Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jack white

Gesneden Stekken In De Koelkast

Recommended Posts

Probeer het maar. :D

 

Zolang houd je basilicum niet eens goed, alleen een prutser zou ze zo bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het maar. :D

 

Zolang houd je basilicum niet eens goed, alleen een prutser zou ze zo bewaren.

heb jij het getest dan? dus je wil zeggen dat die gene die dit artikel heeft geschreven het uit ze duim zuigt en maar een prutser is? Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er hier een aantal al 4 weken in de koelkast liggen zien er nog prima uit !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er hier een aantal al 4 weken in de koelkast liggen zien er nog prima uit !

kijk sjaak hier heb ik wat aan, is het je eerste keer dat je het doet? zou hier graag meer van willen weten natuurlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het maar. :D

 

Zolang houd je basilicum niet eens goed, alleen een prutser zou ze zo bewaren.

heb jij het getest dan? dus je wil zeggen dat die gene die dit artikel heeft geschreven het uit ze duim zuigt en maar een prutser is?

Tja als je wilt dat je stekken wegrotten moet je ze vooral in de koelkast leggen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft drrr. Daar niet een topic over gehad pas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het maar. :D

 

Zolang houd je basilicum niet eens goed, alleen een prutser zou ze zo bewaren.

heb jij het getest dan? dus je wil zeggen dat die gene die dit artikel heeft geschreven het uit ze duim zuigt en maar een prutser is?

Tja als je wilt dat je stekken wegrotten moet je ze vooral in de koelkast leggen.

danke voor het advies!
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er hier een aantal al 4 weken in de koelkast liggen zien er nog prima uit !

kijk sjaak hier heb ik wat aan, is het je eerste keer dat je het doet? zou hier graag meer van willen weten natuurlijk :verrygood

 

Dit is de eerste keer ja! na 4 weken is er niks verrot, ze zien er nog fris uit het is natuurlijk nog even afwachten of ze willen wortelen maar ik denk niet dat het een probleem gaat worden!

 

Ze liggen in de groentelade en 1 keer per week open ik de gripzakken blaas er in en leg ze weer terug. Deze week ga ik ze in pluggen zetten en welke ik over heb laat ik nog even liggen om te kijken of ze het nog een paar weken vol houden!

Edited by -sjaak-
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken zitten dus in een opgeblazen gripzak of hoe moet ik dat zien? welke temp heb je in de koeling? ben zeer benieuwd of ze idd gaan wortelen in de pluggen

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste manier om stekken te bewaren is moeders houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste manier om stekken te bewaren is moeders houden.

ja en daar heeft niet altijd iedereen plaats voor daar gaat het nu juist om als het anders kan waarom zo veel moeite moeten doen met moeders??

je kan wel zeggen dat het beste is moeders te houden maar heb je het ooit getest dan op deze methode ? zo niet oordeel er niet over als je er geen ervaring mee hebt.

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan niet anders, prutser.

 

Ja, kweek dan uit zaad. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken zitten dus in een opgeblazen gripzak of hoe moet ik dat zien? welke temp heb je in de koeling? ben zeer benieuwd of ze idd gaan wortelen in de pluggen

 

stekken geknipt in gripzakken gedaan spray water met plantenspuit in de zakken gespoten meeste lucht heb ik uit de zakken gedrukt, de zakken heb ik in een tupperware bak gestapeld deksel er op on onder in de groentelade gestopt! temp van de groentelade zou ik zo niet weten.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Sjaak!

 

:showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je als je je stekken wil weggooien moet je ze in de koelkast leggen?

 

Ze blijven gewoon 6-7 weken prima !

 

Been there done that, gaat prima. Wortelen zelfs sneller als vers.

Nooit stekken meer kopen 😏

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het afgelopen maand ook getest.

niet teveel vocht in het zakje, gripzak.

veel adem in de bolle zak.

zo'n 10 a 15 stekken per zakje

temp 5 graden

na 3 a 4 weken wordt het kritieker dus echt inet teveel vocht toedienen

het wortelen ging wat trager dan bij verse stekken maar dat lijkt me logisch.

 

7 a 8 weken moet ik nog zien te halen, dus dat durf ik nog niet te zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je als je je stekken wil weggooien moet je ze in de koelkast leggen?

 

Ze blijven gewoon 6-7 weken prima !

 

Been there done that, gaat prima. Wortelen zelfs sneller als vers.

Nooit stekken meer kopen

Komen ze dan uit de lucht vallen als je ze in de koelkast bewaard? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je als je je stekken wil weggooien moet je ze in de koelkast leggen?

 

Ze blijven gewoon 6-7 weken prima !

 

Been there done that, gaat prima. Wortelen zelfs sneller als vers.

Nooit stekken meer kopen ��

Komen ze dan uit de lucht vallen als je ze in de koelkast bewaard? :D

Waarom blijf je zo cynisch en negatief tegenover deze methode? Je leest toch dat het bij anderen gewoon met succes lukt? Bewaar dat moddergooien lekker voor in de pm met Jack White...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je als je je stekken wil weggooien moet je ze in de koelkast leggen?

 

Ze blijven gewoon 6-7 weken prima !

 

Been there done that, gaat prima. Wortelen zelfs sneller als vers.

Nooit stekken meer kopen ��

Komen ze dan uit de lucht vallen als je ze in de koelkast bewaard? :D

Waarom blijf je zo cynisch en negatief tegenover deze methode? Je leest toch dat het bij anderen gewoon met succes lukt? Bewaar dat moddergooien lekker voor in de pm met Jack White...

Nog niemand heeft ze 8 weken kunnen goed houden zoals beweerd wordt in het artikel en het argument dat je nooit meer stekken zou hoeven kopen door deze methode, daar ben ik cynisch over want je zal ook deze stekken moeten kopen. Maar mooi dat sommigen ze 4 weken goed weten te houden in de koelkast. Daar ben ik verder niet cynisch over ik snap alleen niet waarom iemand dat zou willen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel bijvoorbeeld dat je geen zin of ruimte hebt om een moederplant te onderhouden, dan kun je tijdens het voorgroeien van je rondje stekken snijden, deze even 'parkeren' in de koelkast en zo'n 2-3 weken voordat je rondje klaar is beginnen met wortelen. Dus eigenlijk écht een oplossing voor de pure hobbyist die het klein wilt houden maar niet telkens dure zaden wilt kopen bijv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als je de hele kweek zo kan overbruggen en weer gewortelde stekken hebt voor de volgende ronde is dat inderdaad een prima methode. Maar je zal voor die stekken ook ruimte moeten maken en gebrek aan ruimte is het enige bezwaar om geen moeders te houden. Waarom is er wel ruimte voor stekken en niet voor moeders? Dat bevat ik niet vandaar dat ik beide ook heb staan moet je maar rekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stop ze alleen van tevoren een uur of twee in de koelkast als ik ze naar de andere kant van N.L. moet vervoeren.

Dat voorkomt slaphangen voor een klein tijdje,maar ik heb nog nooit 4 weken in koelkast geprobeerd.

Lijkt mij niet echt bevorderlijk,maar voor sommigen misschien een optie wegens ruimtegebrek.

 

Niet voor mij denk ik,die 4 weken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik

deed

het

omdat

het

kon,

niet omdat het moest :book:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...