Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ikweetwelwat

Configuratie Gorilla Tent

Recommended Posts

Wat vinden jullie van bijgaande compleet ingerichte tent?

 

1x Gorilla 150 x 150 x 210 - 240cm

 

1x Dimlux Extreme EVSA 600w 230

 

1x Adjust a wing kap medium

 

1x GE lucacox 600watt bulb

 

1x MDF box 550m3

 

1x Empire filter 350m3 flens 125

 

1x combiconnect 10m- 127

 

1 Thermo/hygrometer

 

1x Ventilator met klip (brons)

 

3x Slangklem 060-135mm

 

1x Stekker met snoer 2 meter

 

1x 5m aansluitdraad

 

1x Setje Hortiline lighthangers

 

1x Davin schakelkast 600watt

 

1x Fancontroller

 

Mis ik nog iets? Hoeveel liter potten in deze tent?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als nieuw lid, zich even voorstellen

 

Eerst goed lezen en leren. Dan de type plant kiezen dat je gaat kweken zoals Haze, hybride, indica, autoflowers, ... Dan weet je hoeveel je onder één lamp kan zetten.

In zo'n tent zou ik met 1000w werken, een 600w is niet genoeg, zelf niet met een Adjust a wing om het hele oppervlakte te beschijnen. Beter dan een tent nemen van 120x120cm voor een 600w.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga voor de kilo knaller setup :)

Ofwel 1x1000 ofwel 2x600w :)

1500m3 softbox

Als je budget het toelaat zou ik voor 1000w dimbare ballast gaan(bv lumatek) + +1000w bulbje :P

Of 2x600w dimbare ballast ; http://www.ghtc-online.com/webshop/licht/verlichting/vsa--ballast/detail/862/lumatek-twin-600-watt-dimmable-electronic-ballast-evsa-trafo-ghtc.html

 

je kan normaal een 36x11L potten kwijt of een 20 tal 18L potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600W werkt niet lekker op 150x150 :thumbsdown:

Beter een 1000W of diezelfde 1000W terugdimmen naar 750W.

 

1x 600W benut je net de helft vd tent qua lichtspreiding en verlies je een boel, beter een 120 tentje halen als je met max 600W wil kweken :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complete kweektenten met 1000w zijn er wel,maar stel je eigen setje samen,die complete tentjes zijn vaak maar lukraak samengesteld..

Bv bij de meeste complete tentjes is de afzuigcapaciteit veel te weinig(tenzij je continue op 100% gaat draaien..

Liever zelf samenstellen en wat overcap hebben zodat je kan dimmen tot 60% zonder problemen..

Ikzelf wou een 1000w in me 120x120 knalle maar dies net wat te laag helaas :/

 

1000w dimlux kan ik je wel aanraden,een 1500m3 softbox,en 1000m3 of 1500m3 koolstoffilter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complete kweektenten met 1000w zijn er wel,maar stel je eigen setje samen,die complete tentjes zijn vaak maar lukraak samengesteld..

Bv bij de meeste complete tentjes is de afzuigcapaciteit veel te weinig(tenzij je continue op 100% gaat draaien..

Liever zelf samenstellen en wat overcap hebben zodat je kan dimmen tot 60% zonder problemen..

Ikzelf wou een 1000w in me 120x120 knalle maar dies net wat te laag helaas :/

 

1000w dimlux kan ik je wel aanraden,een 1500m3 softbox,en 1000m3 of 1500m3 koolstoffilter

 

Oke. Laat ik het anders zeggen. ik heb een budget van 1200 euro voor 120x120 complete tent of 1600 voor een 150x150 tent compleet. Hoe zouden jullie die dan inrichten? Ik kwam deze nog tegen bij onze Belgische vrienden.

 

http://www.ghtc-online.com/webshop/kweekruimte/kweektenten/kweektent-compleet/detail/1660/kweektent-compleet-1000-watt-voor-36-planten-150x150x200cm.html

 

Misschien wel een leuk nieuw topic. De ideale tent! En dan in verschillende maten :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bel deze shop volgende week ff en geef aan dat je ipv buisfan een softbox wilt en graag een EVSA ipv VSA ;)

Wedje leggen dat ze je een mooi aanbod kunnen doen en ja ze leveren ook naar België B)

 

er zijn al zovele 'ideale tent' topics, sinds de tentjes op de markt kwamen is het een komen en gaan van topics met dat onderwerp :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

T hoeft niet naar België maar ik vond deze shop via een ander forumlid :-). Deze gs ken ik maar spreekt mij niet zo aan. Ik ga ook eens ff kijken naar die andere topics want die ben ik nog niet tegengekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:jump:

1vd betere van NL qua aanbod/prijs/op voorraad hebben en een top service maar als het je niet aan spreekt vindt je vast wel 'goed' koper ^_^

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te weten. Het is meer de website denk ik. Vind die van online top garden mooier bijvoorbeeld. Welke heb je nog meer goede ervaringen mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter ga je naar de groothandel of tuincenter zelf..

Krijg je nog scherpere prijzen :)

GHTC online ligt 20 minuutjes van mij en ga er regelmatig naar toe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik je kan aanraden :

Bekijk zo een complete tent set en schrijf ff over wat er in zit,zoek nu zelf online naar betere dingen zoals EVSA ipv VSA etc,tot je budget bereikt is :)

 

En je budget voor een 120x120 is persoonlijk voor mij ongeveer 400 eur te hoog..

 

neem dan 120x240 en 3x600w als je de ruimte hebt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 300x300 is prijzig :) heb hier 300x300 en 8x lumatek 600w dimbaar maar koste 5k lol..

 

240x240 is leuke ruimte,of 120x240 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een prijsopgave had ik ook gekregen idd. Kweek jij gewoon op aarde? Ik ben naar de aeroflow aan het kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter ga je naar de groothandel of tuincenter zelf..

Krijg je nog scherpere prijzen :)

 

Een GS is een 'groothandel' (n tuinbouwbenodigdheden) ;)

 

Scherpere prijzen in de shop zelf.. moet ik nog mee maken dat ze onder de prijzen gaan zitten die op hun site staan :rolleyes:

Ik krijg wel altijd wat 'extra's' mee als je dat bedoeld als korting zoals een flesje dit of dat of een aansteker want de prijzen zit al zo weinig marge op dat het gewoon niet lager kan wil de GS er volgend jaar ook nog zijn, de marges die ze maken door de moordende i-net concurrentie wordt je niet happy van (lees je moet enorm veel omzetten).

 

@TS

3x 600W in een 240W wil je echt niet :head_hurts_kr:

zoek op WF hoe dat in de meeste gevallen af liep

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...