Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Vollegrond Vs 90L Bak

Recommended Posts

Ik heb nu al een aantal bakken met

90l potgrond bio

Maar vind dat de planten te klein blijven kwa groei..

Wil echt struiken zoals in volle grond.

 

Is daar een manier voor of valt dat gewoon niet na te bootsen ?

 

Gr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op n 90 liter speciekuip had mn maatje (r.i.p.) vroeger altijd van die 3x3x3 meter bomen staan... dus t kan wel. En niet eentje, maar n stuk of 6 elk jaar.

Stonden in een appelboomgaard op open plekken in de rijen waar een paar bomen weggehaald waren wegens ziekte oid.

(Maargoed, dat was in de tijd dat we nog warme juli en augustusmaanden hadden, en wietplanten geoogst konden worden in september ipv november... hoop veranderd in de afgelopen 10 jaar, hoezo climate change is n leugen....)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkaline is inderdaad 1 godganze grote boom allejezus hee..

 

Okee volgend jaar is met wat betere aarde proberen van plagron ofzo.

Met wat organische voeding..

 

Vond de boompjes die ik dit jaar had tog wat magertjes ook kwa topvorming.

 

Zal mede komen door de bio potgrond van praxis...

 

Iemand een aanbeveling kwa voeding ? Liever niet 1001 middeltjes maar 2/3 zou fijn zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je wel nog even waarschuwen dat zo'n inmens grote pot veel geld en energie en eventuele kopzorgen kan veroorzaken. ;-)

 

Voor voeding heb ik niet zo snel een suggestie een groei voeding waar je tevrede van bent en een bloei voeding eventueel een overlappende nog van groei naar bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die immens grote bomen in die bakken geven spierpijn, blaren en droogruimteproblemen rond deze tijd vh jaar.

Met 5 man een hele avond bezig zijn met knippen van 1 plant... goeie muziek, jointje, borreltje erbij... leuke tijd was dat.

 

Heb helaas nooit meegekregen welke aarde en voeding hij gebruikte, en kan t m ook niet meer vragen.. helaas.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof mij maar dat ik al genoeg tijd en geld in deze hobby steek vind 2016 al weer een mooi geinvesteerd jaar laatmaar zeggen...

 

Geef mij maar goede muziek en lekker eten.

Rook niet en nooit gedaan ook zelfs geen sigaret.

 

Doe het puur voor een goede vriend van me die altijd voor me klaar staat.

 

Wat versta je onder veel geld trouwens ? Haha.

 

 

Aptus word de voeding denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel geld is natuurlijk subjectief maar tel ±10liter water per waterbeurt als je die 100 gallon pakt, aantal liter voeding, aarde waarmee je start, ditjes en datjes, de pot is nog het goedkoopst ±40€, versteviging voor takken, uren knip werk, versnaperingen en drankjes voor de eventuele vrijwilligers ;-) en ga zo maar verder verwarming drooghok eventueel afzuiging erop. Denk dat ik nu wel alles heb gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen doen we met zn 2

Zonder verwarming etc buurt is dr op ingesteld :P onder buurman en de rest van de straat doen t allemaal haha :P

 

Ik heb al 5 potten van 90 liter t zou toch goed mogelijk moeten zijn om een fatsoenlijke "boom" neer te moeten zetten.

 

Voor de rest voeding enzo kom ik wel uit

Zaadjes 7 tientjes ik gok boeding ook zon 150 euro achjaa trekken we gewoon van de opbrengst af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 liter smart/felt pot is zat voor mega bomen, ze komen origineel uit de bomen kwekerij en hebben geen cirkelende wortelkluit.

 

Dat zorgt ervoor dat ze in stoffen potten zo groot kunnen worden ze hebben geen wortel restrictie.

 

In 90 liter kuipen gaan ze altijd cirkelen en gebruiken zo niet de gehele pot + er gaan veel minder verse lucht door je kluit heen.

 

Voeding advies: complete organics 1x erdoor mengen liefst in de winter kan het lekker loskomen van te voren, daarna slootwater met eventueel wat Kalong grow of bloom net waar je zit kwa tijd.

 

Succes

 

Poldergrower

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Aarderecept voor adolescente plantjes is als volgt :

 

2/3e cocosaarde v/d praxis,en 1/3e goede compost,in totaal 40 L medium per keer maak ik hiermee.

 

Daarbij gooi ik bio supermix van plagron,een halve liter(poeder)

Guanokalongpoeder 50 gr. per 10L(eigen hantering)

Extra lavameel en maerl kalk ongeveer een handje.

Een klein beetje hout as.

 

Kippenmestkorrels meegeven op het oppervlak na het overplanten.

 

1 keer per 3 rondes voeg ik ook schimmels toe,voor buiten iedere ronde.

 

Ik kan je de voedingslijn van BAC hierbij aanraden.

Dan zou ik groei bloei en pk booster halen.

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan in 90 liter kuipen makkelijk bomen kweken, ik deed het in 65 liter met potgrond van de Boerenbond en alleen Plagron Alga Bloom. Planten waren echt monsterlijk. Waren wel stekken die ik in april al had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bomen kweken is makkelijk, twee voorwaardes maar :

vroeg genoeg beginnen en voldoende beschikbaar palntenvoedsel hebben en je hebt er eentje eind augustus.

Ahja, vollegrond is veel minder werk en heeft de grootst mogelijke buffer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makkelijke voeding is van Plagron. Algra grow (voor tijdens groei :P) en algra bloom (bloei). Moet je gewoon bij je water toevoegen, en volgens mij is dan ook gelijk je PH goed, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

 

En even gelijk vraagje over zelfde topic: Als je in die 65L speciekuipen van karwei/gamma een hopelijk toekomstig grote autoflowert zet, wordt die dan groot? Of is er iets anders waar ze veel beter in groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk zal een autoflower het uitstekend doen in een 65 liter kuip, maar volgens mij zal de plant nooit optimaal gebruik maken van de ruimte die de plant heeft. Je kunt simpelweg de cyclus van de plant niet beinvloeden dus ook niet langer voorgroeien bijvoorbeeld. Dus mijn mening is dat een autoflower niet zoveel ruimte nodig heeft en kun je er beter meer planten in zetten of naar kleinere potten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals eerder gezegd mijn planten waren nou niet reuzachtige te noemen in die gamma kuipen..

.

Beter smartpots met organische voeding dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een smartpot zal vast beter zijn, maar een 65 liter speciekuip is echt wel geschikt om een hele grote plant in te kweken.

Wanneer was je begonnen dan? Als je halverwege mei je zaadjes gaat ontkiemen zul je het niet redden. Maar zoals al is gezegd is de truuk vroeg beginnen. In het jaar dat ik die monsters had ik 65 liters had ik mijn stekken al in de eerste week van april en hebben ze eerst een paar weken binnen gestaan.

 

Als je echt monsters wil moet je eens kijken hoe ze in Californië buiten kweken. Beginnen al in de winter met voorgroeien en zetten ze uiteindelijk in smartpots van 4000 liter. YouTube tip: Mendo Dope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt! Die 41 liter staat me wel aan inderdaad! En ze zijn helemaal niet zo duur! Bedankt voor de tip, deze ga ik zeker gebruiken! Ik denk dat 41 liter wel genoeg is toch? Aangezien ik met autoflower werk.

 

Die mendo dope is inderdaad handig:

Handige beginners guide!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...