Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xio

Grow 2: Super Silver Haze Onder Marshydro Ii 400 (40X40X120)

Recommended Posts

Inmiddels al een kleine maand bezig.

 

Korte inleiding:

Hiervoor heb ik met heel wat moeilijkheden voor het eerst een plantje gekweekt van Amnesia Haze Auto. Voedingstekorten, voedingsoverschotten, overwatering, te veel licht, te weinig licht, te veel afzuiging, ... zowat elke fout gemaakt die er te maken viel :innocent: Kortom, de ironie van een wietplant onder stress te zetten.

Zeer leerzaam en ondanks alle fouten toch een kleine 30 gram die best wel goed was. Stukken beter van het gemiddelde dat je in België van een doorsnee dealer mag verwachten.

Aangezien ik de stash er aan een stevig tempo aan het doorsmoren ben, heb ik een nieuw plantje gezet. Hopelijk lukt het deze keer toch wat beter :)

 

 

Setup:

Tent: Secret Jardin 40x40x120cm

Belichting: 125W CFL - in afwachting tot het arriveren van m'n MarsHydro II 400

Medium: Licht aangezuurd potgrond (pH 6.2-6.4)

Voeding: Terra Grow/Bloom

Afzuiging: DIY met computerventilatoren gekoppeld aan een fancontroller.

Extra: DIY CO2 booster a.d.h.v. water, suiker en S. cerevisiae (gist)*

 

Zaadje: Super Silver Haze Fem.

Geen idee van de seedbank, maar ik vermoed Zamnesia zelf aangezien ik het zaadje gratis bij m'n bestelling kreeg.

 

*De booster staat momenteel op kamertemperatuur: ik wou eigenlijk m'n verwarmingselement van m'n paddo kweekset gebruiken, maar dat spel blijft maar paddenstoelen produceren :likken: Dus voorlopig nog op KT, wat eigenlijk ook al vrij goed werkt. Het gas (CO2) bubbelt vlotjes, op de zelfde manier als het in een pas geopende fles frisdrank. De optimale temperatuur van S. cerevisiae zou een dikke 30°C moeten zijn.

 

So far so good. Enkele dagen geleden getopt na een mislukte FIM poging en vandaag enkele bladeren weggenomen en begonnen met LST.

 

Het kweekverslag dat ik al per tekst bij hield:

 

Maandag 3 oktober 2016

Zaadje tussen natte watten geplaatst in plastieken zakje ter bescherming tegen pathogenen en uitdroging.

 

Dinsdag 4 oktober 2016

Nog geen worteltje

 

Woensdag 5 oktober 2016

Verschijnen van worteltje en plaatsen van de zaailing in de Zamnesia Smart Start kit. Omdat de oogst van Grow 1 nog aan het drogen is de kweekinstallatie, staat de zaailing 16u licht (en 8 donker) onder een bureaulamp met 20W CFL (1200 lumen).

 

Vrijdag 7 oktober 2016

Tijdelijk de 125W 6500K CFL erboven gehangen om lichttekort te vermijden (buds van Grow 1 zijn nog aan het drogen)

 

Zondag 9 oktober 2016

De zaailing in de tent geplaats en de 125W 6500K CFL op ongeveer 40-50cm het plantje gehangen. Inmiddels ook mijn nieuwe pot klaargezet en de aarde licht aangezuurd. Deze heeft nu de optimale zuurtegraad (pH 6.2-6.4).

 

Woensdag 12 oktober 2016

De lamp iets hoger gehangen omdat de temperatuur aan de hoge kant was (30°C)

 

Vrijdag 21 oktober 2016

De plant groeit vlot: 4 segmenten. Vandaag voor het eerste ge-FIM’d.

Inmiddels een MarsHydro II 400W LED-lamp besteld op Ebay bij MarsHydro-uk. Deze verwacht ik tussen dinsdag en donderdag hier. Hierdoor komt mijn lamp beschikbaar voor Stans plant.

Vandaag worden de nodige materialen voor de CO2 injector ook aangeschaft. Hopelijk is deze tegen het einde van de week operationeel.

