Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjefdekweker

Hoeveel Procent Luchtvochtigheid

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb een vraag over de luchtvochtigheid.

 

Nu in de zesde week is de luchtvochtigheid overdag, (uit), rond de 60%, maar 's nachts, (aan), loopt dit terug naar onder de 30%.

Temperatuur is tussen dag en nacht tussen de 21 en 29 graden.

 

Water geven met voeding 1 x per 4 dagen, de eerste dag ligt dit 's nachts op ongeveer 45%, de tweede 34%, de derde dus rond de 28%.

Overdag blijft het rond de 55-65% schommelen.

 

Kan dit kwaad als alles er prachtig bij staat? Of moet er dan toch frequenter water gegeven worden, eens per 3 dagen bijvoorbeeld?

 

Graag jullie onderbouwde mening.

 

Gr, Sjef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste is overdag en s'nachts rond de 45% of lager....

Het is puur om de rot tegen te houden en je koolfilter werkt niet meer goed bij/boven 80% en kan je filter permanent verslechteren.

 

Dus volgens mij gaat het prima.

Of voor de zekerheid je afzuiger harder laten draaien overdag en minder hard in de nacht,misschien zo een R.V. % thermostaatje op luchtvochtigheid scoren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mijn eerste kweekje heb ik me een ontvochtiger aangeschaft. Misschien ook eens over nadenken.

Voor mij was dat een goede investering.

Greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven doe je naar behoefte, niet omdat je t er tijd voor vind... potjes optillen zegt genoeg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een ontvochtiger aangeschaft ding is goud waard eerste 3 kweeken telkens veel rot een kweek zelfs totaal verwoest ik zo een ding neergezet en meteen goed 18 planten en ma 1 met een beetje rot terwijl de lv slachtoffer niet boven de 55 % komt met afvloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...