaal chinese kinderprutsrommel .

en terugbrengen doe ik niet .

staan 20 man voor je in de rij .

en die macgyvertape van action gaat na 24 uur loshangen .

het kost nix en tis ook nix .

ik heb er eens een blikopener gekocht zag er mooier en beter en solieder uit dan een leifheit !

ik heb er driekwart blik mee opengedraaid toen haakte die piepte een keer voor die dubbelklapte .

en de knijpkat kwam net lekker opgang was bijna 100 % opgeladen piepdepiep vast .

muis met ledverlichting was nog niet op blz 5 van de xhamster plump girls scheen die nog wel mooi maar was niet meer te besturen .

de verf van action lijkt als het opdroogd net structuur zoveel lopers krijg je der van .

de afplaktape voor de plinten zit meer verf achter dan op de de plint .

de cocobrik is wel okee evenals de biokorrels kipguano .

die vloeibare biogroei stinkt een uur in de wind en is stroperig als een plas velpon .

 

en er werken hele lelijke mensen bij ac tion maar dat kan plaatselijk zijn .

Edited by macerror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ductape om het vast te maken, 40wd om te verwijderen, enige dat een klusser ooit nodig heeft mac!

 

ik had in dees de originele connecties in tact gehouden en na de operaties behendig teruggeplaats, de nieuwe electogebeuren op de plaats van het oude gedubbelzijdigtaped, en amatuur weer dicht en gaan met die banaan..

 

20watt op 18watt? das een superlumenfunctie mac, ja das nieuw, straks heeft iedereen dat, trendsetter hier op het forum (nee ik zie geen verschil qua lichtsterkte als ik ze naast elkaar houd, kunnen ook chinese watts zijn he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creatief, maar ben zelf toch te brandgevaar para om dat soort zaken in mijn huis te gaan hangen lol.

 

@macerror. Mooiste vind ik hier de "undercover" Aerdenhoutenaren. Sjaal om zonnebril op en: "De buren mogen niet weten dat ik bij de action ben geweest dus ik neem mijn eigen bijenkorf tassen mee". De 5 liter handpomp spuit van de Action. Beste koop van 2016 voor de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mac

mensen vallen mee hier bij de Action

mbt je relaas aanschaf 'goed en goedkoop' kan ik niets anders dan in stemmen

de 'swiffer' doekjes zijn dan wel weer da bomb :dribble:

McGuyvertape laatst weer gescoord, toch wel makkelijk die tape omdat de plaklaag vanzelf verkruimeld en niet meer plakt heb je ook geen sticker verwijderaar meer nodig, gewoon een nieuw stuk plakken, kost toch niks :phone:

 

Vroegah had je de Aldi met hun geweldige gadgets, velen weten daar nog alles van, nooit vermoedt dat er tussen een Aldi & Action nog zo'n verschil kon zitten :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps 2"" nog ff over de action ik heb er ooit es twee 18 watts spaarlampjes gekocht .

de ene was binnen 24 uur kapot en de andere deed helemaal nix .

allemaal chinese kinderprutsrommel .

en terugbrengen doe ik niet .

staan 20 man voor je in de rij .

en die macgyvertape van action gaat na 24 uur loshangen .

het kost nix en tis ook nix .

(...)

en er werken hele lelijke mensen bij ac tion maar dat kan plaatselijk zijn .

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...