Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

justplaying

Regulier Zaad Maken Uit Fem.

Recommended Posts

er zijn helaas door grote zaadmonopolies extreem leuke soorten niet meer regulier te krijgen vandaar de vraag:

kan je uit gefeminiseerd zaad weer terug selecteren naar regulier?

 

mijn theorie:

 

een herma uit je 'normale' gefeminiseerde teelt zaad laten schieten en daar 100 planten van laten op komen.

dan vervolgende de paar planten die wel maar 1 geslacht hebben weer zaad laten schieten.

graag meningen van de biologen onder ons

Share this post


Link to post
Share on other sites

een herma uit je 'normale' gefeminiseerde teelt zaad laten schieten...

 

Iedereen probeert de herma's juist uit te bannen,

en jij wil er mee beginnen?

Dat is niet de weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

feminiseren is bewust selecteren op hermas dat wil ik juist niet ik wil bewust selecteren of de niet hermas

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan uit gefeminiseerd zaad verwachten dat er eentje tussenzit met alleen mannelijke bloemen & die zou je kunnen gebruiken wanneer die geen steriele pollen geeft.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

feminiseren is bewust selecteren op hermas dat wil ik juist niet ik wil bewust selecteren of de niet hermas

 

hier zit je wel een beetje fout er zijn twee manieren om fem zaad te verkrijgen de natuurlijke manier "rodelization" (hier zou ik niet al te hard op rekenen niet elke soort is er even gevoelig voor) en de minder natuurlijke manier (vooral chemisch) door colloidal zilver, STS, lesbian dream. maakt niet uit hoe je het noemt.

inderdaad op die laatste manier maak je een soort van "gecontroleerde herma" je kan heel je plant er mee bewerken of enkele takken en dan maakt deze mannelijke pollen zakken aan op die plantdelen die je hebt bespoten met één van voorgenoemde oplossingen enz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met die chemicaliën "selecteer" je niet op herma's. Je maakt er alleen gebruik van dat je in principe op elke wietplant bloemen van het tegenovergestelde geslacht kunt forceren.

 

Je moet juist zorgen dat de herma's eruit zijn voordat je dat doet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste manier is om een 100% vrouwelijke plant te selecteren. Dit doe je door de planten te stressen met licht, temperatuur, onregelmatige uren, ... Als de plant dan geen hermatrekjes vertoont, is dit een perfecte plant om zaad uit te maken.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn helaas door grote zaadmonopolies extreem leuke soorten niet meer regulier te krijgen

 

Welke monopolies?

 

En welke extreem leuke soorten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acapulco Gold, Hawaiian Snow, Oaxacan IBL, Shoreline, Mextiza etc Alleen nog in fem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom is dat erg?

 

En heb jij die ooit gekweekt, Konopi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je naar de prijs kijkt van fem zaden zijn ze een heel stuk duurder.Ten tweede moet je nog afwachten wat eruit komt.Wil je zelf een nieuwe batch gaan maken, moet je gaan zitten klooien met STS & als je dan zaad hebt, ben je meer bezig met selectie.Ben bekend met het kweken van Acapulco & Oaxacan.Hawaiian Snow was een paar jaar gelden nog regulier te krijgen.Amnesia ganja bijvoorbeeld een lekker soortje om te roken, ook alleen in fem te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige die ooit een soort van monopolie had was Nevil, omdat hij de eerste was met een zaadbank.

Maar al snel kwamen er meer spelers op de markt.

 

De topic-starter heeft ooit wat Bigdevils geprobeerd, ik ben benieuwd welke soorten hij nu ineens moet missen.

Nog nooit was het aanbod van cannabiszaden zo groot.

Geniet er van, zou ik zeggen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen veel van die soortjes zijn weer gerelateerd aan elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek de genetica oorsprong(moeder en vader) en kijk of er daar regs van bestaan,en kruis die met elkaar ?

van elke plant bestaan er nog regs :) ofwel geluk hebben,ofwel heel goed zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soorten komen en gaan, zo gaat dat ook met appels, peren, koeien en kippen, om maar eens wat te noemen.

Sannie maakt ook nieuwe generaties van bijvoorbeeld zijn Jack.

