Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rinja

Wiet Vapen, Welke Temp?

Recommended Posts

mijn vrouw heeft MS met ernstige zenuwpijn. Om de pijn te onderdrukken gebruikt ze -onder andere- cannabis.

 

Eerst via de apotheek en nu eigen kweek (Channel+).

 

Ze gebruikt de Mighty en verwarmt deze (altijd al) tot 180 graden. Dit is volgens mij de fabrieksinstelling. Mijn vraag:

 

wat is de beste temperatuur om pijn te onderdrukken en wie heeft hier ervaring mee? Heeft iedere cannabissoort een andere temperatuur nodig?

Vanaf welke temperatuur heeft de cannabis effect op slapen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.zamnesia.nl/content/284-vaporizer-temperaturen-voor-cannabis

 

Even snel opgezocht en de temperaturen lijken me overeen te komen met de graden die ik nog wist.

 

En neen elke cannabis soort heeft de zelfde temperatuur voor het verdampen van zijn stoffen.

 

Edit: dave was me voor :(

185°C/365°F voor slapen gaan volgens onderstaande afbeelding

volcano-vapourizer-temperature-chart_-4-22_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had de temps op Zamnesia ook gelezen. Dank voor de link. Kennelijk wordt pijn onderdrukt door verschillende temperaturen. Wie heeft, bij welke temperatuur de beste resultaten bij pijn onderdrukking.

 

En hoeveel "halen." Mijn vrouw inhaleert nu 3x en dan stopt ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de Mighty zelf niet maar hoeveel halen zal ze zelf een beetje proefondervindelijk moeten uitzoeken. Ik vape met een ballon en die vul ik 3 keer in een sessie.... de eerste keer op 187 graden, de 2e keer op 200 graden en de derde keer op 220 graden. Als het "op" is kun je dat ook aan de kleur van je restant zien, bijna tabakachtig bruin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ,

 

De link van Cave Dave is duidelijk . 3 keer een hijs nemen is wel wat weinig , dus als er na een half uur geen effect is het aantal hijsen verhogen .

Bij mijn vaporizer is de temperatuur instelbaar , en omdat de belangrijke stoffen een andere temperatuur nodig hebben kan jij het beste ook hijsen bij verschillende temperaturen .

Ik begin op 180 graden , neem 2 hijsen en ga dan naar 190 graden en neem weer 2 hijsen en dan weer 2 bij 200 graden en eindig dan bij 210 graden , zo krijg je dacht ik de meeste werkzame stoffen uit de wiet .

 

Nog een tip voor het hijsen , langzaam ( dus niet krachtig ) de lucht uit de vaporizer inademen tot de longen vol zijn en dan rustig uitademen dus niet de lucht langdurig inhouden .

Alleen bij hoge temperaturen zie je rook bij het uitademen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip ,

De wiet die overblijft na het vapen niet weggooien , ik verzamel dit in een glazen pot en als ik genoeg heb maak ik er wietmelk of wietthee van , een beter slaapmiddel bestaat niet .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's een goede tip Haipaaltje..... doe jij dan eerst nog decarben??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx, mijn vrouw gaat het morgen proberen! Ik hoop oprecht dat het haar gaat helpen. Iemand met zo veel pijn zien is voor beide lijden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cave Dave

 

Dat gebeurd tijdens het verhitten van de melk voor wietmelk of het verhitten van water voor wietthee .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon op 190 knallen,als het kan later op 200 maar dat is wel wat pittiger op de keel.

Beter gewoon flink hijsen tot je geen vape meer krijgt,dan werkt het tenminste altijd.

Desnoods de sessie verlengen met een 2e helft,het is geloof ik niet zo dat je vrouw ingewikkelde calculaties moet uitvoeren of moet werken dus dat kan toch ook wel?

Ik houd persoonlijk de vape lang in de longen voor optimaal effect.

 

Sterkte Rinja,

 

 

C.W.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zenuwpijnen mij bekend.