 

Zaterdag 22 oktober 2016

CO2 injector is gebouwd: 5L gedeïoniseerd water met Saccharomyces cerevisiae (gist) en suiker.

Dinsdag 25 oktober 2016

Het FIM’en is waarschijnlijk mislukt: ik had blijkbaar vooral de blaadjes afgeknipt. Ik heb daarom besloten om dan maar te toppen. Verder heb ik ook enkele bladeren verwijderd en de lamp terug iets lager gehangen.

De CO2 injector gerefreshed door wat later uit het reactievat te halen en er warm water en suiker bij te voegen. Het systeem lijkt te werken (er worden bubbeltjes geproduceerd).

De lamp heeft vertraging opgelopen omdat MarsHydro te laat verzendt en vervolgens doet als hun neus bloedt.

 

Donderdag 27 oktober 2016

Vandaag nog 4 grote bladeren weggeknipt en begonnen met LST. De zijscheuten zijn nu naar beneden afgebonden met ijzerdraad.

 

Vrijdag 28 oktober 2016

De MarsHydro II 400 lamp is toegekomen – iets later dan verwacht. LST bijgewerkt en de 2 grote bladeren bovenaan weggenomen.

 

Zondag 30 oktober 2016

LST nogmaals bijgewerkt en de 2 onderste zijscheuten afgeknipt: de bleven dun en gingen toch niet veel licht van de lamp krijgen.

 

 

Het volledige album staat ook hier.

 

12 oktober 2016

gallery_46637_19168_7244907.jpg

 

21 oktober 2016

gallery_46637_19168_459769.jpg

 

25 oktober 2016 (met mislukte FIM).

gallery_46637_19168_1521519.jpg

 

27 oktober 2016

gallery_46637_19168_1063396.jpg

 

gallery_46637_19168_4324622.jpg

 

CO2 Booster:

gallery_46637_19168_1277016.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reserved voor lijst van gemaakte fouten en geleerde wijze lessen :likken:

 

1) Volgende keer perliet onder m'n grond mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n MarsHydro II 400 is eindelijk toegekomen. 'bout time. Ik had een rant-thread lopen op 420 forums i.v.m. de trage verzending en het pakket dat verloren leek te zijn geraakt bij DHL. Vervolgens krijg ik een PM dat m'n thread verwijderd is vanwege het schaden van het imago van hun sponsor. Het verklaart waarom ze op 420 forums zo positief lijken te zijn over die dingen. Het ding verbruikt minder dan geadverteerd - op de stroommeter zie ik 169W staan, terwijl ik me volgens de productpagina een 185-190W mocht verwachten. Ach, wat had ik voor deze prijsklasse ook verwacht? En HID is geen optie vanwege de te lage tent.

 

We zullen zien wat 't geeft.

 

Vandaag ook de LST wat verder bijgewerkt en de 2 onderste zijscheuten weggenomen: ze groeien amper/traag en zouden later toch te weinig licht krijgen met door de bladeren en knoppen erboven.

 

Ik heb wel de indruk dat de bladeren wat "zwakjes" ogen voor de moment. Toen ik de plant uit de tent haalde leken de bladeren me ook aan de lichtgroene kant. Ik ga het nog een paar daagjes zo laten en zien wat 't geeft.

 

In the meantime:

gallery_46637_19168_5273082.jpg

 

gallery_46637_19168_7189295.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog hangt je lamp?

Ziet eruit dat deze lager mag...

Als je de wensen van de plant respecteert komt het wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst op grofweg 50cm, maar ik heb hem terug hoger gehangen vanwege het bladprobleem. 't Lijkt me sterk dat het daaraan zou liggen, maar je weet maar nooit.

 

Mars raadt 45 a 60cm aan. Nu zal het eerder 80 zijn denk . Toch terug wat lager hangen dan?

Vanwege stroomkost, warmte en 't feit dat de plant nu nog vrij klein is, draai ik enkel de vegetatieve modus. Dat scheelt snel 80W. Zet ik beter beide lampen aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag zeker lager als 80cm... kzou denken aan een 40cm, die leds geven niet veel warmte.

Gewoon grow mode gebruiken, zit je een week na omschakeling 12/12 doe je bloom

mode erbij.

