Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kapiteinkoek

Week 4 Bloei Gaat Fout ?

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik zit in week 4 van de bloei en me blad begint een beetje raar te doen en sommige witte haartjes beginnen bruin te worden wat te vroeg is. Het probleem is ook dat dit me eerste kweek ooit is dus weet niet zo goed waar ik op moet letten.

 

Ik heb zon 8 weken geleden een paar reguliere zaadje ontkiemt en 4 weken geleden is de klok op 12/12 gegaan na ong 7-9 dagen was het duidelijk wie de vrouwtje waren,

 

Info:

11L potjes met RFX

GHE 3 part en hou me EC op 1.4 en ph 5.7

Jalisco Jaze (amnesia x jalisco) 10-12wk

400W Cree CXB3590 verlichting 15-20cm hoogte

Tempratuur 26C lampen aan 20C lampen uit en me LV is 50-60%.

 

Voor het gemak heb ik een paar foto's maakt het allemaal wel duidelijker, dit is me eerste kweek ooit dus heb geen idee of het nou goed of slecht gaat maar heb zon gevoel dat er iets niet klopt.

 

gallery_46224_19032_1745494.jpg

Vind ze er zielig uitzien

gallery_46224_19032_2156569.jpg

gallery_46224_19032_996118.jpg

 

Bruine haartjes

gallery_46224_19032_1251105.jpg

gallery_46224_19032_298461.jpg

Uit het pistelet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat precies vind jij raar aan het blad? Kun je wat specifieker zijn en van het daadwerkelijke probleem wat fotos maken? Dat er 1 draadje bruin wordt in week 4 bloei is niet zo gek hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad heeft kenmerken van een verdampings probleem, staan ze op de tocht of blaast je fannetje er te hard overheen?

 

Paar bruine haartjes na 4 weken bloei is idd vrij normaal, binnen een paar dagen zitten er weer nieuwe witte pistels overheen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pindatrots dat de bladeren zo raar staan helemaal naar beneden of juist helemaal de lucht in.

@Worm daar sla je de spijker op zijn kop ik heb sinds vorige week de fan op stand 3 gezet dus maar snel weer op 1 gezet.

Goed om te weten dat die haartjes niks gek zijn, ik had erop gezocht en kwam bij allerlei rare ziektes naar voren :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pindatrots dat de bladeren zo raar staan helemaal naar beneden of juist helemaal de lucht in.

@Worm daar sla je de spijker op zijn kop ik heb sinds vorige week de fan op stand 3 gezet dus maar snel weer op 1 gezet.

Goed om te weten dat die haartjes niks gek zijn, ik had erop gezocht en kwam bij allerlei rare ziektes naar voren :s

De blaadjes zo omhoog kun je ook terugzien in de topics van Wietefras, die ook gebruik maakt van de COB leds, kennelijk een reactie op dat soort licht? Ik moet het zelf nog gaan meemaken, mijn leds hangen pas een paar dagen boven de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten, maar staan ze mogelijk iets te nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk ook dat ze iets te nat zijn idd. zie paar bladeren hangen

 

ik dacht altijd dat als je bladeren zo omhoog wezen dat ze het naar hun zin hebben

 

zie ook wat rooie steeltjes

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 Weken 12/12 is niet 4 weken bloei, toch ?

Bloei tel je vanaf er bloei is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze eigenlijk 3 keer per week water , maar de laatste dagen beginnen ze echt te zuipen dat de potjes helemaal droog worden EC van me drain was ook flink opgelopen naar 3.2 gespoeld met een ec van 1.0 totdat hetzelfde eruit kwam.

De rooie steeltjes heeft dit pheno al vanaf dag 1 de andere niet terwijl ze vanaf dag 1 hetzelfde zijn behandeld :S

 

Ik zou wel heel graag van die paarse/rode steeltjes afkomen, want ik zie het ook terug in mijn stekken die ik zowel van deze pheno's knip als de stekken die ik van me Amnesia Haze knip.

 

@Soca klopt ik denk dat ik nu op dag 21 van de echte bloei zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse stelen is te hoog in de voeding, de hangende bladeren boven in verdamping.

