Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mobil

Bladproblemen

Recommended Posts

Goedemorgen allen,

 

heb hier net de post belangrijkste voedingstekorten doorgenomen. Is hier zeer goed uitgelegd met mooie plaatjes bij,

heb dan ook een zeer goed vermoeden welk tekort of probleem ik dan ook heb.

 

wat info,

 

kweek op aarde, word nu 2de x gebruikt.

voeding plagron terra, ec 1.4 gegeven

led lamp

ec meter

geen ph meter, is in bestelling...

temp overdag en snachts altijd goed

 

gallery_46568_19150_5519377.jpg

 

gallery_46568_19150_5664487.jpg

 

gallery_46568_19150_1627074.jpg

 

gallery_46568_19150_578271.jpg

 

Verkeerde ph van water/medium kan mis de hoofdoorzaak zijn?

Of een uitgeputte grond door 2de x gebruik, maar zou de toegevoegde voeding dit moeten opvangen?

Bladprobleem wijst me naar calciumtekort?

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, als leek is het natuurlijk leuk wat back up te krijgen... :)

 

Nu twijfel ik nog welke reactie hierop te geven, wachten op de ph meter die woensdag of donderdag binnenkomt.

Ofwel uit voorzorg al wat kalk aan het medium toevoegen, heb gelezen dat dit ph omhoog brengt...

Ook calcium toevoeging zoeken en geven is een optie.

Dit omdat de situatie toch verslechtert, of maken die extra dagen weinig uit?

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook geen kenner, maar op de foto kan je duidelijk zien dat de stam paars is. Ze zijn flink aan het stressen. Het kan door de temperatuur verschil komen.

Gebruikt de zoekfunctie "paarse steeltje"

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water, lekker helder water waarvan de ph geen fuck uitmaakt zolang het maar lekker helder water is.

Niet te warm niet te koud, mag zo uit de kraan.

 

Grote kans dat je manier van water geven (via schotel vloeden?) een groot deel van de pot onbewaterd laat wat voor een golf aan 'voeding/blad problemen' zorgt en als je dan bijv. nu calcium bij zou gaan geven helpt dat niks omdat de calcium niet genoeg vrijgemaakt kan worden omdat er te weinig water is.

 

Ze blijven ook gedrongen omdat de EC in de pot oploopt vanwege minder water, ze wortelen minder diep en makkelijk heel gedoe daar in die pot.

Geef je teveel water dan is blad groen maar vergeeld en plant maakt een slappe indruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zien goed paars sommigen, probeer ze het nochtans aangenaam te maken. Was er deze ochtend 21.6 graden in de kamer dankzij het elektrisch vuurtje. Dames komen normaal niets tekort met overdag max 27/28gr, temp buiten het hok zit dan wel rond de 20gr...

 

Heb vorige keer maar 1 keer de ph gecheckt en dat is ook goed gekomen, dus was er nu zonder meter aan begonnen maar dan steekt deze shit de kop op.

Water geef ik langs boven, met klein gietertje. Niet tegen de stam en niet tussen de rand. Emmer water staat altijd dag eerder klaar beneden waar deze door de vloerverwarming op aangename temp word gebracht. Geef nu rond de 500ml per pot om de x aantal dagen, daarom niet alle potten samen.

Afhankelijk hoe de plant erbij staat of de bovenlaag droog is.

Ze blijven idem klein, vorige keer waren ze dacht ik al hoger in dit stadia. Maar bleven toch hard gedrukt tot een goed eind in de bloei.

Dan ging het wel hard de hoogte in, was wel sativa...

 

Spijtig dat ze niet kunnen zeggen wat ze nodig hebben :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph meter gearriveerd en onmiddelijk mee aan de slag gegaan.

Regenwater komt uit op 7, kraanwater 7.8

Ph van de grond was 7.3.

Heb nu water gegeven dat ik wat afgezuurd heb met natuurazijn, is het aangeraden ph- van plagron of dergelijke aan te kopen?

Hopelijk verdwijnen nu de problemen want zitten achter in de groei. Blaadjes hangen slap ook van nieuwe scheuten.

EC van de grond was 1.3, zou bij benadering juist moeten zijn.

Wou deze calibreren vandaag met 2.77 vloeistof.

Meter geeft 3.3 aan en geeft ER tijdens het calibreren.

Gaat om bluelab pen.

 

Grt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...