Hoe is het met de plant ondertussen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou 'm ook eerder zo kort mogelijk op de plant zetten..

Mijn 600w heb ik gedimt naar 250,en heb hem toen op 30cm gehangen,wattage geleidelijk opvoeren en terwijl de lamp mee omhoog doen..

Zit nu in 3e week bloei en heb de reflectorkap aan de plafondbuis moeten bevestigen omdat ik te dicht op de planten zat(35cm van de toppen met de easygliders).

Anders best eens op zoek gaan naar andere growreports met de mars hydro400 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de plant terug op 40cm gezet.

 

Ze ziet er al terug wat gezonder beter uit, waarschijnlijk omdat ik de ventilatie wat meer heb opgedreven en iets minder water heb gegeven. De temperatuur in de tent zat rond de 29-30°C, wat me nogal hoog leek. Helaas betekent dat wel dat ik de CO2 van m'n booster direct uit m'n tent sleur...

 

gallery_46637_19168_7189295.jpg

 

gallery_46637_19168_1627988.jpg

 

(M'n camera geeft bovenaan een nogal witte gloed die er in de realiteit niet is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n plantje groeit nog steeds goed. Wel zit ik een beetje met de handen in m'n haar (wel, dreads haha) over hoe het verder moet. Hiervoor maakte ik een aparte thread.

 

Dinsdag 8 oktober november 2016

De plant blijft goed groeien. Helaas heb ik nu een “ronde struik” en weet ik niet hoe ik dit het beste aanpak om zo veel mogelijk opbrengst uit m’n plant te halen.

 

 

De huidige staat:

gallery_46637_19168_3364602.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker laten gaan zo en enkel toekijken, plantje met rust laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dat die 3 bovenste scheuten toch echt 90 opzij binden, wat hoger zit dan de rest, gaat alleen maar hoger worden, als allesn op 1 niveau zit, kan je lamp zo laag mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij was aangeraden met LED om een s5 te 'scroggen'.

Heb het bij een simpele web-it gehouden (had ik nog) en na een week knakken en buigen op en over dat netje heb ik de klok omgezet in mijn DR60.

Valt met niet tegen wat er gebeurde na omzetten klok (netje mooi vol en zga gelijk aan scheutjes) maar we moeten nog zien hoe het qua topontwikkeling gaat en ik heb er een 240W uitvoering in hangen.

 

Het is wel anders kweken dan onder HPS, ik ben maar niet met voeding uit de fles/poeders aan de gang gegaan en heb wat buffertabs in de aarde gedrukt bij aanpoten.

Gelukkig was me dat in LED topics al vaker opgevallen anders had ik echt niet geweten wat ik met dat diepgroene blad en paarse stelen aan had gemoeten :whistle:

 

 

edit: scrollend door je plaatjes en kijkend naar de inlaten: waar is de verse lucht inlaat?

de flap aan de linkerzijde is potdicht en ik zie niets anders waardoor verse lucht aangevoerd wordt.

 

als dit idd zo is.. aanpakken die handel want zonder voldoende verse lucht aanvoer gaat ze straks in de bloei amper wat opleveren

planten die te weinig verse lucht krijgen remmen hun verdamping en worden dan himalaya plantjes als de rest vd condities wel ok zijn

de kop opsteken kan fataal zijn en laag bij de grond blijven en dat beetje opslurpen wat er is en hopen op beter B)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziezo: de bovenste scheuten nog wat opzei gebonden en vandaag ook een ScrOG-net gemaakt.

 

Ik dacht om eind deze week naar 12-12 over te schakelen. Wacht ik best nog wat langer om meer uit m'n plantje te halen, of zou mijn plant dan de groot worden voor mijn tent?

 

@LostChild:

Aan de zijkant. Het geeft een vertekend beeld: de flap zit er in een soort van "kapvorm" op. Op deze manier kan er lucht in en heb ik 's nachts niet te veel last van licht. Vanboven trek ik de boel leeg met een NZXT FN200 (rated op 150m^3/h, zal eerder 80 zijn met alle weerstand). Net genoeg om de kweekkamer rond de 23°C te houden. M'n CO2 booster inmiddels wel leeggemaakt en eruit gehaald. Heeft niet zo veel zin met die hoeveelheid airflow.