 

GHE is nogal compleet en jouw planten onder LED vragen niet hetzelfde als die onder een HPS waar dat schema op gebaseerd is.

Ga iets lager zitten dan het schema aan geeft en stuur wat minder strak op de ph (citroenzuur is niet alles)

De helft is vaak al meer dan zat en wat ook nog zou kunnen is dat je teveel van het paarse flesje geeft, je hebt 3 part dus kunt wat spelen met de verhoudingen.

 

Ik ging met GHE bijna nooit hoger dan 1.3 en dat was volle mep schema (dan was ik aan het 'rammen') en dat leverde mindere toppen, mindere smaak en wat vervette wiet op, vaak kwam ik niet verder dan rond de EC 1 en dat was op slabs waar mijn water uit de kraan 0.24 is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hangende bolle bladeren krijg ik steeds als de dames snachts te koud, nat of op de tocht staan..

Paarse stelen idem dito.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
citroenzuur is niet alles

Ik heb wel eens gelezen dat het ongeschikt is om de pH stabiel mee te krijgen en zou liever een flesje pH min van Dutch Pro kopen voor een tientje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterker nog heb een ph- voor de bloei en 1 voor de groei😎

Maar ik denk dat ik indd wat lager in de EC ga kan ik nog altijd meer geven als ze erom vragen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Less is more, ik kom de hele ronde niet boven een Ec van 1.3 en meestal zit ik lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse stelen is te hoog in de voeding, de hangende bladeren boven in verdamping.

 

GHE is nogal compleet en jouw planten onder LED vragen niet hetzelfde als die onder een HPS waar dat schema op gebaseerd is.

Ga iets lager zitten dan het schema aan geeft en stuur wat minder strak op de ph (citroenzuur is niet alles)

De helft is vaak al meer dan zat en wat ook nog zou kunnen is dat je teveel van het paarse flesje geeft, je hebt 3 part dus kunt wat spelen met de verhoudingen.

 

Ik ging met GHE bijna nooit hoger dan 1.3 en dat was volle mep schema (dan was ik aan het 'rammen') en dat leverde mindere toppen, mindere smaak en wat vervette wiet op, vaak kwam ik niet verder dan rond de EC 1 en dat was op slabs waar mijn water uit de kraan 0.24 is.

Mag ik vragen wat jouw bron m.b.t. de behoeftes van de plant onder LED is? Dit is voor zowel kapiteinkoek als mijzelf interessant omdat we allebei onder hetzelfde LED kweken (en een groeiend aantal gebruikers van dit forum).

 

Ik heb zelf tijdens bloei week 6 mijn lamp verwisseld van HPS naar LED en ik kom ook bollende bladeren en langzaam verkleurende rode steeltjes tegen. Ik had zelf het idee dat dit te wijten was aan de plotselinge verandering van lichtbron (stress) en de verandering in temperatuurverdeling. De nachten worden in dezelfde ruimte gek genoeg iets kouder (warmte blijft minder lang hangen denk ik t.o.v. HPS) en de stralingswarmte onder LED is aanzienlijk minder. Maar aan een directe verandering in de vraag van voeding bij de planten, daar had ik geen rekening mee gehouden. Dus nogmaals mijn vraag: zijn er al beproefde en geteste verschillen tussen het voedingsgift onder LED? Want simpelweg 'minder voeding' lijkt me iets te kort door de bocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Less is more, ik kom de hele ronde niet boven een Ec van 1.3 en meestal zit ik lager.

Een heleboel mensen op dit forum zullen het oneens zijn met het feit dat je overal predikt dat 1.3 jouw max EC is. Goed dat dit voor JOU werkt, maar misschien komt er uit jouw kraan wel 0 EC sijpelen, terwijl dat bij anderen 0.5 is. Misschien interessant om dat er ook bij te vermelden voordat je een absoluut minimaal voedingsregime aanraadt. Een plant groen houden kan normaliter iedereen, maar de mijns inziens zit de kunst hem er nu juist in om de grens wat betreft voeding is te ontdekken bij je soortje. Zo weet je in ieder geval zeker dat je ze het maximaal mogelijke hebt kunnen geven voordat de voeding zich tegen je keert en het het omgekeerde effect op je oogst gaat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant groen houden kan normaliter iedereen, maar de mijns inziens zit de kunst hem er nu juist in om de grens wat betreft voeding is te ontdekken bij je soortje. Zo weet je in ieder geval zeker dat je ze het maximaal mogelijke hebt kunnen geven voordat de voeding zich tegen je keert en het het omgekeerde effect op je oogst gaat hebben.

