Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Freek_kweek

Bladprobleem Barneys Farm Critical Kush Week 5 Bloei (Roest?)

Recommended Posts

Beste medekwekers, m'n plantjes hebben een probleem!

de oudere bladeren verkleuren geel en krijgen bruine plekjes op het blad

 

voeding: Plagron terra groei,bloei,green sensation, pure enzym, power roots

 

temp dag/nacht 27/18.5

 

ph 6.2

 

e.c weet ik niet

 

ikzelf vind het lijken op een fosor tekort maar wie ben ik haha

 

de onderste foto is al van 2 weken terug de bovenste 2 zijn van gisteren

 

1sdt6s.jpg

 

 

xlwayp.jpg

 

 

6epzm0.jpg

Edited by Freek_kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik t moest gokken zou ik zeggen dat de dames te droog staan, waardoor je ec in de potten megahoog oploopt wat weer alle tekorten/blokkades en de daaruit volgende bladschade verklaart.

 

Optie 2: precies omgekeerd... ze staan veel te nat waardoor de wortels verstikt raken, dat geeft ook dit soort bladschade/blokkades

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Scirocco! bedankt voor je snelle reactie! ik geef ze om de 2 a 3 dagen ongeveer 1l water (potten van 9 liter)

nadat de bladproblemen verergerde (zeg 4 dagen geleden) geef ik ze nu 0.5l water.

ik geef ze altijd pas water als ik de pot licht vind worden en vaak voel ik met me vinger aan de zijkant van de pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke.. ik denk dat je wat vaker moet watergeven, en dan kleinere beetjes.

Als je om de 4 dagen 1 liter in je 9l potten gooit, ga je steeds van veel te droog naar veel te nat.

Doe dan liever elke dag n kwart liter, tenzij de potten nog zo zwaar of licht zijn dat ze duidelijk meer of minder nodig hebben.

 

Post eens wat meer specifieke data?

Zoals welke voeding, en hoeveel heb je ze daarvan gegeven, welke dag zit je enzovoort.

Misschien dat er dan nog wat zinvolle suggesties komen.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik geef ze altijd om de 2 a 3 dagen een liter per pot, alleen 4dagen geleden ben ik begonnen met elke keer een halve liter

ik hou een soort logboekje bij, misschien helpt het.. ik gebruik plagron bloom en green sensation

 

 

 

24.10 niks vandaag bloei gestart

 

25.10 niks

 

26.10 3l water niet eerlijk verdeeld achterste weinig rechts in de hoek veel 12ml grow 3ml roots 3ml enzym

 

27.10 niks

 

28.10 niks

 

29.10 3l niet eerlijk verdeeld zie 26.10 12ml grow 3ml roots 3ml enZ ph 6.3

 

30.10 niks

 

31.10 week 1 bloei niks

 

1.11 3.5l kraanwater eerlijk verdeeld 11ml grow 1ml bloom 3.5ml roots 3.5ml enzym ph 6.5

 

2.11 niks

 

3.11 niks

 

4.11 5l kraanwater eerlijk verdeeld 8ml grow 10 ml bloom 5 ml enz 5 ml roots ph 6.3

 

5.11 niks

 

6.11 5l kraanwater eerlijk verdeeld 15ml grow 2ml bloom 5ml enz 5ml roots ph 6.5

 

7.11 2 weken bloei niks

 

8.11 niks

 

9.11 5l kraanwater eerlijk verdeeld 5ml roots 5ml enz 15ml bloom 4ml grow

 

10.11 niks

 

11.11niks

 

12.11niks

 

13.11 5.3l kraanwater eerlijk verdeeld 6ml roots 6ml enz 18ml bloom.. gelolliepopt

 

14.11 3 weken bloei niks

 

15.11 5l kraanwater eerlijk verdeeld 5ml sensation 20ml bloom

 

16.11 niks

 

17.11 niks

 

18.11 2.5l kraanwater eerlijk verdeeld 10ml bloom 2.5ml sensation ph 6.3

 

19.11 niks

 

20.11 2.5l kraanwater eerlijk verdeeld 15ml bloom 2.5ml sensation ph 6.5

 

21.11 4 weken bloei

Edited by Freek_kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff kijken hoor... die roots hoef je toch al1 de eerste waterbeurt te geven?

Enzymen mogen er nu ook wel uit.

