Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

Jaymaestro Strikes Back : Pineapple Chunk

Recommended Posts

Welkom, welkom

 

Ik ben inmiddels al een week of 8 bezig met een nieuwe ronde, maar heb jullie geenzinds op de hoogte gehouden. Mijn ronde zou gaan bestaan uit een freebie Pineapple Chunk van wietzaadjes.nl en de gewilde Dutch Haze van DP. Helaas voor mij kwam de laatste niet op.

 

Vervolgens heb ik de Pineapple Chunk zo slecht behandeld ( potgrond, niet afzuren, te weinig water) dat deze binnen e en week goed geel wegtrok. Pas toen gingen de alarmbellen rinkelen.Heb haar overgepot in de grote pot en ben weer gaan afzuren (6,0-6,3) en binnen twee weken schoot ze de lucht in. Dit is dus na 3 weken ( 24/0) :

 

gallery_25614_19175_1040024.jpeg

 

Ik had haar ondertussen getopt en de toppen weer getopt en twijfelde of ik deze ronde weer zou gaan scrogggen of de natuur haar gang liet gaan . Na de getopte toppen weer te toppen. Nam ik een besluit in week 5:

 

gallery_25614_19175_2013937.jpg

 

 

Toch weer een scrog dus. Ik heb wel besloten haar deze rond minder lang op te binden in de hoop iets langere gevulde toppen te krijgen.

 

 

In week 6 heb ik de klok van 24/0 omgezet naar 12/12 . Ze vertoonde toen al voorbloei. Ik had toen al last van licht gele bladpuntjes, wellicht dat ze grond toch wat uitput, maar ik ben ook gaan afzuren (pipet, druppeltje, litertje, iedere keer hetzelfde) zonder nameten dus dit kan ook voor schommelingen hebben gezorgd.

 

We zitten in week 8 nu en het netje is aardig gevuld. Vanaf nu ga ik haar lekker omhoog laten schieten. Even de grens van het kastje opzoeken hahaha.

 

Het kastje is nu donker dus ik kan alleen s'avonds foto's maken. Ik zal een dezer dagen een update plaatsen en zal ook even de temperatuur controleren!

 

De groenten!

 

Jaymaestro

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug van weggeweest :wave:

Leuk dat er een verslag volgt.

 

Flinke dame hoor ! Ze zal wel nog ietsje groeien maar een volle kast betekent wanneer alles goed gaat een leuke oogst.

Daarom dat ik nu ook ga zorgen voor een vol netje.

 

Ze oogt iig kerngezond. Op naar de bloei !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie chunk man,ik heb em als autoflower en het is echt een smaakbom.

 

Goede keuze,deze word echt wel fruitig&wit jonguh .............

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een verslag beloof dan komt dat er ook :yummy:. Helaas echt zo ontzettend druk. Ook wat financiële tegenvallers dus moet nog kijken of de cob leds er volgende kweek al kunnen zijn. Die pineapple chunk had echt de sidekick van de haze moeten worden, maar nu moet ze alleen de show stelen en tot nu toe doet ze dat echt prima!

 

Gisteren heb ik de afzuiger (PC fan) een tandje lager kunnen zetten; ik kan deze net horen vanaf mijn slaapkamer en de temperaturen laten het toe. Temperaturen zijn nu 18 graden lamp uit en 22 graden met de lamp aan.

 

Hierbij wat foto's van gisteren na wat dieven en buigen ( vandaag stond ze alweer fier, lekker strekken) .

gallery_25614_19175_2121340.jpg

 

gallery_25614_19175_714048.jpg

 

O ja! De varenrouwmugjes zijn weer aanwezig! Deze keer geen potgrond toegevoegd ( alleen ontkiemd in stek- en zaaigrond). Ik vermoed dat er toch larfjes bij de canna aarde weten te komen. Zijn er wel een stuk minder nu en de plant zelf is vele malen groter en sterker dus maak me minder zorgen.

 

Deze pineapple chunk is voor mij de eerste keer dat ik met slechts één plant kweek. Best eng. Ben ook als de dood dat ze herma gaat. Maargoed, goedkoop zaad vergaat niet en is tot noch toe ook zo kwaad niet. Laten we hopen dat ik een pareltje ontkiemd heb!

 

Groeten! :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 2 weken 12/12

 

Gaat lekker zo. Plantje wordt iets lichter van kleur her en der, maar niets om me zorgen over te maken. De topjes zijn goed zichtbaar. Onder het netje is redelijk weggehaald. Binnen enkele dagen bloeilampen eronder en starten met bloeivoeding.

gallery_25614_19175_1455196.jpg

gallery_25614_19175_1433035.jpg

gallery_25614_19175_1141093.jpg

 

gallery_25614_19175_376456.jpg

 

 

:dope: Jaymaestro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 24 dagen 12/12

Bloeilampen zitten er nu een paar dagen in. Ze is lekker aan het bouwen en wordt al erg wit.

