Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dynamix

Tinctuur Maken

Recommended Posts

Hey guys,

 

Ik heb nog nooit wiet gebruikt, maar nu wil ik een tinctuur gaan maken om goed te kunnen slapen en een andere tinctuur voor mijn moeder haar fibromyalgie (reuma). Jullie zijn hier de experts dus ik vraag jullie om wat hulp hierbij.

 

De paar vragen die ik heb zijn:

- kan ik de wiet voor die tincturen gewoon in de coffeeshop kopen (ik lees van alles over bladeren, toppen enz. Ik ben echt een noob dus vandaar de verwarring)

- je wordt niet high/stoned van de druppels als de tinctuur klaar is, als je de wiet niet opwarmt voor je ze in de alcohol doet?

- welke soort wiet raden jullie aan tegen slapeloosheid en welke wiet tegen chronische pijn/fibromyalgie?

 

Ik wil geen/weinig thc binnenkrijgen vandaar de tincturen omdat in mn familie iemand schizofreen was en ikzelf nog regelmatig derealiseer door een paddotrip gone horribly bad een jaar geleden.

 

CBD-olie lijkt niet heel erg te helpen voor ons beiden.

 

Thx alvast voor de tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben tinctuur aan het maken, maar het moet nog twee weken staan, weet dus nog niet of het gaat werken voor pijn e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor die klachten gebruik ik olie gemaakt van maroc hasj.

niet te dure hasj kopen en in alcohol oplossen.

kwestie van lage dosering beginnen en langzaam opbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor die klachten gebruik ik olie gemaakt van maroc hasj.

niet te dure hasj kopen en in alcohol oplossen.

kwestie van lage dosering beginnen en langzaam opbouwen

 

thx voor de tip! Moet ik dan hetzelfde aantal grammen hasj gebruiken ten opzichte van wiet voor die olie? Om een of andere reden is hasj bij de coffeeshop in mn buurt 5 euro per gram en wiet 10-14 euro per gram. Ik ga haast denken dat er dan iets mis mee is. Is een tinctuur niet beter dan olie omdat die terpenen dan bewaard blijven? Wat voor effect hebben terpenen eigenlijk?

 

Als ik cbd-olie zou toevoegen aan 'gewone wiet', komt dat dan neer op wiet die bedoeld is om pijn te stillen, of zit hier nog iets anders in waardoor ze het als medicinale wiet verkopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is waarschijnlijk niets mis met die hasj van 5 euro per gram, het zal alleen geen topkwaliteit zijn.

Dat de gemiddelde hasj goedkoper is dan wiet komt gewoon doordat het geïmporteerd wordt uit arme gebieden waar je het voor een schijntje kan kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, hasj is vaak goedkoper omdat het geïmporteerd wordt uit arme gebieden zoals Marokko. Wiet wordt meestal in Nederland gekweekt en daarom is de prijs ook hoger.

 

Onlangs heb ik hasj opgelost in olijfolie en hoewel bij inname je wel wat effect voelt is het lang niet zo sterk als wanneer je het zou roken. Reden is omdat de hasj niet was opgewarmd en er dus geen decarboxylatie heeft plaatsgevonden.

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...