Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CaveDave

Toprot?

Recommended Posts

Ik heb een Amnees staan van 67 dagen oud waarvan de hoofdtop het en en ander te verduren heeft gehad. Te dicht op de lamp en ver in de bloeifase nog geknakt. Nu zie ik toch een behoorlijke verkleuring in de top en ik vroeg me af of dit toprot is of een top met een burn-out. Ik had begrepen dat toprot altijd van binnenuit kwam maar als ik (met gewassen handen) de top een beetje open maak ziet het er allemaal heel groen en nog gezond uit. Hebben jullie een idee? De stelen rond die top zijn allemaal zwaar paars gekleurd.... de rest van de plant is prima.

 

gallery_46643_19088_846220.jpg

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat als het rot is ik de top weg kan knippen. Maar dat doe ik liever niet natuurlijk.....

 

 

Alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon albinobudding

lekker oproken .

gallery_7335_4882_80434.jpg

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor je reactie macerror, maar ik heb het niet over de witte delen ( ik wist niet dat dat een naam had, weer wat geleerd) want dat komt door de grote lichtdruk. Het gaat mij meer om de donkere plekken net onder de witte delen. Daar zijn de blaadjes paars/bruin maar enkel aan de buitenkant, binnenin is het allemaal lekker groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat paarse is raar idd.. dat hoort niet bij amnesia... weet je zeker dat t amnees is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zaden van RQS en dat zou toch in orde moeten zijn neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden weet je het nooit zeker. altijd een gooi met de dobbelsteen

 

maar als dat de enigste top is met dat zal het niet de genetica zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het lijkt niet op rot?? Dat paarse kan misschien komen door de lichtstress, er lopen ook dikke paarse aders door de tak heen en zover ik kan zien komt het niet van binnenuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het enige juiste antwoord is dat het niet is te zien. op plekken waar dat hele blaadje geel is moet je t in de gaten houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in ieder geval geen toprot hoor,lekker oproken :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de antwoorden, ben ik toch wat gerustgesteld...... en de dame mag haar koppie nog even houden en ik hou haar in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De engelse term die voor dit verschijnsel wordt gebruikt heet "bleaching", en kan ontstaat doordat je plant te dicht onder de (LED) lamp staat, te veel licht is de oorzaak

 

http://www.growweede...ch-plants-white

 

:j maar daar ging het niet om lees ik net hahaha....

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...