Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Silent

Stekken Zonder Wortels In De Koelkast.

Recommended Posts

Sinds kort maak ik mijn eigen stekken omdat het steeds moeilijker word om aan voldoende (goed) zaad te komen.

Nu gaat dit hartstikke mooi maar ik heb te weinig ruimte voor de moeders dus eigenlijk te weinig stekken in 1 x.

Nu las ik op de site van RS dat ze stekken bewaren in de koelkast voor wel 8 weken ???? http://www.rollingst...weken-koelkast/

Nu lijkt mij dat een beetje sterk maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Mijn eigen 1e idee was om bewortelde stekken in de koelkast te zetten bij een graad of 5 met het lampje aan zodat ze qua temperatuur stil komen te staan maar niet in de bloei vliegen.

Wie o wie heeft ervaring hiermee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik hier al een keer een topic over geopend, weekje geleden ook al iemand. Even de zoekfunctie gebruiken ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo te weinig ruimte voor moeders ?

Een goede moeder snij je tot 25 stekken en meer af per week lijkt me ..

Kwestie van ze ff op meer dan 18h licht zetten wanneer je ze gaat nodig hebben..

 

Anders ff bekijken of zaden ervan maken ook een optie is :)

Stressen en zelfbestuiving ofzoiets :)

 

En bewortelde stekken in de frigo denk ik is niet echt goed voor je stekken,gaan ze denk ik rode stammetjes maken enzo..

Ikzelf heb al wel eens stekken in de doos bewaard tot wel 3 weken,wel dagelijks verluchten en kijken of de stekblokjes nog vochtig genoeg zijn..

Maar echt leuk vinden ze het niet en de prestaties liggen ook een pak lager :)

Edited by GrowWithTheFlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silent ik heb laatst ook een topic hier over geopend, zoek even in indoor vragen, ik heb twee takjes afgeknipt en in de koelkast gelegd in een afgesloten zakje voor te testen, ze liggen er nu 3 weken en ze zien er nog altijd zo uit als toen ik ze afknipte geen stres te zien ik ben eens benieuwd :yummy:

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de topics van Drrr en Jack White ook ff gelezen en i.d.d. een stuk wijzer geworden.

Thanks allemaal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...