 

Geprobeerd maar kan zeer lastig verdampen hier omdat ik problemen heb met de knik die ik maak bij het 'lurken' aan een verdamper (en ik heb er aardig wat geprobeerd) 2x pdg gaat nog wel maar ik moet best veel cannabis verstouwen en bij de 3e keer ben ik al het nekje :thumbsdown:

 

Mijn instelling was 185C en niet hoger en dan in 1x (hangt af vd hoeveelheid die je in de verdamper kan doen) alles proberen te verdampen en daarna rust nemen. Merkte ik niks binnen een kwartier (spierontspanning en minder intense pijn, de top was eraf) dan maakte ik nog een portie klaar.

Hogere temperaturen ging en de smaak ivm vaker lurken snel achteruit maar ook dat er vanwege scherper eerder een kuchje of een andere lichamelijke reactie optrad wat voor een flinke pijngolf kon zorgen.

 

Volle indica's werkten het beste bij mij, Herijuana van Sannie was da bomb maar aan die wiet wen je heel snel en het is nogal sterk spul dus dan wat anders proberen 'werkt' dan niet zo goed, ik kweek dat soortje dan ook maar eens in de 2jr.

 

Mooi snel klaar die Channel+, hoe kwam je erop om dat soortje te kiezen?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx @lostchild,

 

Zenuwpijn is een zeer lastige pijn om onder controle te krijgen. Zoals ik bij mijn vrouw zie, gaat de kwaliteit van leven hierdoor achteruit. Ze vapt op 185 graden en kucht dan ook door de scherpte van de wiet. Maakt niet uit welke ze gebruikt. We gaan in ieder geval de tip van Collie proberen. Op verschillende temps vapen.

 

Ik had over Channel+ toevallig een review gelezen. Redelijk hoge THC en zeer hoog CBD gehalte (http://www.marijuanaseedstrainreview.com/channel-strain-review/)

Bij de bestelling kreeg ik ook een zaadje Automazar. Deze was zeer snel klaar en heeft mijn vrouw ook gebruikt. Zij vond die beter helpen dan de Channel+.

 

Het is nu helaas geen weer voor buitenkweek, dus ik bestel volgend jaar Automazar. Op dit moment helaas geen financiele middelen om een tentje met inhoud aan te schaffen omdat we onze woning moeten aanpassen (garage wordt kamer). Dit is een flinke aanslag op onze huishoudpot...

 

Ik heb veel respect voor mensen met veel pijn die iedere keer de dag weer door komen! Ik zie aan mijn vrouw welke "strijd" ze levert. Sterkte LostChild!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan met een zeer kleine investering en een kledingkast die 'over' is aardig uit de voeten met wat TL balkjes van de Gamma van €5.

Het is niet je van het maar het is wel een constante factor dan ipv 'weer niet voor buiten of rot in de toppen en aangewezen op CS of apotheek'.

Wil je nergens in praten maar ik zou me even verdiepen in een T8 micro hokje ;)

 

Qua pijn moet de lol eigenlijk nog beginnen al zijn er sinds een jaar nu ongeveer een aantal pijntjes die flink vervelend worden, maar ik haal iedere dag weer mijn streven:

 

vandaag gehaald en was misschien shit maar morgen vast beter!

 

leven met pijn maakt je soms onhebbelijk, ook voor de partner is het een heel gebeuren dat rekening houden met van alles en niet weten wat jij nu kunt doen en van wie je houdt door de grond te zien gaan :(

ik ben (gelukkig) single dus ik val alleen mijn katten lastig, klinkt misschien raar maar je zal maar met mij moeten leven zeg :rolleyes:

 

voor ik het vergeet:

steek je licht op bij pgmcg (patiënten groep medicinaal cannabis gebruik) kan je denk ik veel bruikbare info halen :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even hier na gevraagd bij mijn vrouw: 195 - 200 -205 -210 graden, V-Tower met slang.

Starten bij 195 is meer ontspannen, bij 'haast' gelijk op naar 210.

 

Handvape Escent Davinci, is heter en scherp van smaak, de wiet fikt sneller aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rinja :

Je kan er ook gewoon minder wiet ingooien,dan krijg je iets minder vape maar ook minder kriebel.

Kriebel went wel na verloop van tijd,maar dan moet je wel actief blijven vapen.

Als ze het minder verdragen kan,gewoon wat minder erin.

Op de temp. 190 vaped het eerst prima,en speel met de hoeveelheid om het goed verdraagzaam te krijgen.

 

Voor anderen onder ons:

Tabak roken legt je trilharen lam,en THC activeert ze juist.