 

Woensdag 9 november 2016

Vandaag de takken wat bijgebonden en wat van de grotere bladeren weggenomen zodat de lagere takken wat meer licht krijgen.

 

Donderdag 10 november 2016

ScrOG-net gemaakt

 

gallery_46637_19168_3114355.jpg

 

gallery_46637_19168_692656.jpg

 

gallery_46637_19168_6938475.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good my friend :D

Heb ook een 40x40 tentje staan nu,enkel 2x20w spaarlampen in ipv een led =D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woensdag 23 november 2016

De afgelopen dagen is het hier zeer druk geweest en heb ik de waterbehoeften van m’n plantje een beetje verwaarloosd. Vandaag terug water gegeven. Ik merk echter dat de grond moeite heeft met het vasthouden van water: tenzij ik het water in heel kleine beetjes en stroompjes verspreid over de pot, laat de pot het meeste water doorstromen. Misschien is dit te wijten aan een soort van kanaaltjes die gevormd zijn door (micro-)erosie? Soit, nu geef ik dus veel voorzichtiger water.

 

Verder heb ik ook vandaag mijn verlengkabel voor de ventilator ontvangen en heb ik m’n 2e ventilator vanonder aangesloten. Het is geen “perfecte” intake, maar deze verzorgt sowieso de luchtcirculatie in de tent wat meer.

Daarnaast zag ik vandaag ook wat mij lijkt op een beginnend stikstoftekort. Ik heb daarom de voeding-concentratie iets opgedreven.

 

Vervolgens heb ik ook de lamp iets hoger gehangen en terug het 2e circuit (grow) aangezet om de hoeveelheid licht te verhogen. Ik vermoed dat hitte minder een probleem zal zijn met de betere luchtcirculatie.

 

Ook heb ik de plant nog wat bijgetrainet. Sommige takken waren langer als andere, dus heb ik deze nog een vakje opgeschoven.

 

Morgen ga ik ook winkelen om een nieuwe 5L-fles gedestilleerd water te kopen en schakel ik over op Terra Bloom.

 

Goed plan?

 

gallery_46637_19168_4684064.jpg

 

gallery_46637_19168_8522948.jpg

 

gallery_46637_19168_3389950.jpg

 

gallery_46637_19168_1960060.jpg

 

gallery_46637_19168_938471.jpg

 

gallery_46637_19168_2758148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandag 28 november 2016

2 weken in bloei. Wat verder bladeren en kleine stengels weggenomen

 

Zondag 4 december 2016

Eens extra gecontroleerd op bladproblemen onder wit licht. Ze ziet er prima uit!

 

gallery_46637_19168_9093843.jpg

 

gallery_46637_19168_4383026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven doe je altijd rustig anders sijpelt alles langs de kanten de pot uit

 

Demi water?

Probleme!!

Gewoon water uit de kraan geven, zitten mineraaltjes etc in die niet in je demi water zitten, gebruik dat maar vd stoomreiniger of strijkijzer :whistle:

 

Waarom de lamp hoger?

Probeer 40-60cm aan te houden met jouw wattage, ik heb mijne op 30cm hangen, goede spreiding op die afstand en geen rare dingen in het blad hier :hug:

Temperatuur meter van een afdakje voorzien, nu warmt die meer op zo in het licht en krijg je vertekende waarden.

 

Als je slechts een deel van de zijflappen open hebt is de lucht aanvoer voor zo'n beste plant miniem te noemen.

Hier heb ik het ook even zo gehad met mijn nieuwe tentje omdat ik nog geen speakerdoek had om ervoor te monteren en dat was af te zien aan de dametjes, je klimaat wordt er ook niet echt beter van en de plant kan maar lastig ademen waardoor ze blad laat hangen om minder te verdampen.

 

Je hebt dus al die tijd dat je de Mars hebt alleen de grow of bloom stand gebruikt?

