Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

)0057

Mijn Eerste Kweek(Verslag) - 1200 Watt - 17X18 Liter

Recommended Posts

Eindelijk is het zover, ik ben begonnen aan mijn eerste kweek! En omdat ik heel veel waardevolle informatie van het forum heb gehaald wil ik een verslag bijhouden, alle feedback is welkom!

 

Set-up:

Binnenmaat kweekruimte: 2m x 1,8m x 2m (lbh)

Verlichting: 2x Dimlux 600 watt (boost 720)

Verlichting ontkiemfase: 2x 26watt 6500K LED

Afzuiging: 1500m3 softbox

Inblaas: passief/actief (2x G-tools 125)

Circulatie: zwenkventilator op planthoogte

Schakelkast: Climate Mini Grower 4x 600

 

Medium: Plagron Grow Mix

Water: 'Vers' regenwater + leidingwater en evt Plagron PH-min

Voeding: Plagron Terra (starterspakket)

Potten: 18 liter vierkant

 

Planten:

Afghan Kush 11x

Amnesia Haze 5x

White Widow Bigger Buds 1x

 

Allemaal huismerk van wietzaadjes.nl en bewust voor diverse soorten gekozen om ervaring op te doen. De uitdagingen die dit met zich brengt zie ik vanzelf wel op me af komen!

 

Ik ben nu 2 weken onderweg:

 

Vrijdag 23 September (dag 3): alle zaadjes zijn uitgekomen (in een glas water) en ontkiemd.:

gallery_46320_19140_1562351.jpg

 

Na enkele dagen overgepot naar 1 literpotten, Woensdag 28 September (dag 7):

gallery_46320_19140_252575.jpg

 

Verhuisd naar de kweekruimte op Donderdag 29 September (dag 8) (De 3 Amnesia-Haze planten links had ik al eerder gestart op 2 momenten om eea te testen):

gallery_46320_19140_49781.jpg

 

Zondag 2 Oktober (dag 11):

gallery_46320_19140_276458.jpg

 

Dinsdag 4 Oktober (dag 13), alles overgepot naar de 18 literpotten:

gallery_46320_19140_1094735.jpg

 

Wel in 2 etappes, dat verklaart het verschil in kleur van de aarde:

gallery_46320_19140_1093373.jpg

 

Dit is een van de Afghan Kush dames vandaag (dag 14):

gallery_46320_19140_2323391.jpg

 

Ze groeien goed maar de kleur van het steeltje is aan de rode kant:

gallery_46320_19140_952467.jpg

 

Cijfers op dit moment:

  • Temperatuur licht aan: 25 graden
  • Temperatuur licht uit: 19 graden
  • Luchtvochtigheid: 40-50%

What's next:

  • Algemeen: de dames nog even laten wennen aan de nieuwe omgeving
  • Voeding: water (PH 6-6.5) met powerroots en purezym (ze hebben nog helemaal geen voeding gehad) wanneer de tensiometer aangeeft (gebruik ik om gevoel te ontwikkelen) dat dit nodig is
  • Licht: wattage verhogen van 520 watt naar 600 watt en mogelijk de afstand nog iets verlagen
  • Toppen: komend weekend 1x toppen
  • Planning: nog 6 dagen groei en dan over naar 12/12

Vragen aan jullie:

  • Wat denken jullie van de kleur van het steeltje?
  • Is het noodzakelijk om de LV te verhogen?
  • Welke dingen vallen jullie op en/of zouden jullie anders doen?

Thanks!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif aan!

 

Met zaadjes is het niet noodzakelijk om nu nog de lv omhoog te brengen. Sommige soorten hebben zulke stelen, zelf durf ik niet te zeggen dat het bij deze hoort. Misschien ff wat andere verslagen erbij pakken?

 

Next time, minder vaak overpotten? Is het enige wat ik kan bedenken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif aan!

 

Met zaadjes is het niet noodzakelijk om nu nog de lv omhoog te brengen. Sommige soorten hebben zulke stelen, zelf durf ik niet te zeggen dat het bij deze hoort. Misschien ff wat andere verslagen erbij pakken?