 

gallery_25614_19175_631320.jpg

 

 

gallery_25614_19175_1363969.jpg

 

gallery_25614_19175_1050832.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bohhh ziet er al lekker uit na 24 dagen :dribble:

Hoe lang staat voor die chunk?

 

Er staat 10 weken voor, maar reken rustig 11/12 weken onder Tneon. Ben wel van plan ze iets eerder te oogsten dan de Orange Hill Special. Deze wiet is zo "knock out" geworden dat ik letterlijk na 2 trekken onderuit ga. Jammer, want ze smaakt echt heerlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk zo'n couchlock :D

 

Dame is al flink aan het bouwen.

Geef je iets van voeding mee ?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi en gezond bij, gaat super! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk zo'n couchlock :D

 

Dame is al flink aan het bouwen.

Geef je iets van voeding mee ?

 

Ze bouwt flink door kan ik je zeggen! Linksvoor heb ik een keer teveel getopt met als gevolg meer kleine toppen, dicht op elkaar. Wel wat bang voor rot. Ze krijgt om de dag een liter water met Terra flores. Ik ga eerst mijn mineraalvoeding opmaken alvorens ik overstap op Bio.

 

Overigens is die couchlock voor mij echt niet te doen, maar maatjes zijn er heel blij mee. Beetje jammer dat deze pineapple grofweg dezelfde eigenschappen heeft als de OHS. Dikke stonede indica. Zal wel iets vroeger oogsten deze keer :-)

 

Als jullie overigens nog uplifting sativa soortjes met een mooi kleurtje weten hoor ik het graag.

 

@dilago: bedankt voor het buurten. Overigens eht onder de indruk van die kleurenpracht in je 1200 Watt hok. Zoiets wil ik ook!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jullie overigens nog uplifting sativa soortjes met een mooi kleurtje weten hoor ik het graag.

 

Klinkt als een Killingfields,

of Sugarpunch :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Crimson: laat die nu net al veel gekweekt worden. Heb nu een zooi mooie regular zaden gekregen en ga volgende ronde wat zaad kweken. Ik ga nog niet zeggen wat :lol:

 

Ik zal ook weer s wat foto's plaatsen. Ze staat er mooi bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dus niet thuis in haze soortjes maar ...

 

Purple-Storm-Eskobar-Seeds-800x800.jpg

 

purple storm

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 36 dagen 12/12 :icecream:

 

gallery_25614_19175_1701283.jpg

 

 

gallery_25614_19175_2310672.jpg

 

 

gallery_25614_19175_1987547.jpg

 

 

gallery_25614_19175_939026.jpg

 

 

Ik kan niet anders zeggen dan dat de Pineapple me tot nu toe heel erg verbaasd. Dikke harsige toppen met een zoete weeïge geur (niet te heftig). Ik had me trouwens vergist; ze zou in 9 weken klaar moeten zijn. Onder Tneon een week of 10 dus. Nu nog één weekje voeding, dan een weekje PK 13/14 en dan spoelen.

 

 

:yummy: Jay

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi kweekje! :)

 

@dilago: bedankt voor het buurten. Overigens eht onder de indruk van die kleurenpracht in je 1200 Watt hok. Zoiets wil ik ook!

Graag gedaan en dank voor het compliment!

In dat geval moet je zaad bestellen bij Crimson, dan krijg jij dat ook.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er echt al uit als dikke witte knotsen :yummy: Enne inderdaad ieder zn ding, persoonlijk houd ik ook wel van die couchlock. Hoe smaakt die (behalve lekker ;)) Ik rook meestal iets van haze, amnesia, lemon kush, diesel en chocolope, past die Chunk daar een beetje tussen? Anders is dat wellicht nog eentje voor in de toekomst :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie scrog hoor Jay,ruiken ze al ananassig? ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Greenforfun: Die couchlocker was de Orange Hill Special. Heb de chunk nog niet geproefd, maar hou je op de hoogte. Die OHS ruikt en smaakt een beetje naar pizza. Zoet met een beetje hartig. Zeer mild; geen kruidige kuch.

 

@ Collie: haha nee geen pineapple, heel weeig zoet, maar lang niet zo sterk als cheese/ohs. Eerder naar zoet koekjesmeel. Prettige geur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De autoflower variant : Pineapple Express is wel errug ananassig als ie vers is,vandaar dat ik het vraag :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...