Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
berdebever

Buiten Nog Niet Klaar Wat Nu?

Recommended Posts

Helaas een paar laatbloeiers gekregen een paar maanden terug, alleen zijn de haartjes nog vrij wit op de toppen, en zijn veel bladeren paars, wat ook langzamerhand in de toppen trekt, (het is geen purple maar moet een amnesia zijn) Ook nog geen geen rot gezien. Wat kan ik doen? Toch maar al omhalen, of toch nog laten staan? Morgenmiddag kan ik een foto maken want ze staan bij mijn ouders.

 

Denk dat het nu te koud is en te vochtig aan het worden is snachts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventjes hardop denken

Kan je ze s'avonds binnen zetten en overdag buiten zetten?

Hoelang zou ie nog moeten bloeien volgens de bank?

Van dat paarse blad zou ik me geen zorgen maken.

En een foto zou leuk zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas een paar laatbloeiers gekregen een paar maanden terug, alleen zijn de haartjes nog vrij wit op de toppen, en zijn veel bladeren paars, wat ook langzamerhand in de toppen trekt, (het is geen purple maar moet een amnesia zijn) Ook nog geen geen rot gezien. Wat kan ik doen? Toch maar al omhalen, of toch nog laten staan? Morgenmiddag kan ik een foto maken want ze staan bij mijn ouders.

 

Denk dat het nu te koud is en te vochtig aan het worden is snachts?

 

Ik heb het zelfde. Een Amnesia Haze die begin september begon te bloeien. Totaal geen rot en blaadjes worden paars en ook de fluffy binnentoppen beginnen flink bruin te worden. Ik heb net weer gekeken in de tuin en zie dat heel langzaam de grote bladeren beginnen te vergelen. Amber is ook gespot maar ik wil hem zo amber mogelijk hebben voor olie. Volgens de theorie zou ze pas 16 november klaar ( 10 weken na de eerste gloeiverschijnselen die ik heb gespot) zijn maar blijft ze nog wel rijpen of wordt ze alleen maar slechter met dit koude weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ,

 

Als je nog maar een paar weken moet gaan en je kan ze niet binnen zetten en je hebt buiten geen afdakje en je wilt ze nu nog niet omhakken en , en ,en , dan kan je de planten toch omhakken eventueel per tak , de onderste blaadjes verwijderen en de plant of takken in een emmer of vaas zetten ( net als een bos bloemen ) .

De emmer of vaas voor de helft vullen met ( liefst afgezuurd ) water let erop dat er geen blaadjes onder water staan . Dagelijks het water verversen , mocht je een aquarium luchtpompje hebben gebruik dit dan voor extra zuurstof in het water .

Je kan de planten ( of takken ) dan nog een paar weken goed houden , wel zorgen voor wat licht .

Op deze manier spoel je ook de laatste restjes voeding uit de plant .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de hoofdtoppen al omgehakt, morgen doe ik de rest, ik heb gelukkig nog geen 1 plekje rot gezien, daar ben ik wel blij mee.

Sommige toppen waren goed rijp, andere niet. Voor het eerst een cannacutter gebruikt, wat een geweldig apparaat!!

Planten staan overigens in volle grond, dus binnen zetten kan niet.

Thx voor alle tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de 15 graden doet je plant niks..........gebeurt dus vrij weinig meer nu aangezien het max 15 is overdag in de zon voor een paar uurtjes.....alleen maar kans op meer toprot dus omhalen en pakken wat je pakken kan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...