Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

Red Poison Auto's Onder 180 Watt Spectrabox

Recommended Posts

En we gaan beginnen met de 2e kweek. Nu in de microsectie want daar hoort dit soort verslagjes beter thuis. 7x gezaaid en alle 7 opgekomen dus ze staan inmiddels onder de lamp in de tent. Het is de Red Poison van Sweet Seeds, een afleiding van hun Green Poison. De rode eigenschap zou bij 80% van de planten voorkomen. Ze heeft een totale cyclus van ca 10 weken na ontkiemen dus lekker vlot klaar. Ik ben benieuwd.......... Wish me luck!

 

Greetz!

 

gallery_46643_19088_488147.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Cavedave! Vorige rondje was ook best lekkere score voor de 1e keer toch! Waarom heb je voor auto's gekozen?

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soort hoor kerel,sweetseeds is altijd een uitstekende keus qua auto's.

Ik heb ze weleens voorbij zien komen,maar hoe hoog worden deze rakkers eigenlijk?

Zijn het echt dwerg types? of een wat grotere soort?

 

Hoe dan ook ik volg,

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Greenforfun, Thnx! De eerste opbrengst was zeker niet verkeerd maar ik heb het gevoel dat het nog een stuk beter kan omdat de eerste kweek verre van optimaal was. Ik kies voor auto's puur voor het gemak als beginnende kweker, eerst maar eens het proces een beetje onder de knie krijgen. Wellicht dat ik het mijn volgende ronde eens met fem zaad ga proberen maar ik zit ook een beetje met de hoogte in mijn tentje te kijken en auto's blijven doorgaans wat kleiner wat ook een voordeel is.

 

@Collie Weed, tsja, ik zag hier op het forum een aantal spannende gekleurde soortjes voorbij komen en dat vond ik wel erg mooi, dus de keuze was vrij snel gemaakt. Sweet Seeds heeft zeker een aantal leuke soorten en ik moet zeggen dat de service ook goed is vanuit Spanje en aangezien alles is opgekomen heb ik niet te klagen tot nu toe. De hoogte ligt volgens Sweet Seeds tussen de 60 en 120 cm en dat vind ik nogal een ruime marge dus ik kan ze met LST wel wat lager houden als het moet. Eigenlijk is een SOG de bedoeling dus ze gaan ook in wat kleinere potten dan ik nu gebruik en dat zal de groei ook wel wat remmen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zadenbedrijf Sweet Seeds uit het immer zonnige Valencia staat bekend om haar geweldige autoflower genetica waarvan Red Poison er een is. Een prachtig paarse, bijna rode indica op basis van Green Poison en een Pakistaanse Hindu Kush.

klinkt als dezelfde kush die ik had, en dat was echt rood rood :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% autoflowering strain. Hybridization between one of the most appreciated strains from our catalog SWS14 (Green Poison®), and an exotic autoflowering strain with purple flowers, descending from pakistani Kush ancestors.

SWS39 (Red Poison Auto) grows with the appearance of an Indica-Sativa hybrid. It shows a great hybrid vigour from the first stages of growth. The plants develop a strong main stem and long flexible side branches. This strain produces thick dense buds covered with aromatic resin.

Taste and aroma are both very pleasant and intense. Sweet and fruity with a soft Skunk background.

Data Sheet

 

Variety SWS39

100% Autoflowering

Indoor Yield: 400-550 g/m2

Outdoor Yield: 35-175 g/plant

Indoor/outdoor harvest: 8 weeks from germination

Height: 60-120 cm

Purple Flower: approx. 80% of the specimens

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zadenbedrijf Sweet Seeds uit het immer zonnige Valencia staat bekend om haar geweldige autoflower genetica waarvan Red Poison er een is. Een prachtig paarse, bijna rode indica op basis van Green Poison en een Pakistaanse Hindu Kush.
klinkt als dezelfde kush die ik had, en dat was echt rood rood :icecream:

 

Lol, dus jij hebt al haar gekweekt Huff? Dan wil ik ALLES weten lol...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels begonnen flink uit de zijkanten van de plugjes te schieten dus ik heb ze vandaag in de definitieve potten gezet. Na 3 weken stap ik in met de voeding op 50% en tot die tijd krijgen ze kraanwater met Pure Zym en Power Roots van Plagron......... Ik zeg groeien maarrrrrrrrrrrr.........

 

gallery_46643_19088_861722.jpg

 

gallery_46643_19088_2518623.jpg

 

 

A bientôt....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergens in een ver ver verleden, weet alleen dat ie rood was :whistle:

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker rood is niet smerig....hetzelfde met van die ouderwetse rode sterappeltjes,lekker hoor...

 

*Maar als ie paars word zie je haar straks niet meer in dat paarse licht,dat word een probleem haha :lol:

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ben zeer te spreken over Sweet Seeds,

de strains die ik getest heb zijn hier zeker in de smaak gevallen.

 

:popcorn:

Succes met je nieuw rondje Dave.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de reacties en leuk dat jullie meekijken!

 

1 week na het overpotten...... Verder weinig te melden of te mopperen. Ik heb wel besloten om de klok te schakelen op 20/4 omdat dit toch een snel soortje is en ik zoveel mogelijk licht bij de plantjes wil hebben. De voorste en de achterste plant strekken een beetje dus de lichtverdeling is niet ideaal dus ik heb de stammetjes nog wat extra ondergestopt. Wat ook opvalt is dat waar 6 plantjes hun bladeren per 2 aanmaken heeft er 1 besloten dit per 3 bladeren te doen. Grappig en ik ben benieuwd wat het uiterlijke verschil tussen de plantjes gaat zijn.Voor de rest lijkt alles nog voorspoedig te gaan dus we tuinieren vrolijk verder!

