Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Drrr

Wit Groen Beestje

Recommended Posts

Vraagje, tot mijn schrik zag ik vanavond wit groen beestje aan de onderkant van de grote bladeren. Ze zitten op de onderste bladeren, alleen als ik op spint zoek kom ik andere afbeeldingen tegen. Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt inderdaad op trips, zilverkleurige vlekjes op het blad en kruipertjes onder de bladeren. Het is mij gelukt een uitbraak te voorkomen door alles wat ik tegen kwam met de hand te killen. Maar ik had dan ook echt nog maar een paar beestjes rondlopen en maar 4 planten om na te kijken dagelijks. De laatste weken van de kweek heb ik zelfs geen beestjes meer kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn opzeker tripssporen..kan t weten helaas..roofmijt uitzetten (tetrix )

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder nat kweken helpt ook een boel tegen trips, helemaal op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is spint of trips, roofmijt heb je niks aan naar mijn onbescheiden mening, ik koop die troep in elk geval nooit weer. Indien het alleen trips zijn zal je er weinig last van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips vind ik ook geen ramp, ik heb ze ook zo nu en dan, maar nu ik er over nadenk is de laatste keer dat ik ze gezien heb al ff terug.

 

Alles beter als die klotesp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alhoewel ze je oogst niet bedreigen stoor ik me wel aan trips, wetende dat ze over je toppen heen schijten ergert het me behoorlijk en beschouw ik het als onzorgvuldigheid mijnerzijds. Om problemen met ongedierte in de kiem te smoren heb ik mezelf voorgenomen om nooit aan een stekkenkweek te beginnen zonder de stekken te dopen in een bakje met een dubbele dosis Vertimec + Nissorun en met een scheerkwast van boven naar onder de spint er af te vegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar beestjes tegen beestjes heb je niks aan, been there done that. Het klinkt allemaal zo mooi en ideaal maar in de praktijk blijf je met spint zitten en pijn in de beurs er bij. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...