Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El capitano

Errorcode 10

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Vannacht proefgedraait,

Oc geeft eerst een paar uur niks aan en dan errorcode 10 aan.

Stiekem zag ik het al een beetje aankomen,

Want iedereen op het forum heeft lvs slangen van 315 en mij hebben ze de slangen van 255 meegegeven..

 

Mpabar staat op 1.6 (fabrieksaf)

 

Gebruik bij lange na niet de volledige cap van de opti

 

Het betreft de oc15pro3

 

Aangezien ik errorcode10 koelbloktemp te laag waardoor hij bevriest inhoud.

Doe ik een wilde gok en zeg dat het aan de slangen ligt.

 

De slangen lopen ongeveer tot aan de opti door,nu heb ik wel eens gelezen dat dat ook best de oorzaak kan zijn doordat hij weer te koele lucht aan kan zuigen.

 

Ik heb al meer sleuven gesneden in de zwarte slang die ik als broekstuk gebruik.

Maar storing blijft toch terugkomen na verloop van tijd...

Wat denken jullie slang inkorten of vervangen door een grotere of beide?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder de opstelling gezien te hebben zegt mijn gevoel dikkere slangen pakken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opti hangt--》 6meter iso slang--》 Y stuk --》zwarte connect slang met sleuven--》5\6meter per zijde met lvs ○\255

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook niet veel lengte aan lvs voor n 15k om al zn lucht kwijt te kunnen.

Het blijft n gevoel, dus schiet me niet lek als t niet helpt, maar alles vervangen voor 315 en proberen nog n paar meter extra lengte te creëren zou t volgens mij wel moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok is maar 6.30 lang opti hangt minimaal 30 vd wand blijft er zon 6 meter over daar de optie nog vanaf blijft er 5+ over

Meer lengte gaat gewoonweg niet.. of is er een manier vaker heen en weer te gaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmja, ik snap je punt.

Dan toch maar dikkere slangen pakken, evt met extra of grotere gaten.

En dan niet te zuinig zijn en alleen de lvs doen, maar ook alles tussen lvs en opti vervangen voor t grootste dat je kwijt kunt.

Anders weet ik t ook niet.. maar er moet toch echt meer lucht door je opti heen, anders blijft ie bevriezen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is t aan de ene kant van je hok 4 graden en de andere 65... die lvs zit er niet voor niks.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit met nog een vraagje hoe kan ik het beste gaten maken in een lvs slang of zijn sleuven ook goed ?

 

T liefst wil ik natuurlijk dezelfde maat gaten aanhouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe warm is de lucht wat de OC in gaat?

 

Zou sowieso de capaciteit zo laag mogelijk zetten als je de capaciteit niet gebruikt. Dan blijft je klimaat stabieler.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 1.3bar aanhouden ?

 

Heb met een externe temp meter gemeten voor de inlaat maar die is nagenoeg t zelfde scheelt soms 0.5graad

 

En heb trouwens met perforator gaatjes gemaakt.

 

Tot heden geen storing 10 hou jullie op de hoogte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp uit je verhaal dat de lucht die je afzuigt (OC IN) dus nagenoeg dezelfde temperatuur is als je inblaas (OC UIT) temperatuur. Als ik dat goed begrijp dan denk ik dat daar het probleem zit. Hij koelt nu koude lucht en dan bevriest het koelblok. Heb je wel genoeg warmtebronnen (lampen) aan staan? Want de lucht die hij aanzuigt moet zo warm mogelijk zijn. Weet niet op wat voor temperatuur jij kweekt maar als jij normaal bijv 30 graden op tophoogte aanhoudt dan zou de lucht die je afzuigt (en dus de OC in gaat) warmer moeten zijn want je moet afzuigen op het warmste punt van je hok. Daar is het dan warmer dan 30 graden en dan bevriest je koelblok ook niet.

 

Kan natuurlijk ook dat je te dicht bij je LVS af zuigt? Dan zuig je de koude lucht die je net inblaast direct weer de OC in en komt er dus alsnog koude lucht in. Er zit overigens een sensor zuig je de lucht af vlakbij de LVS?

 

Of begrijp ik je verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit het topic bij racker heb ik juist begrepen dat dat gelijk hoort te zijn.

 

Anders zou je de lvs te lang hebben en je eigen koude lucht weer aanzuigen..

 

Straks komt de propaankachel ooknog aan te staan scheelt ook weer aantal graden.

 

Ik zal eens kijken hoe dit aanhoud.

 

OC TEMPVOELER:26

EXTERNE VOELER:26.5/27.5

 

Koelblok temp rond de 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begreep uit je eerdere verhaal juist dat je uitlaat en inlaat lucht gelijk was (dat zou dan rond 16 graden of lager zijn) en dat moet absoluut niet. Verkeerd begrepen dus. Het is inderdaad prima als de OC en externe voeler gelijk zijn.

 

Ps. Het zou efficienter zijn dat OC inlaat temperatuur hoger is dan de temperatuur die je meet op tophoogte. Hoe hoger de temperatuur die de OC binnen komt hoe efficienter hij gaat koelen. Maar dat hoeft niet perse.

 

Ik heb nooit gewerkt met te kleine slangen dus ik ken daar de oplossing ook niet van. Maar ik zou sowieso de watertoevoer minimaliseren om zo het koelvermogen te minimaliseren.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

City bedankt ! Ik heb het net nog eens nagemeten de temp bij inlaat 26.7 en optivoeler geeft 25 graden aan met de helft van de lampen aan.

Kleintjes staan er nu 17 uur onder over 1 uurtje schakelt hij uit.

Kleintjes vonden teveel lichtsterkte niet leuk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichtsterkte is inderdaad iets waar ze aan moeten wennen. Beter rustig beginnen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...