 

Next time, minder vaak overpotten? Is het enige wat ik kan bedenken..

 

Ok, thanks! En inderdaad, ik wil voor de volgende keer ook een oplossing zodat ik niet 2x hoef te overpotten.. Alle tijd voor omdat nu te bouwen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

Ziet er goed uit

Tot de 2de week van de bloei mag jij best wel af en toe sproeien met neutraal water , vind de plant lekker .

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat jij ze na het ontkiemen in turfpotjes zet , laat ze hierin wat langer staan en zet ze dan in de 18 liter potten , dus niet eerst overpotten in 1 liter potten . Dus minder stress .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kamihaze: thanks!

 

@ Haipaaltje: omdat de LV zo laag is sproei ik af en toe, maar zal de plantjes daarin iets meer meenemen! En idd, als ik ze langer laat staan kan ik met 1x overpotten, maar ik denk dat ik dan ontkiem in de 1-liter, dan kan ik een hokje maken voor mn groeilampen.. Als ik minimaal 2 weken op 52 ipv 400+ watt kan draaien dan graag ;). Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent een beetje laat met overpotten in mijn ogen!

 

 

veel succes ik volg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent een beetje laat met overpotten in mijn ogen!

 

 

veel succes ik volg

 

Ja de volgende keer doe ik t idd anders.. Ik had ook niet ingeschat dat ze zo snel uit de literpotten zouden groeien..

 

Duurt het nu wat langer voordat ze de draad weer oppakken? Mn tensiometer gaat langzaam omhoog en ik zie ook langzaam dat ze zich weer oprichten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi schoon hok heb je,goed ge-organiseerd.

 

Dat paarse steeltje is lichte stress van iets(zeg het maar) zolang je ze verwend groeien ze er wel doorheen.

 

Met een hogere L.V. zullen de oppervlakken van je potten minder snel uitdrogen,en je plantjes vinden het op zich wel lekker in veggie modus een beetje vocht in de lucht.

 

Ik zou ze beter laten wortelen voor het overpotten zodat je een mooi stevig kluitje hebt.

 

En overpotten beperken tot 1 keer.

 

 

Ze staan er anders wel mooi groen en volgepompt bij,ga zo door......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed

 

Thanks! Dat is ook wel de manier waarop ik bezig probeer te zijn, vooral omdat ik het nog niet van ervaring moet hebben ;)

 

Ik spuit nu 2x daags een plantenspuit leeg, daarmee gaat de LV best even naar de +-55%. Gelukkig zie ik positieve signalen, de kleintjes hadden even tijd nodig om te acclimatiseren maar inmiddels zie ik al het blad weer omhoog bewegen en komt de groei er weer in.

 

Daarnaast heb ik mn slimme thermostaat in huis opdracht gegeven om tijdelijk aan te gaan wanneer het licht uit is. De temperatuur komt daarmee niet meer onder de 20 graden, waardoor ze constant 20-25 graden hebben. Ik hoop dat ze mn goede zorgen waarderen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat even met een idee in mn hoofd en daar wil ik graag jullie reactie op. Ik zit te denken om mijn 11 AK's verschillend te behandelen, namelijk:

 

- toppen & knakken

- toppen

- knakken

- geen van beide (dus gewoon laten gaan als het qua hoogte gaat)

 

Op deze manier zou ik deze ronde zoveel mogelijk kunnen proberen om een gevoel te krijgen bij wat er nou eigenlijk allemaal kan..

 

Wat denken jullie? Wat zijn de nadelen (bijvoorbeeld verschillende hoogte oid?)

 

Ik ga direct de planten nummeren en een excellijst maken zodat ik de formaten etc bij kan houden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig want ik heb hetzelfde idee gehad en toegepast en dat heeft me behoorlijk wat extra werk gekost i.v.m. de grote hoogteverschillen. Het beste is gewoon streven naar een gelijkmatige hoogte. Ik moest zelfs mijn Amnees waar ik niets aan gedaan had knakken terwijl ze al een tijd in de bloeifase zat. Terwijl mijn getopte Amnees zo klein bleef dat ik er een pot onder heb moeten zetten om nog enigszins op hoogte te komen. En zeker geen ideale verdeling van het licht op alle planten.

