Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Kleintjes Klein Laten

Recommended Posts

Ik krijg een zooi zaailingen die ik overbesteld heb.

 

Hoe kan ik ze voor 8 weken zo klein mogelijk houden? Ze blijven dus op 18/6 voor 8 weken

 

Heb er geen ruimte voor meer.

 

Ik wil ze dus zo goed mogelijk in leven houden :P Maar ik wil ook geen bomen over 8 weken :P

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekkies van maken over een week of 4, tot die tijd onder tl laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt dus niks uit als je niet verder gaat veredelen, als de planten ineens massaal gaan herma'en dan kun je zo die stekken kliko'en.

Neem er 2 meer van elke plant als dat je denkt nodig te hebben ivm uitval (doe ik altijd want levende have).

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel klein medium, weinig wortels, net genoeg voeding om te overleven.. bonsai principe

Als ze al veel wortels hebben dan afknippen en verpotten in bijv. 1/3 gevuld met aarde plastic wegwerp beker.. die witte goedkope meuk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 1 ltr potjes, op 15/20 cm hoogte rücksichtslos gewoon alles afknippen(niet toppen).

Wordt wel houterig dan daarna maar ja so be it, en daarna zoals twiet zei 4 wkn van te voren stekken van maken.

 

Ziet er ff niet uit dan maar werkt wel(ik gooi in die 1 ltr potjes gewoon ouwe aarde en mishandelen maar., daar blijven ze klein van en worden ze sterk van is mijn persoonlijke idee.

En tegen ze praten hé, zeg het ze gewoon elke dag als een mantra :"bitches don't grow further" helpt ook :wtf: :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

knakken en of buigen werkt altijd goed,in combinatie met beperkte wortelruimte.

 

Het helpt ook om je klok op 20/4 te zetten,dan worden ze compacter.

 

Gebruik een zo hoog mogelijke kleurtemperatuur,9400 kelvin wil prima om ze NOG compacter te houden.

 

En de aarde moet voldoende voeding bevatten,helemaal omdat het een klein potje betreft.

Dus regelmatig voldoende voeding geven,en niet in 1 keer heel veel.

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem met klein gehouden zaailingen eenmaal onder HPS is geen houden aan ivm al die verzamelde energie die eruit moet is mijn ervaring.

De Hericules die ik nu heb staan heeft veel te lang voorgegroeid en heb ik tot in week 5 zwaar moeten knakken waar ze al 3 dubbel getopt was eerder.

Dat 'plantje' heeft 5wk onder Tneon gestaan op een 1ltr potje.

 

Stekken zijn een stuk beter te hanteren wat dat aangaat, helemaal als je ze zelf kan snijden kan je heel mooi timen :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadplanten zijn oersterk en kun je zo lang klein houden als je wil, ook fem.

 

Hier gaan zaadplanten soms langer dan een jaar mee omdat de originele moeder snel gerevegt kan worden en zo getest en opnieuw gestekt word.

 

Beter in jou geval afstekken dan begin je fris over 8/9 weken.

 

Succes

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een fabel dat fem meer herma's produceert dan een reguliere moeder, zeker als je stekken maakt.

 

Naar mijn mening moet je fem niet kruizen omdat dat in het nageslacht terug komt, niet in de f1 maar verder down de line.

 

Ik heb fem stekken en die bloei ik al jaren af, als de genetica in orde is kan het prima. Leer over de ouders en je weet het snel genoeg...

 

Succes maat!

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Naar mijn mening moet je fem niet kruizen omdat dat in het nageslacht terug komt, niet in de f1 maar verder down de line.

 

 

Wat komt er dan terug?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoeltje der bij.. dit word een mooie discussie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor je hobby een paar zaadjes maakt kun je kruizen wat je wilt..., no big deal...

 

Als je zaden de wijde wereld in gaan en er mensen zijn die daar daadwerkelijk geld voor betalen dan kijk je wel uit met wat je maakt/kruist.

 

Poldergrower

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...