Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CaveDave

Onzekere Henkie En De Gele Blaadjes.....

Recommended Posts

Ik heb 2 White Whidows en een Amnees staan van 11 weken oud, allemaal auto's dus ze zitten tegen de oogst aan en staan al een tijd op enkel drinkwater. Nu is de amnees echter in een paar dagen tijd van boven behoorlijk aan het vergelen.

 

gallery_46643_19088_2236858.jpg

gallery_46643_19088_1122927.jpg

 

De WW blijven nog wel mooi groen en die wil ik dan ook nog minimaal een week laten staan en ik zou graag alle planten tegelijk willen oogsten. Nu zie ik hier in de kweekverslagen regelmatig planten die in de eindfase ook vergeling vertonen dus ik denk dat het normaal is maar het verschil met de WW is wel erg groot. De trichomen zijn bij alle planten al melkwit en ik bespeur nog geen amber, maar ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat er bij autoflowers niet perse amberkleurige trichomen hoeven te ontstaan.

 

Nu is mijn vraag of het verstandig is de amnees nu al om te gooien of kan ik haar nog een weekje laten staan zonder het risico dat de plant omslaat en energie uit de toppen gaat halen om te overleven. Misschien een domme vraag maar omdat het mijn eerste kweek ooit is wil ik het zekere voor het onzekere nemen.

 

Alvast weer bedankt voor jullie reacties.

 

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn de temperaturen als de lamp uit is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laagste temperatuur de afgelopen weken was 18,6 graden, sindsdien doe ik 's avonds het raam dicht en zet de kamerdeur open voor de ventilatie en nu zakt de temperatuur niet meer onder de 20 graden. Overdag (afhankelijk van de zon die op het huis schijnt) loopt de temp op naar max 28 graden, maar meestal ligt de temp rond de 26 graden met de lamp aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek je onder LED, ik had soort gelijke top. Die volgens mij te dichtbij de lamp stond. Soort verbranding dacht ik

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze vergelen op het einde is volledig normaal.

Je plant zit op z'n einde en dat laat ze dan ook logischerwijs zien aan haar bladeren.

 

Je kan ze nog even laten staan tot je amber spot. Houd ze goed in de gaten voor rot, dus geef niet teveel water meer en goed afzuigen.

 

Je planten zien er goed uit trouwens :verrygood

Wordt een leuke oogst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Crimson! Ik hoopte al op dit antwoord maar ik wilde het toch even zeker weten. De trichomen controleer ik dagelijks nu dus dat moet goed gaan komen. Voor de rest kan ik gezien het mijn eerste kweek is niet ontevreden zijn denk ik maar ik wacht even het droogresultaat af voor ik te optimistisch word. De weegschaal liegt niet en ik streef naar een halve gram per Watt want dat moet voor een beginner makkelijk te halen zijn volgens de verhalen. Het eerste plantje dat ik oogstte bracht maar 18,5 gram en dat viel een beetje tegen, maar dat was ook een heel klein plantje gebleven.

 

@Billmurray, die witte plekken komen inderdaad van een te hoge lichtdruk van de LED lamp maar de plant bleef maar groeien en ik heb noodzakelijk de hoofdtop nog moeten knakken om hem niet tegen de lamp te laten groeien. Maar ook na het knakken stond ze nog te dicht op de lamp.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...