Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mobil

2De Kweek Met Big Bud En Led

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

had een mooie tekst maar met het selecteren van de foto's deze kwijt gespeeld.

Ga het deze keer wat beknopter houden... :whistle:

 

Plantjes zijn nu 2.5 weken

boven grond gekomen onder TL en in 1L potjes.

LV was toen rond de 60%, binnen tent 23gr, erbuiten 21

Nu hangt de 1600 mars hydro erboven, overgepot naar 15L potten.

LV nu rond de 40%, binnen tent 26gr, erbuiten nooit onder 21

2 achterkomertjes

Plagron terra voeding grow/bloom/green sensation

aarde van vorige ronde met perliet, nu ook laagje hydrokorrels op de bodem

Big Bud zaadjes van Vision Seeds

Secret jardin dr120

Mars hydro 1600

 

Wederom rode steeltjes, maar niet bij allemaal. Nieuwe scheuten zien er groen uit terug...

1 met rare bladvorming, doet denken aan "ribbelchips"

Paar die ook wat hoger gaan als de andere, internodes liggen bij deze wat verder uiteen.

dek eraan om de oudste nu te toppen, vanaf 4de internode.

Zo kan ik de 2 achterkomers wat laten inhalen?

plantjes lijken me wel klein, dacht dat ze bij vorige ronde toch groter waren op deze leeftijd...

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

Deze is de "ribbelchips"

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

groeten mobil

 

gatver, allemaal dezelfde foto's?

 

gallery_46568_19150_6220819.jpg

 

iemand een idee waarom ik het steeds dezelfde foto is? ik selecteer steeds de bb code bij verschillende fotos maar krijg steeds dezelfde afbeelding?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Mobil! Volg je sws leuk lampje en leuk soortje heb ik vroegah ook erin he gehad :tu

Alleen nu je foto probleem nog oplossen.

 

Als je de bb code plakt even kijken naar de tijd staat ergens in die code zo zie ik alijd of het goed is gegaan. Zie bij jou overal de zelfde tijd staan dus waarschijnlijk heb je niet de nieuwe bb code gecopieerd van de volgende foto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pindarots en skutters ;

 

Ga deze week proberen met nieuwe foto's, ik denk te weten waar het is fout gegaan.

Ik heb maar 1 ding anders gedaan tegenover men vorig topic...

Schoot me onlangs te binnen...

 

Was het een lekker wietje met de beloofde dikke buds? heb deze nog nooit gerookt...

 

@knetterhenkie

 

Water komt uit de regenton, ph niet gecontroleerd... zou dit niet bijna altijd goed moeten zijn?

Lamp hangt op een 65cm, geeft nog redelijk wat warmte af.

 

Voor de rest gaat het redelijk, plant met de rare bladvorming weg genomen.

Komt de plaatsing van de potten wat beter uit ook.

Planten zijn nu ook allemaal getopt en geven al nieuwe scheuten, ik denk ze woensdag om te zetten naar 12/12.

Ook zou ik nog eens willen dieven.

 

Nieuwe scheuten zien groen, meeste planten hebben paarse stelen, dit loopt bij sommige door tot in de nerven van het blad.

Blad zelf blijft groen zien.

Planten groeien normaal denk ik, blijven nog steeds laag maar met veel scheuten in oksels en nieuwe blaadjes.

Een ander is vergeling onderste bladeren, begint in de punt van het blad en breid zich verder uit naar de stengel toe.

Blad word uiteindelijk bruin, krolt samen en voelt droog aan.

1 plant heeft al zo een bruin blad en nu zie ik het begin precies bij andere planten.

Hopelijk geven de fotos die ik later zal posten een beter beeld....

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had laatst water uit mn regenton, PH 4,8.. Altijd meten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier zo een ph meter liggen van aliexpress, maar moet geijkt worden.

of beter een degelijke halen, ben wel tevreden van me ec meter van bluelab

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 3.5week

 

Hier nu ook de foto's, heb van elke plant 2 genomen zodat er een goed beeld van het veldje gevormd word.

Ook wil ik vragen of de mensen met nodige ervaring hun licht eens willen laten schijnen op de bladproblemen,

dit weekend zou ik bestelling willen doen waar ik dan eventuele extra voeding aan kan toevoegen...

Ik vermoed dat het basisprobleem bij het medium ligt, deze gebruik ik nu voor de 2de keer.

Bij de eerste kweek had ik dit niet en veel is er anders niet veranderd.

 

Plantjes staan van donderdag 20-10-2016 op 12/12, verleden week getopt en nu net voor de foto gedieft.

