Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Advies Evsa

Recommended Posts

Aangezien ik volgende ronde aramaturen met kap wil vernieuwen.. ben ik dus opzoek naar n leuke set.

 

Dimlux hoor ik teveel slechte verhalen over laatste tijd..

 

Wat dachten jullie van die e pappilon dan ? Die doubles kan je boosten tot 750watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij waren die e-pappillons waardeloos tov een Dimlux of Gavita.. is ergens een oud topic van met een vergelijking tussen die 3.

Denk dat ik met alle betrouwbaarheidsellende van de evsas wat ik momenteel lees gewoon weer lkkr met ouderwetse Vossloh Schwabe 600w vsa's zou gaan draaien (als ik weer in hps zou investeren tenminste)

Veel betrouwbaarder dan welke evsa dan ook, en mits veilig geinstalleerd met blusvoorziening en/of oververhittingsbeveiliging ook niet gevaarlijker.

Die paar watt die je extra verbruikt zal toch niet veel uitmaken in el cap zn geval... denk niet dat hij de rekening krijgt..;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha je kent me al te goed scirocco !

 

Gaat mij meer om freq van de lampen .

Als ik dan toch de vsa houd welke kap zou je me adviseren dan ?

Adjust a wings nemen ruimte in beslag en wil denk ik diepstraal kappen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop anders een stapel van die bal evsa dingen met vaste kap eraan.

Kosten de helft van n Dimlux of Gavita, lekker compact en standaard diepstraal versie.

Staan ook een stel adverteerders op mp die ze gebruikt hebben liggen voor weinig geld..

 

Alleen nieuwe kappies? Die megalux dingetjes zijn lekker compact en diepstraal..en goedkoop!

Vraag maar aan Rodja of ze bevallen, volgens mij heeft die ze ook hangen.

 

Maar is in jouw geval (weinig hoogte, toch?) juist diepstraal niet onhandig?

Dan moet je nl nog verder van je planten af. zou juist eerder kiezen voor breedstralers/wings.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar omdat ik 2 loop paden heb schijnt er nu teveel licht in t looppad is toch zonde ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumii ?

Als het je om de frequentie gaat moet je niet bij VSA zijn maar keuze EVSA is dan niet zo groot (lees of een Dimlux setup of iets met zelfde schakel techniek), de normale EVSA doet per stuk ook nog 50-60 waar nu die Dimlux zo mooi op altijd 'aan' staat.

 

Waarom geen Dimlux met die controller van ze en als het dan toch het mis gaat en je gebruik maakt van garantie of weetikveelwat hoe op te lossen, de mogelijkheid om snel switchen naar een 'goedkope' VSA?

 

Dat idee van je diepstraler klopt wel maar als je beperkte hoogte hebt krijg je dan al snel problemen met de verdamping van je gewas :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang je ze toch in de breedte? Zon azerwing la55 geval belicht iets van 1x1,5 m, laat je ze op de "lange" kant lekker overlappen, heb je minder schaduw in je planten en das altijd nog beter als de bovenste bladeren roosteren en de rest in de schaduw laten zitten.

 

@lc: er komen nogal wat meldingen voorbij dat grotere setups met Dimluxen zoveel netvervuiling oid veroorzaken dat je in de verre omtrek allerlei rare storingen kunt meten.

BUren waarvan t internet niet werkt tussen 9 uur savonds en 9 uur sochtends... is vragen om rampen natuurlijk

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.gelrenieuws.nl/2016/10/zeer-professionele-ondergrondse-hennepkwekerij-met-lift-aangetroffen.html

 

Zoiets scirocco ? Haha

 

Ik gebruik adjust a wings die spreader heb ik er al af gehaald houd veel licht tegen.

 

Dus jij denkt dat ik mn kappen dus een kwartslag moet draaien ?

Heb ze nu in de vorm van mn hok hangen.

Rechthoek 6.3x3.4

 

Per rij 6 behalve de laatste ivm opti

 

Dus ongeveer 1 per m2 zou graag 750watt per m2 beschijnen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kom je aardig mee weg toch? , als je ze op de breedste stand zet krijg je 3 rijen van 1 meter breed met veel overlap.

Je verliest wel wat licht in je paden, dat hou je helaas, dat heb je nou eenmaal met gangpaden.

Als je maar zoveel mogelijk licht op zoveel mogelijk blad krijgt, dus niet al het licht op de paar bladeren bovenin de plant..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook op de breedste stand kunnen hangen en dan een stuk lager volgens mij kunnen ze dan tot 30cm van de plant.

Momenteel hangen ze op 55cm

 

Vind de pp echt traag groeien tegenover mn haasjes haha..

Even wennen :) heb ze totaal 8 dagen voorgegroeit misschien volgende keer iets langer.

Vanavond update tijd jullie zullen verbaas kijken denk ik :P

 

Maar als ik t goed begrijp zeg je dus de kap draaien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe ze nu hangen..:D

 

Lampen haaks op t looppad, en ja in de breedste stand flink dicht erop.

30 cm is wel erg close, maar n kleine 10 cm dichter erop moet kunnen.

Je ziet t vanzelf, als de bladranden omhoog krullen en zaagtandjes geeft zit je er te dicht op.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hangen in de vorm van t hok. Dus de langste kant hangt langs de looppaden.

Fitting naar de kortere kant toe.

Oke jij zegt breedste stand zodat hij sterker licht ontvangt dus minder lumenverlies.

 

Klinkt opzich logisch maar dan schijnt er toch nog meer licht op de paden ? En schijnt t nog minder diep correct?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist dieper, om dat t zijwaarts gespreidde licht dieper tussen de bladeren komt ipv alles op de bovenste 3 blaadjes.

Wat zal er beter zijn? 10 bladeren vol in t licht, of 50 iets minder vol in t licht... denk dat de plant optie 2 aanzienlijk lekkerder vind..

 

Volgens mij hangen je kappen al goed, maar we leggen t allebei nogal onhandig uit :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua evsa Lumatec ! hebben hier meer als 7 jaar met verschillende lampen ( MH en HPS) gedraaid voor ze een beetje begonnen te zoemen.

 

Dat hebben de bal en dimlux niet gehaald zonder prob's ( zonder MH te proberen )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier de nodige uurtjes research aan gespendeerd uiteindelijk gekozen voor gavita's digistars 600e. Geen problemen mee gehad tot nog toe. Meerdere topics met dimlux problemen tegenkomen. Nadeel is de prijs tov de concurrentie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...