Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kapiteinkoek

Geel Bladprobleem

Recommended Posts

Beste mensen,

ik zit in week 5 van de bloei en omdat ze nog wel even moeten staan weet ik niet of dit helemaal goed gaat komen tevens ook me eerste kweek.

 

De grootste blad bij 1 van mij planten begon een week geleden geel te worden en is inmiddels helemaal uitgedroogd, ik maakte me niet zo druk omdat de rest van de plant er verder goed uitzag. Ik ben wel zuiniger geweest met de voeding maar dat komt omdat de puntjes geel begonnen te worden en dat is denk ik een teken van overvoeding ? Want inmiddels hebben de andere planten er ook last van en laten het zelfde zien.

 

ik gebruik flora micro & flora bloom 6/12ml op 5L water en kom dan op 1.2EC en me kraanwater is 0.5. en me ph op 5.7

11L potjes met RFX

Jalisco Jaze (amnesia x jalisco) 10-12wk

400W Cree CXB3590 verlichting 15-20cm hoogte

Tempratuur 28C lampen aan 22C lampen uit en me LV is 50-60%.

Wat denken jullie dat het is ?

Zo begint het

gallery_46224_19032_2189925.jpg

En dan zo

gallery_46224_19032_295456.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de gele bladpuntjes is een teken van overvoeding, dat ene gele blad zegt niet zoveel, ik heb er ook net zo een en de anderen zijn nog mooi. Wat je zou kunnen doen is de eerstvolgende waterbeurt alleen aangezuurd water geven van ph 5.7. via boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

over voedings tekenen op een EC van 1.2?

 

lijkt me stug

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kapitein

Wie heeft je geleerdt dat je met alleen paarse en roze weg zou kunnen komen zonder wat extra calcium oid?

Wil je dit doen met GHE moet je wel weten wat je doet, check Lucas formule voor meer onderbouwing en achtergrond.

Die groene bevat deel magnesium/calcium/stikstof en kan in de ratio's net dat deel vd schakel zijn.

Zomaar besluiten dat groene flesje niet nodig zal zijn 'want' weet je niet wat er nu speelt als je een probleempje krijgt...

 

@mister X

ja zelfs met een EC van 1.2 kun je met GHE overvoeden

ik kom met de Nova als ik normaal doe ook amper boven de 1 uit en heb dan kans op verbrande puntjes :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild ik was het vergeten erbij te zetten maar ik gebruik ook cal/mag 2.5ml op de 5L water en gooi ook nog 2.5ml silica op 5L als eerste in het water in. Met de cal/mag als laatste wordt de EC 1.3.

 

@ Dilago ik durf dat niet aan om ze met alleen afgrzuurd water te spoelen. Maar zal wel moeten denk ik want me drain is 2.5. I

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen aangezuurd water bevat ook een beetje voeding, namelijk je pH- en dat kan absoluut geen kwaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...