 

gallery_46643_19190_2273864.jpg

 

Bien à Vous!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik heb laatst n heleboel autoflowerzaden overgehouden aan n handeltje, waaronder n stuk of 6 pakjes van Sweet Seeds, dus ik schuif ook aan.

Eens kijken wat er uitkomt.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 na ontkiemen, de plantjes lijken naar mijn gevoel wat licht te blijven dus volgens mij lussen ze al wel wat Plagron Grow. Hoewel de aarde voorbemest is ben ik van plan om nu om en om water te geven met voeding. Wat denken jullie?

Voor de rest geen problemen en de plantjes groeien goed door en ik verwacht dat de bloeifase en dus de groeispurt over een week zal beginnen. Ik hou jullie op de hoogte. Opmerkingen, tips? Ik hoor ze graag!!!

Tot de volgende en keep'm green!

 

gallery_46643_19190_2370217.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just a timestamp for me.........

Volgens mij gaat ie wel lekker en groeien de plantjes goed.... wel wat naar beneden krullende blaadjes nadat ik ben begonnen met voeden op 40% van het schema. Staan ze te nat? Ze staan in 7 liter potjes en ik heb al gemerkt dat dat een extra risico is in de waterhuishouding. Een veel kleinere buffer. Toch heb ik voor mijn gevoel niet teveel water gegeven. ik voel met mijn vinger en weeg de potten (maar dat is met deze kleine potten nauwelijks te wegen met de hand) en besluit tot water geven, ca. 250 ml per pot en geen drain. Normaal om de dag maar sommige potten sla ik een extra dag over omdat ze nog vochtig genoeg zijn. Ik ga nu maar weer over op kraanwater en bestel een potje ph- om toch wat licht afgezuurd water zonder voeding te geven. Zeker voor een week.

 

Status van de plantjes 19 dagen na ontkiemen. Sorry voor de LED pic, maar ik vond 'm wel mooi! Morgen een daglichtpic.

gallery_46643_19190_472718.jpg

 

De onderste en bovenste plant heb ik getopt omdat de dames begonnen te strekken en staan nu beter in het licht. De lamp hoger gehangen en we wachten nu af wat dat gaat doen.

 

Als ik peop praat aub, laat het me weten!!!

 

Laterz!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuh Cavedave,ziet er goed uit.

Dit is trouwens WEL het juiste tijdstip om deze autos te toppen/fimmen,mocht je dat willen.

 

Groeien lekker he? :tu je houd ze wel gewoon op 20/4 de hele cyclus he?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed, thnx!...... De grootste planten worden getopt dus de plant linksonder en misschien de onderste nog. De andere planten die nu al wat kleiner blijven wil ik proberen te fimmen zodat ze toch een beetje gelijk opgaan. Ik ben inderdaad van plan ze lekker op dit lichtschema te laten staan. De korte nacht lijkt ze weinig te doen.

 

Nog een daglichtplaatje voor mijn admieniestrasie

gallery_46643_19190_2650968.jpg

 

Blijft mooi om te zien dat zo'n zielig klein sprietje in 3 weken uitgroeit tot al zo'n mooi plantje.......

 

Salut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 weken na ontkiemen. De grootste 4 planten zijn getopt. Ik wilde eigenlijk de kleinere planten fimmen maar dat durfde ik niet aan dus die laat ik voorlopig maar even met rust. Het tentje begint al aardig vol te raken en ik hoop dat het niet te druk gaat worden maar dat gaan we zien.

 

gallery_46643_19190_2291065.jpg

 

Gegroe(n)t!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel lekker uit Cavedave :icecream: Ik ben me eens aan bedenken over die autoflowers. Ik vraag me af of het nodig is om te toppen-fimmen van 7 autoflowers, zou het niet al vol raken als je ze gewoon laat knallen in die 60x60? Ik bedacht ik me ook dat als die autoflowers binnen 10 weken klaar zijn, lopen ze dan niet teveel achterstand op door te toppen? Ik bedoel dus zouden ze niet groter worden als je ze gewoon laat groeien?

 

Ik zou zeggen ga zo door :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Greenforfun, meedenken mag altijd! Graag zelfs! Je hebt een punt hoor met auto's alleen wil ik proberen de planten zo gelijk mogelijk groot te laten worden en ik vond het verschil tussen de plantjes onderling te groot worden. Er lijken zich 2 soorten planten te ontwikkelen. 4 planten groeien een stuk sneller dan de andere 3, onafhankelijk van de plaats waar ze in de tent staan dus vandaar dat ik deze getopt heb en ik hoop dat de kleinere plantjes de tijd hebben bij te trekken. Voor de rest wil ik ze zo veel mogelijk met rust laten maar er zal gerust nog wel ergens een keer een tak geknakt moeten worden om bij te sturen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CaveDave : Zo zou ik het ook doen....... :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Collie Weed, Thnx! Als beginnertje probeer ik ook maar met logisch nadenken het tot een goed einde te brengen en hoop als ik een fout maak dat ik op mijn vingers getikt word door de ervaren rotten hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leuk toch, veel lezen en even brainstormen over de mogelijke opties. Ik heb inderdaad hetzelfde gedaan, degene die sneller gingen als eerste getopt, echter nu 3e week bloei lijkt het alsof de 2e langzaamste de 2 andere inhalen, ben benieuwd! Zo leren we elke keer ook weer meer bij :vape: :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...