Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Nieuw Plan Kalashnikova Autoflower

Recommended Posts

Hallo, ben ik weer :)

 

Ik heb een nieuw plan, wat eigenlijk de beste uitkomst voor mij lijkt te zijn. Ik ben vorig jaar erg tevreden geweest over de kalashnikova auto van greenhouse seeds. Ik ben dit jaar van plan om met voeding van plagron, 5 zaadjes (verwacht 2/3 planten) binnen voor te groeien. Halverwege februari ontkiemen, en dan binnen zetten onder een lamp van deze: https://onlinetopgarden.com/nl/verlichting-elektra/972-sylvania-growlux-600-w.html?gclid=CjwKEAjw34i_BRDH9fbylbDJw1gSJAAvIFqU9JFfB9eeHm8HizBBfdWgzQO6Pe_o58029-Gn-3zaERoC8p7w_wcB

Dan als het weer het toelaat gaan ze in een grote pot naar buiten. Ik heb al een timer met zelfs ingebouwde thermostaat. Maar ik had een vraag: Is er een voorschakelapparaatje nodig voor deze lamp als ik er maar 1 heb? Zoja waar kan ik die vinden?

En hoe kan ik ze het best laten wennen aan de sterkte van de zon?

 

Ik hoop dat op deze manier er al stevige planten staan als ze naar buiten gaan, en dat ik dan als deze bijna klaar zijn (eind april) dat ik dan voor helemaal buiten 4 nieuwe kan neerzetten

 

Mvg

Kachel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker aan te raden om met zoon high pressure lamp een tijdschakelaar met een schakelkastje te gebruiken.

De normale huis tuin en keuken tijdschakelaars kunnen blijven kleven door de spanning die de trafo van de lamp gebruikt, ik heb zelf gehad dat het licht dus niet uit ging! maar is tegelijkertijd ook brandgevaarlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de thermo control pro II, ik weet niet of dat te vergelijken is met een schakelaartje van 3 euro, deze is eigenlijk voor warmtelampen voor terraria enzo, en is ook van betere kwaliteit. Is het dan nog nodig om een schakelkastje te hebben? En welke raad je me aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.kweekhui...akelkast_2x600w

deze ken ik toevallig, deze heeft wel 2 aansluitingen maar mocht je in de toekomst een lampje extra erbij willen prikken dan kan dat ;)

 

ik gebruik er zelf 1 met 4x600w maar dat was omdat die uitverkocht was.

 

Om terug te komen op je vraag, ik zou die niet vertrouwen als je die wilt blijven gebruiken op de 600watt HPS lamp, want volgens mij zit er geen magneetschakelaar in die thermo control.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, dan haal ik die schakelaar! Alleen is dit een kwestie van in het stopcontact en klaar? Of moet je dit met draadjes goed gaan maken net zoals bij een fitting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, dan haal ik die schakelaar! Alleen is dit een kwestie van in het stopcontact en klaar? Of moet je dit met draadjes goed gaan maken net zoals bij een fitting?

 

dat kastje kan je gewoon in een normaal stopcontact stoppen, vervolgens de stekker van je trafo daarin en daar natuurlijk je (lampfitting + lamp op aangesloten) en de gewenste uurtjes instellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor transformator? Zit die er al bij? Of moet je die apart kopen? Zoja, waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://onlinetopgar...akel-apparatuur 600wattjes mot je hebben je hebt 2 types Evsa en vsa, de Evsa is zuiniger, stiller en meestal veiliger en kunnen dim en boost functies hebben maar wel 4x zo duur.. de normale vsa bromt, verbruikt +-15% meer stoom.

 

 

die thermo control pro heb je niks aan... iig niet voor je licht.. wel leuk voor verwarming of koeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen je niet, die zijn nog veel duurder dan verwacht haha. Denk dat ik dan maar gewoon wacht op de zomer, want zoveel geld is het voorgroeien ook niet waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem even kijkje op Micro fluo, t5, tl of cob als het iets meer mag zijn. zeker omdat je vanplan was ze buiten te zetten na het voorgroeien heb je echt geen dure hps setup voor nodig

Komt nog bij dat bij een 600watter je toch een fatsoenlijke afzuiger voor nodig hebt + redelijk aantal m² kweekruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ik even teruglees gaat het om autoflowers toch?

 

als je deze half februari laat opkomen en tel daar dan eens 10 weken bij op moet je wel heel veel geluk hebben met een mooi voorjaar anders staan ze eigenlijk de meeste zo niet de hele tijd onder je lamp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het gaat om autoflowers. Maar de kalashnikova moet wel 3 maanden staan ongeveer, dus dan half februari tot half mei, meestal laat het weer dat dan toch wel toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroeien van Auto's kan je toch ook gewoon doen onder een paar huis tuin en keuken lampjes koud wit. 4x 40w lampjes erboven klokje eraan en klaar. Heb destijds zelf bij conrad een paar knappe uitgezocht. Of je koopt zo'n UFO van een paar tientjes van Aliexpress ofzo. Gebruik zelf ook zo'n chinese UFO lamp om voor te groeien. Gaat prima. Bloeien is kut, maar dat hoeft niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de tip! https://nl.aliexpress.com/item/New-Arrival-50-x-3W-Mini-UFO-LED-Plant-Grow-Light-Sanan-Emitting-Diode-Grow-Tent/32697797683.html?spm=2114.010208.3.1.TVTjkB&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1,searchweb201603_9&btsid=91ac6f9f-a3a6-4887-8e5f-68bf28c51122 Deze ziet er wel goed uit! Voor bloeien gaan ze dan buiten. Maar er staat dat de groei maar 2 weken is. Is het dan niet een beetje zonde om zo'n lamp te kopen voor die 2 weekjes? Ik dacht dat ze wel langer voorgroeide. Vorig jaar leek het op 4 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het met een auto buiten in combi met binnen voor groeien een kwestie van: weegt de tik die de plant krijgt van het verplaatsen van lamp daar buiten op tegen de volledige cyclus afwerken buiten. Ik denk dat de laatste optie gewoon beter is. Ben je een volleerd kweker. Dan kan je vast wel winst halen met voor groeien, persoonlijk denk ik gewoon: "Goeie zonnige plek, goeie voor bemeste wietgrond halen bij de plaatselijke growshop. autoflower zaadje in de grond, buiten zetten, klaar". Hoe minder je rommelt met een autoflower hoe beter is mij wel is verteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...