Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DE KLETSKOP

Heb Kastje Gebouwd En Heb Wat Vragen.

Recommended Posts

Hallo zou graag eens wat tips hebben voor mijn kast deze is 1mb 60d 170 hoog. kast kan ook nog lager gemaakt worden.

 

ik zit hier met wat dilemma's, welke afzuiger moet ik kopen? graag heb ik jullie mening.

zelf zat ik te denken aan deze afzuiger lijkt me interessant met die thermostaat.

http://www.greensell.nl/a-41846023/g-tools-buisventilatoren-fancontroller/g-tools-buisventilator-420m3-uur-met-fancontroller-en-thermostaat/#d

 

En dan moet ik ook nog lampen hebben maar welke raden jullie mij aan?

 

Wat is goed zaad voor een beginner? hoeveel planten kan ik kwijt in deze kast? mag je verschillende soorten in een kast kweken?

 

dank u.

Edited by DE KLETSKOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk eerst maar eens hoeveel en wat voor licht je gaat gebruiken... daar stem je de afzuiging op af.

 

Aantal planten 1 tot 10, afhankelijk vh gekozen soortje.

Verschillende soortjes door elkaar kan op zich ook, maar kies dan wel wat dat qua groeisnelheid en afbloeitijden bij elkaar past.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400watt hps, en dan die buis ventilator die je gelinked hebt met 5x fem powerplant zaadjes van dutch-passion (kost wel wat maar dan heb je ook wat) waarvan je de de beste 4 gebruikt.

11liter potjes zou genoeg moeten zijn indien je ook een ec-ph metert heb zou ik op cocos gaan kweken anders aarde.

kind kan de was doen.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS is de meest gebruikte lamp. 170 cm hoogte: max 250w HPS. Diepte 60cm klopt dan ook. Evt 2x 150 HPS. Anders een cooltube maar dat is eigenlijk een noodoplossing.

Een geschikt alternatief zijn buizen als T5 of PL-L, dat is/levert ook mooi spul voor de fijnkenners. Kan je ook deels uitschakelen in beginstadium. Alleen ff bekijken hoeveel en hoe je ze gaat plaatsen (ze zijn goedkoper, totdat je er meerdere nodig hebt).

Maar om veel stroom te verknallen terwijl er nog zoveel te leren is... maak het maar niet te gek.

Gaat het om de hoeveelheid wiet, kan je beter voorkweken in een ander hok, dan een sterke lampen kopen (½ tijdsduur...).

Eerst lamp bestemmen, dan ventilatie daarop, zoals Scirocco schrijft.

 

Als beginner zou IK met gefeminiseerde autoflowers gaan spelen. Aantal planten ligt voornamelijk aan het wattage en kweektechniek. Als je niet voor autoflowers gaat, kan je de dames in de groei laat kun je het bladerdak zo vormen als je wilt, dan in theorie genoeg aan 1 plant.

 

Verschillende soorten kan natuurlijk, wees ervan bewust dat ze niet allemaal gelijk klaar zullen zijn en dat is niet efficient. Al kun je deze factoren beinvloeden door het kiemen/voorgroeien te verplaatsen of het begin van de bloeiperiode etc.

 

Is dit allemaal ingewikkeld, zou ik aanraden nog ff te wachten met kopen maar meer te lezen. Je doet zomaar 500 euries neerleggen en dan moet je onderzoek doen naar de voorwaarden voor succes, plezier en overwogen langdurige investeringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...