Dat is dus geen kopie van de voorouders.

Het blijft levend spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soorten komen & gaan is Nederland goed in.Soortjes behouden kennen ze hier niet, op een enkeling na.Heeft ook een beetje te maken met het achterlijke beleid hier. Sannie's Jack was van oorsprong de Jack Herer.Tegenwoordig een F8, maar doe je er een DNA test op kan je toch dingen terughalen waaraan die gerelateerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van veel "soorten" is simpelweg geen reguliere versie, omdat het veel eenvoudiger is om twee superieure vrouwtjes te selecteren,

of om twee bewezen "clone only"' stekken te gebruiken.

Dat verhoogt de kans op succes.

 

Bijvoorbeeld:

 

SSH X The One

Soms is een Feminized kruising een voordeel voor een breeder, zoals de Sugar Punch. In deze kruising komt het voordeel van beide ouders wel erg sterk omhoog en versterken ze elkaars gedrag. Kracht en smaak gecombineerd in een glazuur suiker jasje.

Super Silver Haze is een elite clone welke we al een tijdje gebruiken en welke zich meer dan bewezen heeft in de Shackzilla, zoet en bezaaid met kristallen. The One voldoet ook aan deze eisen alleen is ze zoeter en heeft een meer narcotische uitwerking. Beiden ouders zonderen zich uit in kracht en explosieve zoete smaak, vandaar ook de naam Sugar Punch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan uit gefeminiseerd zaad verwachten dat er eentje tussenzit met alleen mannelijke bloemen & die zou je kunnen gebruiken wanneer die geen steriele pollen geeft.

 

dan moet ik dus eerst heel veel fem zaad kopen in de hoop op een man ?

 

 

 

De beste manier is om een 100% vrouwelijke plant te selecteren. Dit doe je door de planten te stressen met licht, temperatuur, onregelmatige uren, ... Als de plant dan geen hermatrekjes vertoont, is dit een perfecte plant om zaad uit te maken.

 

Greetz,

H.

 

dat word dan wel weer een fem versie want een mannelijke bloem heb ik dan niet aangezien het alleen fem te krijgen is ,even los van de soort

En waarom is dat erg?

 

En heb jij die ooit gekweekt, Konopi?

 

ik vind het inderdaad erg vervelend dat ik niet meer eenvoudig zelf kan natelen doordat alles enkel fem te krijgen is

 

De enige die ooit een soort van monopolie had was Nevil, omdat hij de eerste was met een zaadbank.

Maar al snel kwamen er meer spelers op de markt.

 

De topic-starter heeft ooit wat Bigdevils geprobeerd, ik ben benieuwd welke soorten hij nu ineens moet missen.

Nog nooit was het aanbod van cannabiszaden zo groot.

Geniet er van, zou ik zeggen.

wie ben jij om te zeggen wat ik wel en niet gedaan heb ?? ik maak gewoon gene kweekverslagen van dingen die"gevoelig" kunnen zijn. dat gaat ook verder niemant wat aan

 

Soorten komen en gaan, zo gaat dat ook met appels, peren, koeien en kippen, om maar eens wat te noemen.

Sannie maakt ook nieuwe generaties van bijvoorbeeld zijn Jack.

Dat is dus geen kopie van de voorouders.

Het blijft levend spul.

en net als bij appels peren koeien kippen , vind ik dat geowon erg zonden en vooral niet nodig als je zelf gewoon kan natelen. ook zonde van de tijd die de makers er ooit in hebben gestoken

 

Van veel "soorten" is simpelweg geen reguliere versie, omdat het veel eenvoudiger is om twee superieure vrouwtjes te selecteren,

of om twee bewezen "clone only"' stekken te gebruiken.

Dat verhoogt de kans op succes.

 

Bijvoorbeeld:

 

SSH X The One

Soms is een Feminized kruising een voordeel voor een breeder, zoals de Sugar Punch. In deze kruising komt het voordeel van beide ouders wel erg sterk omhoog en versterken ze elkaars gedrag. Kracht en smaak gecombineerd in een glazuur suiker jasje.

