Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

koentje

Welke Koolstoffilter Moet Ik Kopen?

Recommended Posts

Welke afzuiger heb je ?

Buisafzuiger of softbox?

En wat voor lamp wil je hangen ?

400w? 600w?

 

Heb zelf de DS120 en heb een 600w +dimbare evsa + medium adjust a wing reflector.

Gebruik een 425m³ buisafzuiger +480m³ koolstoffilter :)..

Maar dit is net iets te weinig als je een 600w wil draaien in de zomer,afzuiger loopt altijd op 100% dan..

Ik zou je dan een softbox aanraden van 500m³ of 700m³ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook dezelfde gekocht op die site. Goede site. Ik heb er een softbox 500 ingehangen ( had ik nog van vorige kleine tent) maar met dit weer nog goed te doen. Maar draait in de zomer altijd op 100%. Zit een adjustwing 600w in. Ik heb een GREEN CARBON AIR FILTER CH14 600D160 600M3 Super lichtgewicht filter (2.70 KG Ø275MM H=400MM) er in hangen. Juist op het einde van deze kweek ruik ik soms wel iets maar kan ook zijn omdat de zuiger soms op 40-50% draai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een buisafzuiger.

Voor de rest gebruik ik een 400w lamp met een medium adjust a wing reflector en een evsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can original

 

1x iets anders gehad nooit weer

can original blijft het beste

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraag:

Kan ik een automatische brandblusser hangen in een tent?

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerder gaan voor een brandblusser boven je schakelbord of de plek waar je vsa etc bevestigd is ..

Ik neem liever het risico niet om een hele oogst te verliezen door brandblusser als er 'vals' alarm is :P

 

en ja past gewoon hoor,is 40 cm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet aanschaffen, is een Lite filter die aan einde van je 1e oogst al waarneembaar geur lekt of anders midden in je 2e grow aan vervanging toe zal zijn.

Een filter in een tentje vol bloeiende planten vervangen is echt geen fun :thumbsdown:

 

Inderdaad beter zoals El Capitano al zei:

een Can original, die hebben zich bewezen en doe je lekker lang mee, er waren meer goede filters maar na 1mrt 2015 is dat flink veranderd :wave:

kost wat meer en is een stuk zwaarder maar dat is echt niet voor niks en de meur van in de tent wil je echt niet rondom je tent of huis :excl:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een can original dus. Dat verkopen ze niet op de site waar ik mijn tent ga bestellen en ik zou toch graag alles op dezelfde site bestellen.

Wat raden jullie aan dat ze op deze site verkopen?

https://www.growshoponline.nu/

En ivm de brandblusser, is er een plaats waar ik deze kan hangen in de tent?

Ik ga 2 brandblussers hangen , een boven het schakelbord en eentje in de tent.

Mijn huis is al is afgebrand lang geleden, niet door het kweken.

Dus ik ben extra voorzichtig. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emprire classic filters (niet de light!) zijn ook goeie filters

 

Teminste.. ik heb er geen problemen mee gehad :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een GREEN CARBON Super lichtgewicht filter.

Juist op het einde van deze kweek ruik ik soms wel iets maar kan ook zijn omdat de zuiger soms op 40-50% draai.

 

Ligt aan de filter, ga je dimmen dan lekt die nog sneller als je daarna weer volop gaat afzuigen, optimale luchtstroom aanhouden met die dingen voor beste werking (alle filters overigens, dimmen is echt niet alles)

 

@TS

Carb original is ook niet veel mis mee, net zoals de classic van Empire.

 

Gelukkig zijn er nog van die zware lompe filters die wel lang mee gaan, ik heb meestal de Prima Klima Industrial van die GS waar ik naar linkte omdat die mooi in mijn setup past en ik er soms 3 volle maar in ieder geval ruim 2.5 ronde mee doe met zware stink soortjes.

Industrial of Original of zoals Empire ze Classic noemt hebben een dikker koolbed (dus niet 3-4mm), die Lites zijn er eigenlijk alleen maar omdat die tentstokken niet je van het zijn met een 6mm koolbed in een stalen mantel aan wat spanbandjes gefixeerd :search:

 

Op micro gebied maak ik wel gebruik van Lite filters omdat het niet om filteren bloeiende planten gaat en dat gaat prima met die dingen maar een Lite in een tentje bloeiende s5 maakt geen schijn van kans hier :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je slang die dezelfde maat moet zijn. Het stuk van de filter naar de afzuiger. En na de afzuiger zou ik een sonoconnect gebtuiken. Daar zit isolatie materiaal in. Dat dempt het geluid van de afzuiger. Want buisafzuigers maken veel lawaai zeker als ze je met een fan zit. Ik zelf heb een softbox met daar sonnoconect aan en je hoort bijna niks. Je kan de softboox altijd van boven op je tent zetten. Ik zeg het maar. Ik had eerst een Ruck buisafzuiger. Was als of er een vliegtuig opstarten zeker met het dempen. De buis afzuiger kan wel in de tent maar de softbox moet op de tent of ernaast op een kas ofzo. Mijn tent sta op mijn slaapkamer dus ik heb 2 de ronde de softbox en sonnoconect gekocht en geen geronk meer. Wou je dit even zeggen. Ik weet niet waar je tent staat maar als het ergens is waar geen geluid mag zijn zou ik mijn optie nemen. Wou het je gewoon op voorhand zeggen.

Edited by Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste vraag:

Ik zou nog een goede 400w lamp nodig hebben die goed werkt met een lumatek evsa en een adjust a wing reflector.

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vind je ook op die site. Ik heb adjudtwing met 600w hangen ik een dr120. Als je het geld hebt zo ik zo 1 nemen dat 600w is maar je kan verlagen naar 400 wat voor de zomer. Ik heb dezelfde tent en een 600w is perfect in de winter en je kan dan dimmen in de zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een GREEN CARBON Super lichtgewicht filter.

Juist op het einde van deze kweek ruik ik soms wel iets maar kan ook zijn omdat de zuiger soms op 40-50% draai.

 

Ligt aan de filter, ga je dimmen dan lekt die nog sneller als je daarna weer volop gaat afzuigen, optimale luchtstroom aanhouden met die dingen voor beste werking (alle filters overigens, dimmen is echt niet alles)

 

@TS

Carb original is ook niet veel mis mee, net zoals de classic van Empire.

 

Gelukkig zijn er nog van die zware lompe filters die wel lang mee gaan, ik heb meestal de Prima Klima Industrial van die GS waar ik naar linkte omdat die mooi in mijn setup past en ik er soms 3 volle maar in ieder geval ruim 2.5 ronde mee doe met zware stink soortjes.

Industrial of Original of zoals Empire ze Classic noemt hebben een dikker koolbed (dus niet 3-4mm), die Lites zijn er eigenlijk alleen maar omdat die tentstokken niet je van het zijn met een 6mm koolbed in een stalen mantel aan wat spanbandjes gefixeerd :search:

 

Op micro gebied maak ik wel gebruik van Lite filters omdat het niet om filteren bloeiende planten gaat en dat gaat prima met die dingen maar een Lite in een tentje bloeiende s5 maakt geen schijn van kans hier :thumbsdown:

De empire classic heeft een 5cm koolstofbed ze hebben ook 2 aparte genaamd haze killers in 1250 en 2100m3 die hebben wel een 6.5cm bed eigenlijk een CAN filter maar dan 70€ goedkoper.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een frequentie regelaar haalt de brom uit je gedimde box.

 

Kost wat heb je wat.

 

Waarom kies je niet voor dimlux ? Boost en dim stand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...