Man dan heb je een bak licht minder er boven hangen zeg :thumbsdown:

Ik heb gister vd leuk ff alleen de bloom aan gehad en wist niet hoe snel ik de grow er weer bij aan moest doen zoveel minder licht, wtf waarom zitten die knoppen erop dit is erger dan 50% dimmen, niks voor cannabis :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven doe je altijd rustig anders sijpelt alles langs de kanten de pot uit

 

Demi water?

Probleme!!

Gewoon water uit de kraan geven, zitten mineraaltjes etc in die niet in je demi water zitten, gebruik dat maar vd stoomreiniger of strijkijzer :whistle:

 

Note taken.

Het "zuivere" water ik geef, komt van de kraan. 't Is gewoon dat er hier waanzinnig veel kalk in 't water zit.

Voeding geef ik via demi water.

 

Best beiden van de kraan dan?

 

Waarom de lamp hoger?

Probeer 40-60cm aan te houden met jouw wattage, ik heb mijne op 30cm hangen, goede spreiding op die afstand en geen rare dingen in het blad hier :hug:

Temperatuur meter van een afdakje voorzien, nu warmt die meer op zo in het licht en krijg je vertekende waarden.

 

Warmte :likken: Zal eens met een afdakje proberen. De temperatuur is snel ~30°C als ik hem lager hang.

Sowieso: de plant zelf heeft geen afdakje, dus die wordt toch wél 30°C? Is dat niet een probleem? (heat stress?)

 

Als je slechts een deel van de zijflappen open hebt is de lucht aanvoer voor zo'n beste plant miniem te noemen.

Hier heb ik het ook even zo gehad met mijn nieuwe tentje omdat ik nog geen speakerdoek had om ervoor te monteren en dat was af te zien aan de dametjes, je klimaat wordt er ook niet echt beter van en de plant kan maar lastig ademen waardoor ze blad laat hangen om minder te verdampen.

 

Inmiddels is de (enige) opening volledig open. Luchtcirculatie wordt niet veel beter dan dit, tenzij ik alle fans een paar stappen opvoer.

 

Je hebt dus al die tijd dat je de Mars hebt alleen de grow of bloom stand gebruikt?

Man dan heb je een bak licht minder er boven hangen zeg :thumbsdown:

Ik heb gister vd leuk ff alleen de bloom aan gehad en wist niet hoe snel ik de grow er weer bij aan moest doen zoveel minder licht, wtf waarom zitten die knoppen erop dit is erger dan 50% dimmen, niks voor cannabis :thumbsdown:

 

Hiervoor slechts één circuit. Nu de lamp hoger hangt heb ik beiden aan staan (zowel grow als bloom).

Bloom alleen is slechts 65W, Grow alleen is 115W en beiden zijn 175W (zitten op 2 fans op de stroommeter, maar die zijn ongeveer 5W tezamen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tekort denk ik.

 

Iemand een idee?

Plant ziet er wat "lichter" uit, met een gele tint ipv een fel-groene.

 

gallery_46637_19168_4887469.jpg

gallery_46637_19168_2736634.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder een blokkade ipv een tekort, aan je bladpunten te zien, wegdraaien en lichtelijk verbrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi voorbeeld wat demi water met je planten doet :hug:

EC 0 en onderhevig aan ph gedoe want er zit geen buffert in :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fair enough.

 

Zojuist de pH mater bovengehaald en gekalibreerd. Mijn meet pH 7.2, wat de (chemische) indicatorstrips bevestigen.

Voor de rest heb ik ook mijn voedingspreparaat (al verdund, 1:400 - doos adviseert 1:200) gemeten, waar mijn pH meter 4.2 weer gaf. Ik vermoed dat m'n meter stuk is, want met een chemische strip krijg ik een resultaat dat rond de 5.5-6 ligt.

Ook heb ik de grondtest uitgevoerd: water aangezuurd tot pH 6.5 en vervolgens aarde bij gevoegd - wat de pH verhoogde tot 7.5 (Bear in mind: mogelijks defecte meter).

 

Hoe pak ik dit het best aan? Iemand een goed linkje om zuurtegraad in aarde te regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop eerst maar eens een werkende ph meter... je bent nu halfbakken aan t gokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanbevelingen?

 

Budget is een belangrijke factor, maar wil geen brol zoals 't model dat k nu heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...