 

gallery_46568_19150_2365120.jpg

 

gallery_46568_19150_2164190.jpg

 

gallery_46568_19150_4037019.jpg

 

gallery_46568_19150_2562044.jpg

 

gallery_46568_19150_5530199.jpg

 

gallery_46568_19150_5519377.jpg

 

gallery_46568_19150_5664487.jpg

 

gallery_46568_19150_1627074.jpg

 

gallery_46568_19150_578271.jpg

 

gallery_46568_19150_3998861.jpg

 

gallery_46568_19150_4916838.jpg

 

gallery_46568_19150_1160689.jpg

 

gallery_46568_19150_1762328.jpg

 

gallery_46568_19150_3454697.jpg

 

gallery_46568_19150_4814322.jpg

 

gallery_46568_19150_2890822.jpg

 

gallery_46568_19150_3067908.jpg

 

gallery_46568_19150_776072.jpg

 

gallery_46568_19150_4595682.jpg

 

gallery_46568_19150_3070555.jpg

 

gallery_46568_19150_3847895.jpg

 

Had zowiezo 2 achterkomers, maar er is toch duidelijk groeverschil.

ook die paarse stelen, al hebben ze het niet allemaal. Eerste kweek had ik het ook maar dan wel bij allen.

Bij de komende bestelling zit ook de ph meter, best dan ook de vloeistoffen om deze waarde te corrigeren?

Of gaat dit met iets uit de keuken?

 

Veel kijkplezier, grt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de voorbije dagen ook al eens proberen uitzoeken wat het kan zijn en slechte ph waarde kan idem de oorzaak zijn van alles, zou nl voor een blokkering van opname voedingsstoffen kunnen zorgen.

En bladeren geven me de indruk problemen met fosfor, stikstof en magnesium?

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH Waarde.

 

Met de PH waarde word aangegeven hoe zuur iets is. Hoe lager het getal hoe zuurde het is. Dus een PH van 1 is erg zuur. en een ph van 7 is neutraal

 

Voor de wietplant is een ph van 5.8 tot 6.3 ideaal, een te hoge of lage ph waarde betekend dat de plant slechter voedingstoffen kan opnemen.

 

Kraanwater in Nederland heeft meestal een te hoge PH, Als je op hydro gaat kweken is PH waarde van groot belang, voor aarde kweek kan je het ook wel zonder PH- meter doen, vooral als je voeding hebt die de ph zelf regelt.

 

De reden dat de juiste ph belangrijk is.

 

Omdat PH de zuurgraat van het medium (aarde/coco´s) ook bepaald hoe snel of langzaam bepaalde voedingsstoffen worden vrijgegeven/of worden omgezet, Als de zuurgraat nu te hoog of te laag is kunnen bepaalde stoffen andere verbindingen maken waardoor ze niet meer opneembaar zijn voor de plant. de aarde kan dus nog genoeg voeding bevatten, maar de plant kan het niet opnemen, dit noemen we een PH blokkade. De plant zal dus voedingstekorten laten zien terwijl er genoeg voeding gegeven word.

 

 

Te lage PH.

 

Fosfor te kort (P) slechte groei van jonge scheuten

Magnesium (Mg) te kort.

Molybdeen (Mo) te kort

Overdaad aan mangaan (Mn) Aluminium (Al), ijzer (Fe) waardoor de plant vergiftig raakt omdat er te veel van deze stoffen vrij komen in de aarde, en de plant er dus ook veel van kan opnemen.

 

algemene vertraging van het bodemleven.

N.B. De gewassen ondervinden minder schade van een te lage pH, naarmate het humusgehalte hoger is.

 

Het verhogen van de PH.

 

Je kunt de PH van je aarde verhogen door kalk te strooien, de kalk zorgt er voor dat je een beter bodemstructuur krijgt, ook bind de kalk de vrije waterstofionen zodat de PH stijgt. Ook het luchtiger maken van je aarde kan een oplossing zijn. zodat de koolzuurgas die zich gevormd heeft makkelijker kan ontsnappen,

 

 

Te Hoge PH.

 

De plant kan alle soorten tekorten laten zien.

Zoals zink (Zn), magaan (Mn), koper (Cu), ijzer (Fe)

De organische stoffen en de humus worden in een hogere tempo afgebroken.

 

Het Verlagen van de PH

 

alle gebreksziekten mogelijk: ijzer (Fe), mangaan (Mn), borium (, koper (Cu), zink (Zn).

de afbraak van organische stof neemt sterk toe, ook de humus wordt dan in versneld tempo afgebroken; vooral in zandgrond doet dit zich voor.

 

Als je gaat afzuren kan je ph- of biologischer is natuurlijk om azijn of citroensap te gebruiken, voor het omhoog brengen van de ph gebruik je ph+ of je lost wat soda op in water en druppelt dit er bij. PH wel blijven meten.

 

 

Misschien is het een beetje basic gehouden, maar dat is ook de bedoeling, zodat het begrijpbaar blijft, ik hoop dat het een beetje gelukt is.

Aanvulligen zijn natuurlijk altijd welkom.

 

 

 

Dit mooi stukje tekst gekopieerd van karel kweker op ander forum,

ph meter heb ik gisteren besteld, dus die moet in de loop van komende week wel toekrijgen.

Plantjes houden is toch niet altijd zo simpel :spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

Niet teveel aan doen gewoon zuiver water blijven geven en niks toevoegen zo doe ik het altijd tot de 4e a 5e week ,

Wel op nieuwe aarde natuurlijk van bijvoorbeeld janeco mix light of canna .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dit was huismerk medium van gekende plantenzaak. Had deze problemen ook niet de eerste keer...

woensdag/donderdag krijg ik normaal de ph meter binnen, ik denk tot dan enkel kraanwater te geven.

