Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

highpatroon

28X Amnees 3000 Watt Aptus Canna

Recommended Posts

Goedenavond, besloten om een verslag bij te houden. Beetje getwijfeld zit nu week 1b, maar ga het toch doen omdat ik veel kennis via dit forum heb opgedaan.

 

week 1tm3

 

iedere bak ingewaterd met 3l alleen startbooster en dubbele dosis regulator. 2e en 3e waterbeurt met groei ab ec 1.0 gisteravond laatste groei wb zonder de a en b omdat ik ze te groen vind.

 

Heb ze 2 weken voorgegroeid rond dag 9 getopt

 

Setup:

 

28x amnees

5x 600 watt

2x gavita 600e

3x philips vsa

gavita lampen

14x 45 liters (2 per bak)

1 blumat tensiometer per bak

1 zak canna cocos per bak

canna ab groei

canna ab bloei

aptus "gevorderd" schema

3000m2 filter

2500m2 afzuiger

6 ampere climate

2kw kachel met externe thermostaat

dompelpomp

gardena watermeter

gamma telescoop sproeikop

100l voedingsvat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken je oppervlakte niet maar volgende keer kunnen er wat meer bakken onder?

Succes met deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 7 bloei

 

gallery_45879_19125_1159332.jpg

 

dag 7bloei is van vanavond vind ze zelf iets te groen laatste 2 waterbeurten groei a en b ec 1 gegeven. Op en aanmerkingen welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@algreen thx, groei ze 2 weken voor om die reden. Wil ook laten zien dat het kweken op groter volume voordelen meebrengt zoals grotere bredere planten. Het doel is om 75ers te draaien is met deze setup. kweekoppervlakte is 220 bij 160

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 tensio meters twv 450 euro wordt jij gesponsord door blumat of zo? :lol: :verrygood dat wil ik ook!! mooie planten en goeie keuze kwa voeding gaat een top ronden worden daar ben ik nu al van overtuigt :popcorn: zal ze wel al wat gaan knakken en buigen denk dat je iets te laat geschakeld hebt maar dat is op te lossen.

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha helaas niet, ben relatief nieuw en vind water geven moeilijk te bepalen. Hoop het op deze manier opgelost te hebben al word op dit forum gezegd dat ze niet geschikt zijn voor cocos. Mijn ervaring is anders, ben ook benieuwd eerste keer op deze manier.

 

Heb geen ervaring met het knakken en buigen wil ze over 2 dagen bespuiten met groeiremmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de laatste keer een ronde van 27 x 18ltr met coco en Ammie samen met Canna en full Aptus 3000w - 3100gr

En ik gaf elke dag water met 15 % drain ,coco overbewateren zal je niet gauw gebeuren.

Hoe zit het met de afwatering van de containers?

 

In ieder geval succes

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator remt de groei ook, zou er niet te veel aan doen, of je moet echt een probleem hebben met de hoogte (te laag) van je ruimte. Echte uitschieters iets onder de horizon de steel eerst iets rondom fijn knijpen en dan rustig omleggen, groeit vanzelf weer omhoog in deze fase helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budwiser goede ronde dus, :tu heb laatste keer ook op 18 gedraaid goed bevallen. Begrijp niet wat je bedoeld met je gaf water met 15% drain ben groentje...

 

@El captino thx uiteraard

 

@dramion heb de regulator verhoogd naar 2x dosering 1x 3 zelfs. Ga het knakken met eentje eens proberen. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes leuke set-up!...kan dat scheef staan van je tensio's geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! Staar jezelf alleen niet blind op tensiometers, zsm een gevoel krijgen bij de hoeveelheid die ze willen hebben (of idd met drain) want ik heb gemerkt dat het met 18 liters lastig is om op die meters af te gaan. Van bovenaf water geven helpt daarbij wel maar nog steeds zou ik er niet blind op gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kamihaze thx tot nog toe geen problemen met scheef staan, kom er anders ook moeilijker bij.

 

@El capitano de voeler van de climate hangt onder de papieren filter

 

@0057 thx heb vorige ronde vanaf week 3b 3 tensiometers op 18l gehad goed bevallen. Heb wel gehad dat ze leeg zijn of even niet goed meten dan haal ik ze eruit beetje cocos en water in het gaatje 3 uur later weer een correcte meting. Ik hou iedere dag in excel de mbars per bak bij zodat ik precies kan uitrekenen hoeveel ik moet geven en hoeveel ze drinken. Ik vertrouw min of meer op de meters

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik niks gezegd :whistle: Ik merkte dat het niet helemaal top liep, maar ik geef in principe van onderaf water dus ik denk dat dan de oorzaak is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de laatste keer een ronde van 27 x 18ltr met coco en Ammie samen met Canna en full Aptus 3000w - 3100gr

En ik gaf elke dag water met 15 % drain ,coco overbewateren zal je niet gauw gebeuren.

Hoe zit het met de afwatering van de containers?

 

In ieder geval succes

 

Het zijn ikea bakken heb er gaatjes in geboord

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highpatroon , ziet er goed uit. Mooi set up heb je. Ze zullen straks wel goed drinken als je ze doorgaat ! :yummy:

 

Blijf je verslag volgen!

 

Succes ! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx wietsurfer denk dat ik er idd niet aan ontkom om de dag te gaan bewateren.

 

afgelopen dinsdag voeding aangemaakt en 44 liter gegeven, ik probeer de tensios tussen de 60 en 400 te houden.

 

22 graden

ec 0.8

ph 5.8

regulator x3

ab bloei

topbooster

pk vergeten :j

 

Planten waren gisteravond tussen de 100 en 110cm heb ze bespoten met half flesje groeiremmer. Regulator x3 heeft geen remmend effect gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...