Denk dat alles bij elkaar veel te veel geweest is, en de ec is nu waarschijnlijk ontiegelijk hoog onder in de potten..

 

O, misschien n stomme vraag, maar wat zit er IN je potten? Coco of aarde?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

op het voedingschema van plagron staat dat je na de 3e week bloei moet stoppen met roots en enzymen en gelijk moet beginnen met green sensation..

 

https://www.plagron....y_grow_schedule

 

ik kweek met lightnmix aarde van biobizz

 

denk je dat het zin heeft om ze te spoelen? of maak ik het dan alleen maar erger? of gewoon maar eens een week alleen afgezuurd water geven ofzo?

 

maar als je kijkt naar die bladeren die echt geel zijn met roestplekken erop dan denk ik toch snel aan een tekort?

Edited by Freek_kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dan n ouder schema voor mn neus denk ik...

 

Spoelen kan niet op aarde, de schade door t verzuipen is zoinzo groter als de mogelijke winst.

 

Jij noemt t een tekort, ik noem dat blokkade... je plant kan door t vernielde wortelmilieu en ph/ec ellende niks meer opnemen uit de grond, dus sloopt t zn eigen bladeren om aan energie en bouwstoffen te komen.

Afgezuurd water geven zou een oplossing kunnen zijn.

 

Green sensation zou ik alleen de laatste3 a 4 weken geven, daar wordt de boel nog sneller geel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja een blokkade zou idd goed kunnen, maar hoe kan het dan dat mijn ec zo verpest is?

ik doe tenslotte wat het schema voorschrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel voeding zou ik zeggen, die schema's zijn er alleen om er meer van te verkopen ;)

Voor de meeste soortjes is de helft van wat er op het schema staat voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals eerder gezegd als je te droog kweekt maar toch vollebak voeding geeft gaat de ec in de aarde oplopen doordat hij dis te droog staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou idd goed kunnen.. wist niet dat ik te droog kweekte, ik heb ze meteen afgezuurd water gegeven. Hoe lang zou ik dat doen en wat is de ideale tempratuur voor het gietwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe eerst maar eens de rest vd week alleen afgezuurd water, ph 6.5 oid. En kijk of de achteruitgang stopt en/of je verbetering ziet.

(Wat geel is wordt nooit meer groen helaas...)

Overtollige voeding in je aarde trekt ws de ph nog aardig mee omlaag, dus niet te dicht op de 6 gaan zitten, anders zit je onderin de pot tegen de 5 aan te hikken.

 

Temperatuur vh water 10-15 graden oid. Niet ijskoud maar ook niet warm.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.. ik hoop dat het nog te redden is, volgende ronden zorg ik iig dat ik een knappe e.c meter koop want dat is toch wel handig merk ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin eerst maar eens met naar je planten te kijken ipv naar n schema... ze vertellen je zelf wel wat ze echt willen, het is alleen n kwestie van de (soms zeer subtiele) hints op te pikken en juist te interpreteren.

 

Meters zijn leuk, maar zolang je blind universele kweekschemas volgt kan je net zo goed niks meten..

Zorg dat je weet WAAROM je iets doet... niet omdat t op n papiertje staat.

 

 

(Ik ben precies zoals jij begonnen hoor... mijn eerste ronde eindigde ook geel omdat ik alleen naar t schema keek, dus ik ben wat dat betreft niks beter als jij...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja je heb gelijk.. ik ben nog echt een serieuze prutser wat betref het wietkweken :D ik ga de volgende ronde ook een een kweekverslagje maken hier zodat de mensen met wat meer ervaring kunnen meekijken en misschien eerder kunnen ingrijpen.. maar goed dit is tenslotte me eerste ronde dus moet nog een beetje groene vingers krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verslag bijhouden gaat je echt helpen! Net als oude verslagen doorbladeren hierzo.

Ook al moet je je dan soms wel een beetje een weg zoeken tussen de verschillende inzichten/meningen van alle kwekers hier...

 

Groene vingers krijg je vanzelf, mits je enige aanleg voor deze hobby hebt.

Duurde bij mij ook een paar rondes voor ik mn planten niet meer structureel vermoordde

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Scirocco , gewoonweg de wijze waarop je een beginner wegwijs maak .

Had dit topic gelezen , en vond dat ik gewoon ff een reactie moest achterlaten , heel positief .

 

Lijkt op mijn eerste keer binnen , was toen ook veel te voorzichtig met water

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...