Ph van het medium te meten en nadien stappen ondernemen.

Mis durf ik wel al eens wat kalk in water op te lossen en zo te begieten, baat het niet dan schaad ik niet denk ik bij kalk?

Dit zou de ph waarde verhogen wat een eventuele blokkering zou kunnen opheffen?

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je nu teveel vrij aan het interpreteren bent. Je planten zien er toch gewoon goed uit? Een paar gekke blaadjes onderin maar het nieuwe blad, daar gaat het om.

 

Wat is eigenlijk die enorme houten constructie in je tent? het neemt aardig wat ruimte weg aan de zijkanten waardoor de potten minder ver uit elkaar gezet kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je nu teveel vrij aan het interpreteren bent. Je planten zien er toch gewoon goed uit? Een paar gekke blaadjes onderin maar het nieuwe blad, daar gaat het om.

 

Wat is eigenlijk die enorme houten constructie in je tent? het neemt aardig wat ruimte weg aan de zijkanten waardoor de potten minder ver uit elkaar gezet kunnen worden.

vermoeid dat dit de constructie is waar de lamp aan bevestigd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ochtend hingen van 2 planten de nieuwe scheuten slap .

Dit begint toch de slechte kant op te gaan...

Inderdaad, hangt de lamp aan.

Best een zware gaffel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph meter gearriveerd, 24u laten "soaken" en dan geïjkt.

Ph regenton komt op 7, kraanwater 7.8 en de grond 7.3.

Heb ze nu water gegeven gezuurd met natuurazijn.

Hopelijk komt het nog goed, ze zien er niet goed uit. Hangen slap, te klein. Toch getwijfeld om helemaal opnieuw te beginnen...

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph meter gearriveerd, 24u laten "soaken" en dan geïjkt.

Ph regenton komt op 7, kraanwater 7.8 en de grond 7.3.

Heb ze nu water gegeven gezuurd met natuurazijn.

Hopelijk komt het nog goed, ze zien er niet goed uit. Hangen slap, te klein. Toch getwijfeld om helemaal opnieuw te beginnen...

 

Grt

 

Is het water uit je regenton nog wel ok? Ik vind 7 aan de hoge kant en heb t even nagelezen maar het zou zuurder moeten zijn (Regen behoort enigszins zuur te zijn. Dit is een natuurlijk verschijnsel. Natuurlijke regen heeft een pH van ongeveer 6) Is het niet vervuild of een of ander proces gaande daar ofzo? Ik heb PH Min van Plagron gekocht om af te zuren als t nodig is en dat werkt echt top, de planten lijken er ook niet vies van te zijn en letterlijk 3 druppels is genoeg. Maar als natuurazijn werkt is t uiteraard ook goed. Helaas kan ik echt niks zinnigs zeggen verder over je bladeren verder! Succes iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe heb je je grondje gemeten ?

ik heb er her en der wel es gelezen dat het bijna een onmogelijke opgave is om dit met een simpele ph meter te doen .

dat met roeren en 24 uur laten staan ook .

tis elke keer weer anders .

je moet op meerdere plaatsen in het wortelstelsel monsters nemen die mengen met ph 7 water en dan krijg je per pot ook nog verschillen .

en regenwater hier uit de ton inderdaad ph 6 en ec 0.3 .

als je voeding bij regenwater doet zakt ie dwars door zn ph heen zo naar 3.6 .

kijk daar mee uit .

om te spoelen is regenwater prima of om je grondje een keer te resetten als het ware ook .

dan hoef je er geen krat spa blauw aan te spenderen .

 

en ouwe uitgescheten grond hergebruiken is altijd link dan moet je wel een beetje weten waar je mee bezig bent .

daarom gooi ik het altijd weg .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat de regenton ok is, het is natuurlijk wel herfst. Staat hier een boom dus mis wat bladafval erin geraakt of via de dakgootjes en zo de ph veranderd?

Ok, bestel me volgende keer die plagron ph- bij. is ook de grote kost niet.

 

grond heb ik gemeten met demi water en gekocht potje voor die toepassing.

Wou een idee krijgen van de grond en heb hiervoor ook niet te diep liggen graven ivm toch al vele wortels in de pot.

Ja de ph zakt bij toevoeging van voedsel, daarmee enkel zuren na de voeding.

Had gelezen dat sommigen hier de grond wel tot 3x herbruiken, daarmee dacht ik dat het weinig problemen zou geven.

Ik ben weer wat wijzer geworden...

heb nog 6 zaden liggen en nieuwe grond gisteren gehaald voor in geval van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet miepen gewoon doorknallen

 

Die plekjes komen door het morsen met voedingswater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik van plan Rodja, heb men back up gewoon al klaar :)

Heb de indruk dat kleine verbetering zichtbaar is, we zullen zien hoe verder evolueert...

Zal nog eens wat foto's proberen te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...