Super Silver Haze is een elite clone welke we al een tijdje gebruiken en welke zich meer dan bewezen heeft in de Shackzilla, zoet en bezaaid met kristallen. The One voldoet ook aan deze eisen alleen is ze zoeter en heeft een meer narcotische uitwerking. Beiden ouders zonderen zich uit in kracht en explosieve zoete smaak, vandaar ook de naam Sugar Punch.

dit is in sommige situaties het geval, dat inderdaad enkel de "gulukstreffer" combo van beide ouders de gewenste eigenschappen heeft en daarom alleen een exacte kopie voldoet. maar dit geld bij lange na niet voor alles

 

zijn interessante discussies , maar iemand ideeën om wel de reguliere eigenschap terug te krijgen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan uit gefeminiseerd zaad verwachten dat er eentje tussenzit met alleen mannelijke bloemen & die zou je kunnen gebruiken wanneer die geen steriele pollen geeft.

 

dan moet ik dus eerst heel veel fem zaad kopen in de hoop op een man ?

 

Ligt aan de soort,gelukstreffer moet je hebben.Wil je terug naar reguliere versie zou je man kunnen nemen van een stabiel soortje, die zelf niet zo dominant is, daarmee kruizen & dan vanaf de F2-generatie terugkruizen.Als de vrouw zelf niet stabiel is, dan zou het eerst met zichzelf moeten kruisen tot een S2.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op erfelijke eigenschappen kun je selecteren.

echter, het geslacht van een individu is geen erfelijke eigenschap.

 

Om mannen te maken is een vader nodig,

voor fem-zaad gebruik je uitsluitend vrouwtjes,

dat zijn de spelregels,

daar moet je het mee doen.

Of je dat nu leuk vindt of niet.

Een andere manier is er niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan uit gefeminiseerd zaad verwachten dat er eentje tussenzit met alleen mannelijke bloemen & die zou je kunnen gebruiken wanneer die geen steriele pollen geeft.

 

dus als ik een herma heb die zigzelf bestuift heb je in theorie weer fem zaad ... als ik er daar dan 1000 van ontkiem en er zit wel 1 man tussen dan zou dat geschikt zijn voor een man/vrouw bestuiving?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik een herma heb die zigzelf bestuift heb je in theorie weer fem zaad ...

 

Alleen bij een raszuivere soort geeft een zelfbestuiving nakomelingen die lijken op de plant waar je dat mee doet.

In het geval van SugarPunch krijg je na zelfbestuiving planten die lijken op een van haar ouders, of een mengelmoes ervan.

Als je een Labradoodle kruist met een Labradoodle, krijg je honden die een beetje op Labradors of Poedels lijken, maar geen Labradoodles.

 

De "1% mannetjes" die misschien zult aantreffen in fem-zaad zijn hoogst waarschijnlijk geen "echte mannen", omdat het Y-chromosoom ontbreekt, en zullen waarschijnlijk alleen voor vrouwelijk nageslacht zorgen.

 

Maar welke fem-soort wil je nu zo nodig regulier maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je niet of het Y chromosoom ontbreekt, alleen via DNA onderzoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet ook niet of die 0.01% man niet veroorzaakt is door een toevallig aan komen waaien stuifmeelkorrel, of een onvoorzichtige breeder.

 

Maar los daarvan,

Als dat ene zeldzame geval de basis moet gaan vormen voor een gezonde genenpoel,

alleen maar omdat hij mannelijke kenmerken vertoont,

en verder nergens op is geselecteerd,

dan is dat wel een erg wankele basis voor de wederopstanding van een soort..

Als men soorten wil conserveren, dient men "open pollination" toe te passen, met liefst zoveel mogelijk individuen van beide geslachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijnt meer voor te komen dat je er een plant tussen zit, die alleen maar mannelijke kenmerken vertoond.De meeste zaadbedrijven hebben hun mannen de deur uit gedaan & produceren alleen maar femzaden.Vind je de betreffende man niks vanwege bepaalde fenotypische kenmerken, ga je verder op zoek.

Soort behouden is de volgende stap, waar je abnormale fenotypes eruit selecteert die je niet wilt hebben.Ga je 100 zaden uitzaaien hou je uiteindelijk er 5 over, waar je mee verder gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...