Als tabak roker zul je dus meer last hebben van kriebel dan iemand die geen tabak rookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@collie

Kan ook nog aan teeltwijze (teveel voeding en/of te snel drogen) dat de wiet meer de luchtwegen prikkelt bij vapen wat alleen maar erger wordt als je de temperatuur op gaat schroeven :search:

Ik heb geen last van kriebel het is echt kuchen/hoesten en ik gebruik nog een beetje tabak maar dan alleen in de joints die ik rook.

 

@Rinja

Was dat kuchen ook aanwezig toen er gevaped werd met de apotheek wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, dat kuchen is ook aanwezig bij de cannabis via de apotheek. Zoals eerder aangegeven wordt alle cannabis verdampt op 185 graden via de Mighty.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook last heb van kriebel door verdampen. Maar de kriebel kan dus ook veroorzaakt worden door teveel voeding in de plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild : Is ook zo kerel,maar ook als ik hem helemaal volprak is het wel ergere kriebel dan halfvol :whistle: ik geloof omdat de hoeveelheid vape per hijs wel toeneemt naarmate je hem vollerstopt.

Omdat de te verdampen oppervlakte simpelweg groter is met meer wiet.

 

 

@ Rinja :

Maar de temp. is wel belangrijk inderdaad,zoals Lostchild al zei.

Misschien even experimenteren met hoeveelheid & temp. verlagen?

Beginnen op 170?

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

we gaan even met de temperatuur spelen. Beginnen op 170. Wordt vervolgd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1tje dan...

Is er door mevrouw eerder in haar leven gerookt?

 

Ik heb zelf wel heel erg moeten afleren om te 'inhaleren' met welke vaporisator dan ook, ik benaderde die dingen als peuk/joint en dat zorgt idd voor een dikke 'kriebel' (bij mij dikke hoestbui ivm luchtwegen ik krijg een over reactie).

 

De verdamper van Evert zag ik zelfs even als een waterpijp waar ik dik van kon lurken zonder al dat gehoest en gehijg.. moet je er niet aan gaan hijsen als aan een waterpijp natuurlijk :jump: :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apotheek wiet ook, ok dan kunnen we factoren die bij een kweek mogelijk optreden wegstrepen want apo wiet is echt 'schoon' wat dat aangaat.

 

Nog 1tje dan...

Is er door mevrouw eerder in haar leven gerookt?

Ik heb zelf heel erg moeten afleren om te 'inhaleren' met welke vaporisator dan ook.

Ik benaderde die dingen als peuk/joint en dat zorgde voor een dikke 'kriebel' zeg maar dikke hoest/kuch bui ivm luchtwegen ik krijg een over reactie. :jump: :innocent:

 

Roken zoals een dure sigaar komt vd (ook gestopte) rokers meer in de buurt als je gaat vapen, aanhouden dat ding en genieten door een trekje te nemen, je weet zelf wat er gebeurt bij hijsen aan een sigaar, dan wordt ie heet en smaakt ie niet meer en is ie ook zo op, zonde van je sigaar.

 

Misschien is het beter om over te stappen op eetbaar ipv dampen als ze blijft kuchen?

Dat je een cake bakt en dat ze daar 1 of meerdere keren per dag een plak(je) van neemt?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, mijn vrouw heeft nog nooit gerookt. De temperatuur heb ik nu op 185 graden. 170 en 180 graden leverden aanzienlijk minder kuchen op. Zowel met apotheekwiet (Bediol) of eigen kweek. Daarom temperatuur weer iets verhoogd met het idee dat bij een hogere temperatuur "betere" pijnstillende en ontspannende stoffen vrijkomen.

 

Je moet toch inhaleren, net als bij een sigaret (ik heb ooit gerookt)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, niet inhaleren, lichtjes inademen :hug:

Inhaleren zoals bij een sigaret brengt je niks meer, feitelijk minder zelfs :search:

 

Scheelt al stukken dat ze nooit gerookt heeft maar als ze instructie heeft gekregen van een niet aan verdamper gewend zijnde (ex) roker dan is de kans groot dat het verkeerd aangeleerd is, niet naar bedoeld ofzo :innocent:

Laat haar er eens mee experimenteren, kans ook groter dat ze op hogere temperatuur het wel kan verdragen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...