Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420man010

Vraagje Over Amnesia

Recommended Posts

Ze staan nu een week in bloei ongeveer, kan ik nog toppen?

gallery_43009_17737_2194691.jpg

 

Andere vraag: Ik heb ze al een keer geknakt maar ik vind dat de onderste takken niet echt opschieten, is dat altijd zo?

Een kerel die ik ken zegt dat 1. ik ze nog kan toppen en 2. de onderste takken nog wel hard omhoog zullen komen.

Ze staan nu 2.5 weken op 12/12 in ieder geval en zijn een halve meter hoog.

 

Ik heb al wat kweekverslagen bekeken maar niemand kweekt hier amnesia stekken op aarde en wat ik zie ziet er heel anders uit.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet aanraden van nog te toppen nu ze in bloei staan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet meer toppen .

knakken net zo vaak tot het naar je zin is.

Zou het niet aanraden van nog te toppen nu ze in bloei staan

 

Zie je, dat dacht ik zelf ook al maar bedankt voor de bevestiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

 

Als je een plant in de bloei zet moet je niet meer toppen , liefst ook niet knakken . Dit kost nl. veel energie die de plant nodig heeft voor een groeispurt en de aanmaak van toppen .

Mocht je een hoogte probleem hebben dan toch maar knakken of buigen .

 

Zodra een plant in de bloei gezet wordt krijgt deze een groeispurt wat duurt tot de 3e tot 5e week van de bloei en de plant kan wel 2 tot 3 keer groter worden , daarna gaat alle energie naar de vorming van de toppen .

Dus indien mogelijk de plant met rust laten .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je aan groei als je planten groot genoeg zijn ? je wilt toch juist de groei afremmen ? de toppen aan de geknakte takken zijn meestal ook wat groter want de diameter van de saptroom is groter :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de toppen aan de geknakte takken zijn meestal ook wat groter want de diameter van de saptroom is groter :D

 

Stierenpoep....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiezo is je waterhuishouding niet goed aan je blad te zien.

 

Blad bol naar beneden hangend is wateroverschot als je het mij vraagt.

Misschien in combi met verdampingsprobleem.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je zeker dat die 1 week in de bloei staan? of staan ze 1 week in zichtbare bloei? of 1 week 12/12? zit verschil in normaal gesproken als ze 1 week 12/12 staan kan je ze gerust nog toppen maar als ze al zon dikke bloemen hebben natuurlijk niet want dan is de groei er namelijk bijna uit en heeft toppen niet echt zin meer, amnesia kan je beter altijd toppen en veel ruimte geven dan brengen ze het meeste op, beste kan je nu gewoon buigen knakken ben ik zelf geen voorstander van in deze fase omdat die tak dan moet herstellen en dat remt de bloei en de top ontwikkeling.

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon knakken dat kan geen kwaad, dat doe ik met elke top die te dicht bij de lamp komt tot diep in de bloei zolang dat nodig is. En het beetje bol blad hebben mijn Amnezen ook en die staan op kokos.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolle blad wordt meestal veroorzaakt door te koud, te nat of op de (koude) tocht staan of een combinatie hiervan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...