Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ikweetwelwat

100% Cocos

Recommended Posts

Vraag:

 

Ik wil op 100% Cocos van Canna gaan kweken. Autoflowers 60day wonder. Nu zegt men dat je deze autoflowers nooit moet verpotten. Dus zaadje in de pot en laten zitten.

 

Gaat dit met Cocos ook lukken? Of moet je daarbij een andere ontkiemings methode gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ze prima ontkiemen in een kleiner potje, het idee is dat autoflowers geen echte veg status houden, en de wortels al snel stoppen met groeien, overpotten heeft dus geen nut/meer stress dan nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ze prima ontkiemen in een kleiner potje, het idee is dat autoflowers geen echte veg status houden, en de wortels al snel stoppen met groeien, overpotten heeft dus geen nut/meer stress dan nodig

 

Maar ik kan ze dan ook gewoon in Cocos zelf ontkiemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan meteen in de cocos om te ontkiemen .

gewoon 1 vingerkootje diep .

zaadje der in dan bewateren en of 24 uur afdekken met een natte theedoek .

theedoek verwijderen en coco nat houden met plantenspuit tot de plant boven komt .

geen water met voeding geven .

een babydosis kan wel uiteraard .

en afzuren ook .

een plant verpotten die in cocos staat is lastig genoeg btw .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plant verpotten die in cocos staat is lastig genoeg btw .

 

Wat is hier lastig aan dan Mac?

Ik prefereer kokos juist tov aarde, gewoon zorgen dat de pot goed beworteld is en de kokos vochtig genoeg, dan trek je zo de kluit uit de pot zonder veel troep wat wel anders is met de meeste aarde mengsels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top mannen, dank! En een klein bodempje hydrokorrels in de pot voor een nog betere doorvoer? Kwam ik op een ander forum tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter meng je (let op hydrokorrels vd bouwmarkt/tuincentrum moet je 1st spoelen) gewoon door de kokos heen ipv een bodempje onderin de pot.

Onderin wordt een chaos, niet tijdens maar wel na je kweek.

 

Meng maar ipv onderin want je mag druk rapen dan, bah vieze korrels over de vloer :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze gewoon in een kleine pot voor groeien en dan in een grote zetten niks mis mee

bewateren heeft iedereen zijn eigen werkwijze

1. van boven water geven tot je drain krijgt onderuit de pot en wachten tot de potten licht zijn maar niet kurkdroog voor je weer geeft

2. elke dag sproeien met rayjets zoveel minuten of seconden

3. van onder water geven en het in de pot laten trekken( niet te veel doen anders staan de wortels te lang nat)

4. je kan een bak maken deze vol laten lopen en daarna met een vlakzuig pomp leeg trekken als het erin is getrokken

alle 4 werken wel ieder heeft zijn voor en nadelen

maak zelf gebruik van alle 4 is mij maar net wat mij het beste uit komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand me uitleggen hoe dat werkt dat cocos ik kan er nog steeds geen nuttige info over vinden zoals hoe prepareren met welke waardes etc, en dat is toch merkwaardig dat iemand zoals ik niet aan die info kan raken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je op cocos willen als er ook RFX-1 bestaat. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder last van varenrouwmug. ;)

 

kan iemand me uitleggen hoe dat werkt dat cocos ik kan er nog steeds geen nuttige info over vinden zoals hoe prepareren met welke waardes etc, en dat is toch merkwaardig dat iemand zoals ik niet aan die info kan raken...

Gewoon Atami kokos uit de zakken in de potten doen, planten er in en inwateren met Ec 1.3-1.6 (soort afhankelijk) en de pH op 5.5. Zodra je een beetje drain hebt hebben ze genoeg water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan allemaal inderdaad

water je ze in op 5.5 dilago of geef je de hele kweek 5.5?

geef zelf 5.8, soms wat aanpassing als hij wat oploopt in de drain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cocos met Biotabs en je hoeft helemaal niet op de waardes te letten. Alleen kraanwater geven.

Kan dat ook? Klinkt goed zeg! Heb je daar misschien wat meer info over?

 

kan allemaal inderdaad

water je ze in op 5.5 dilago of geef je de hele kweek 5.5?

geef zelf 5.8, soms wat aanpassing als hij wat oploopt in de drain

Tijdens de groei probeer ik pH 5.5 als richtlijn aan te houden en tijdens de bloei pH 5.7. Maar ik geef ook wel eens pH 5.3 of 5.8 als het zo uitkomt en de planten vinden die kleine schommelingen kennelijk niet erg.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik de planten op kokos en rfx-1 uit hetzelfde vaatje voed, de planten op rfx-1 krijgen ook geregeld Canna Coco i.p.v. Canna Flores en andersom gebeurt dat ook met diezelfden op kokos.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ervaring met die bio tabs in combi met voeding uit de fles, geen goede run mee gedraaid,

kut te doseren en de tabs zijn eind week 4 al op dus je moet weer bij dik bijvoeden op kokos wat dus niet goed ging in mijn geval.

 

Ik heb met BAC bio veel betere ervaring op kokos, is ook goedkoper BAC :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik me wat bij voorstellen, vooralsnog heb ik de beste resultaten met voeden op maat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik me ook wel wat bij voorstellen ja.

In cocos zit niks te vreten dus ja, als je plantjes het dan moeten doen met wat Bio Tabs??

 

Ik zelf heb die dingen (tabs) nu in een rondje aarde staan, die ook nog eens flink is gemest met vijveralg,

gaat dat boven verwachting super.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...