Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Tips Welkom Plan 2017

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na een autoflower kalashnikova opzich redelijk succesvol buiten te hebben gekweekt (50 gram), wil ik dit jaar het wat groter aanpakken. Ik gebruikte namelijk alleen een pot met maar rond de 30L speciale aarde wat ik had gekregen van een professionele kweker, waardoor ik geen voeding heb gebruikt.

 

Mijn plan voor dit jaar is: 4 smartpotten van 57L. Ik ga weer voor de kalashnikova autoflower (ook omdat het gewoon een lekker wietje was). Ik koop 10 zaden. Dan krijg ik nog 3 gratis zaden, dan kies ik voor de great white shark auto, puur om die soort eens uit te proberen. Ik laat dan eerst 6 zaden ontkiemen op watjes, en dan stop ik ze in een klein kasje om ze heel even in voor te groeien zonder lamp oid. Dan als ze een beetje beginnen te strekken, wil ik ze buiten direct in de 57L pot zetten. Natuurlijk gaan ze het niet alle 6 redden maar dan degene die het redden. In die potten komt dan Plagron Royal mix te zitten. Dit wil ik mixen met een heel klein beetje zelfgemaakte compost (van banaan appel en bonen en bladeren). Daarbij nog een heel klein beetje koffieprut en houtas. Heb ik dan genoeg voeding? Of moet ik dan nog bloei voeding geven van plagron? Ook komt er in elke pot een regenworm voor de beluchting.

 

Ook wil ik in de tuin zelf een gat graven van 50L, die ik vol gooi met plagron royal mix, want de tuinaarde zelf is half zand dus dat schiet niet op. Daar wil ik dan ook die compost bij mixen.

 

Als we geen rekening houden met het weer en ziekte, gaan mijn planten dan waarschijnlijk het goed doen?

 

Met vriendelijke groet,

Kachel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planning kan je maar rond hebben Kachel :D

 

50 liter lijkt me teveel voor een auto. Ik heb een autoflower nog nooit hoger dan mijn middel gekregen op het terras. 25 liter smartpot is wel genoeg. Houtas werkt PH verhogend in je substraat/bodem heb ik me laten vertellen. Zelf bij gaan composten zou ik alleen doen als je echt een boerenkinkel bent die weet wat hij doet lol. Ik als stads jongen neem gewoon goede voor bemeste growshop aarde en correcte bloei voeding. Dat is genoeg.

 

Waarom niet een paar echte bomen proberen in 50 liter smartpot. ? Dan krijg je gewoon planten in van 2 meter. Daar gooi ik trouwens op een gegeven moment wel wat groeivoeding bij, maar die staan ook een stuk langer.

 

Duurt langer, maar als je een goede soort uitkiest en de nazomer zit mee. Dan is de beloning ook groot :D. En een paar auto's voor de backup. Zo doe ik het buiten over het algemeen.

 

O en ik knal er altijd een knoflook teen bij in de pot. Dan blijven de beestjes van de planten af heeft "Klazina ut Zilk" wel is verteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de tips! Misschien is het inderdaad wel leuk om dan een cheese haze boom te gaan proberen te kweken! Voor de auto's haal ik dan gewoon de 26,6L pot. Handig die tip over knoflook! Ik had nog een vraagje, ik had afgelopen jaar met spinazie best wel last van bladluis, op de plek waar ik dan de boom wil planten. Ik weet dat je dit kan oplossen met een beetje zeep en water mix, maar kan je het ook op een of andere manier voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh en over de zelfgemaakte compost, ik snap dat dit niet alle voedingstoffen bezit, daarom dacht ik om een beetje van de compost en koffieprut te mengen met plagron royal mix. Dan zit er toch lekker veel voeding in? Of is dit overbemesting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je eerlijk zeggen op mijn wiet heb ik nooit bladluis gezien, maar doe er dan ook altijd een knoflook teen bij. Als ik het in de tuin op een andere plant heb. Sproei ik ze er gewoon af met water. Harde straal uit zo'n handpomp. Paar dagen volhouden, dan is het meestal wel klaar. Heb zelf nog wel is luis op tuinplant zaailingen. Ga je dan met zeep en spiritus dat soort zaken in de weer. Dan zijn ze eigenlijk altijd dood lol.

 

Denk dat die knoflook teen voor je spinazie ook wel gaat helpen. Wat ik ervan weet is dat die smaak van die knoflook in de sapstroom gaat zitten. Dat vinden luizen niet lekker om te eten.

 

Die mest in de royal mix is gewoon goed gebalanceerd voor die wie wietplant. Het zou kunnen helpen hoor, maar ik zou het je niet kunnen vertellen, In dit geval zou ik zeggen: waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere maand weer een nieuw topic over je buitenplannen?

Dit is al de derde.

En het is nog lang geen mei...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand? Het is een goedkope lamp maar wel ufo achtig, maar is dat genoeg om voor te groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel meer dan de specs lezen kunnen we niet doen. Dat kan je ook zelf doen. 20W met 1600lumen of 36 W met 2800lumen is ongeveer 80lm/W. Dat is vergelijkbaar met T-neon. Al heb je met deze lamp het voordeel dat het licht al de goeie kant op gaat en je zou misschien die diffusers eraf kunnen halen voor wat meer licht.

 

Super is het allemaal niet maar het is al stukken beter dan een spaarlamp.

 

Zou wel nog even opletten dat je de juist lichtkleur kiest. Warm wit (2700K tot 3500K) is doorgaans niet helemaal de kleur voor voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lichtkleur dan? Bij deze kun je alleen deze kiezen, maar misschien kijk ik dan nog even verder. Van die specs snap ik werkelijk niks, vandaar dat ik het even vroeg. Deze lamp is wel heel goedkoop, dus dat scheelt wel al heel erg. Al die andere met verschillende led kleuren zijn allemaal gelijk rond de 50 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben alleen bang dat als ik in maart alvast begin met voorgroeien binnen van de hollandse hoop, dat ie niet optijd klaar is en dan gaat rotten door slecht weer. Want ik kan hem buiten niet direct verduisteren namelijk. Of moet ik dan een vuilniszak ofzo eromheen doen. Maar dat kan ik toch niet blijven doen totdat die klaar is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter de autoflowers een beetje voorgroeien in P-9 potjes met een lagere E.c. in je aarde anders schrikken je autoflowers zich dood en gaan ze kapot.

Dus niet gelijk in de eindpot kiemen! pas na 3 weken groei kunnen ze royal mix hebben!

Kijk maar eens op mijn topic,dan zie je hoe je die auto's aanpakt!

 

http://www.wietforum.nl/topic/122134-collies-weed-is-what-we-need/

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vast wel goed zijn qua spectrum,maar of hij mooi is met die paarse gloed? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon een T-neon of een simpele TL buis?

Die chinese rommel is binnen de kortste keren naar de klote en de lichtopbrengst valt zwaar tegen!!!

 

Als het niets mag kosten kun je beter voor het raam voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu een dikke 250 watt LED verlichting kunnen lenen, is een zeer goede lamp, maart ga ik hem testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...