 

Ik heb jaren GHE gebruikt, heeft nix met LED te maken, dat heb ik niet in huis :icecream:

Als je denkt (LED vraagt minder oa omdat 'zuipen' stukken minder is maar ook met andere verlichting) met schema volgen kom ik er wel dan maak je GHE blij, je plantjes niet.

 

@scirocco

die paarse stelen heb ik juist bij te ruim geven BAC bio en dan te droog of te nat (te nat geeft idd veel bollend blad bovenin)

blad geeft licht een verbrandt puntje en vertoont dan op de grootste fanleaves een soort van tijgerstrepen maar is geen Mg tekort

de stam en stelen worden me toch een partijtje paars als dat gebeurt en de temp in de DR90 is ok bij de mamma's

ik ben gestopt met MAMgel want daar had ik het nog veel erger mee

GHE groei (wat voor lijn dan ook) gaf ik ook maar halve dosis omdat ik al snel met dat zachte water van me op 5x pdg naar de Mac zat :thumbsdown:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Less is more, ik kom de hele ronde niet boven een Ec van 1.3 en meestal zit ik lager.

Een heleboel mensen op dit forum zullen het oneens zijn met het feit dat je overal predikt dat 1.3 jouw max EC is. Goed dat dit voor JOU werkt, maar misschien komt er uit jouw kraan wel 0 EC sijpelen, terwijl dat bij anderen 0.5 is. Misschien interessant om dat er ook bij te vermelden voordat je een absoluut minimaal voedingsregime aanraadt. Een plant groen houden kan normaliter iedereen, maar de mijns inziens zit de kunst hem er nu juist in om de grens wat betreft voeding is te ontdekken bij je soortje. Zo weet je in ieder geval zeker dat je ze het maximaal mogelijke hebt kunnen geven voordat de voeding zich tegen je keert en het het omgekeerde effect op je oogst gaat hebben.

Het is wat de old school kwekers adviseren en er zijn uitstekende resultaten mee behaald. Sommigen zitten zelfs nog lager dus doe eerst je research maar voordat je de betweter uithangt. En kweken is geen evangelie dus er wordt niet gepreekt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf tijdens bloei week 6 mijn lamp verwisseld van HPS naar LED

 

Soms doen mensen dingen :fish:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol maar wel preken tegen anderen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn denk ik 2 weken verder en ze zijn aardig groter geworden, Ik weet niet of het zon hele goede idee was om lager in de EC gegaan, de grootste blaadje van nummer 3 begon geel te worden en is inmiddels bruin en de blad erboven is ook begonnen. Voor de rest doen de andere 4 het prima. Nummer 1 is denk ik wel de winnaar ze is het snelste en maakte de grootste toppen aan en ze heeft een hele aparte geur doet me denken aan Peren met Koffie. Nummer 3 daarintegen ruikt totaal anders en bedekt haar zelf met een extra dikke laag, helaas zijn de toppen niet zo dik en moet ze denk ik langer dan 1 staan.

De overage 3 phenos zijn niet zo interessant vind ik.

Eerste blad

gallery_46224_19032_119648.jpg

tweede

gallery_46224_19032_1819068.jpg

Pheno-1 met de paarse stelen

gallery_46224_19032_1069137.jpg

Pheno-3

gallery_46224_19032_972161.jpg

Nog 1x nummer 1 en de hoof top :D

gallery_46224_19032_849859.jpg gallery_46224_19032_1975062.jpg

Nummer 3 heeft toch meer trichomen aanmaak :D

gallery_46224_19032_2061994.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry van de schop omhoog.

 

maar had je nog last ondervonden van de bruine pistels die zo vroeg in de bloei zijn gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...