 

Ik zou dus aanraden om per kweek hetzelfde te doen en de volgende kweek wat anders en die bevindingen noteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig want ik heb hetzelfde idee gehad en toegepast en dat heeft me behoorlijk wat extra werk gekost i.v.m. de grote hoogteverschillen. Het beste is gewoon streven naar een gelijkmatige hoogte. Ik moest zelfs mijn Amnees waar ik niets aan gedaan had knakken terwijl ze al een tijd in de bloeifase zat. Terwijl mijn getopte Amnees zo klein bleef dat ik er een pot onder heb moeten zetten om nog enigszins op hoogte te komen. En zeker geen ideale verdeling van het licht op alle planten.

 

Ik zou dus aanraden om per kweek hetzelfde te doen en de volgende kweek wat anders en die bevindingen noteren.

 

Thanks! Dan ga ik er idd maar niet voor, misschien dat ik dan de volgende ronde in zn geheel iets anders probeer! Maar het klinkt alsof ik dan echt teveel in 1x wil en dat is nog niet het moment!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update (dag 20)!

 

Absolute rust was de juiste aanpak voor de afgelopen dagen. Van Dinsdag tot Zondag heb ik geen water gegeven en me beperkt tot het af en toe draaien van een pot en het sproeien van de ruimte en de planten. De tensiometers liepen langzaam op van ca. 30 na het overpotten naar 130 gisteren (zondag) en hangende blaadjes hier en daar begonnen zich weer de goede kant op te bewegen. De rode steeltjes die ik ook op sommige plekken zag lijken ook tot rust te komen, dus: ik ben er blij mee!

 

Wat ik ook nog heb gedaan is alle planten een nummer gegeven en de hoogte en breedte opgemeten. Ik wil dit af en toe doen zodat ik een beetje gevoel krijg van de duur/intensiteit/prognose van de groei..

 

Even nog een korte samenvatting van de huidige set-up:

Licht: 2x Dimlux op 500 watt (bewust even niet gewijzigd, dat gaat nu wel gebeuren)

Lucht: Afzuiging gedimd - aanzuigers uit (dus passief)

Dames: 17x 18 liters met zaailingen (Afghan Kush, Amnesia Haze en White Widow BB)

Temperatuur: 19-25 graden

LV: 40-55%

Medium: Plagron Growmix

 

Zondag 9 oktober (dag 19)

Omdat de tensiometer de laatste dagen snel opliep en inmiddels op ruim 130 stond heb ik besloten om water te geven. Ik heb water met een PH van 6,2 gegeven met daar Plagron Power Roots, Pure Zym en Terra Grow aan toegevoegd. De roots en zym volgens het schema, de grow een stuk minder omdat de aarde nog voeding zou moeten bevatten.

 

Alle planten hebben een zeer bescheiden hoeveelheid gekregen, namelijk 250 ml van onderaf en nog 100ml (alleen water) van bovenaf om gelijk de uitdroging van bovenaf tegen te gaan. Ze hebben het netjes opgedronken en ik kijk vanavond weer even hoe het erbij staat maar waarschijnlijk kunnen ze eenzelfde hoeveelheid aan. De groei zit er goed in nu dus ik denk dat ik Woensdag naar 12/12 ga.

 

Oordeel zelf!:

 

Maandag 10 Oktober (dag 20)

Een van de AK's, niet de grootste en niet de kleinste:

 

gallery_46320_19140_398408.jpg

 

gallery_46320_19140_707159.jpg

 

gallery_46320_19140_697278.jpg

 

gallery_46320_19140_978263.jpg

 

En het overzicht (er volgt snel een foto zonder HPS maar voor het beeld):

gallery_46320_19140_207611.jpg

 

 

Dus, so far so good! Maar uiteraard wel weer een paar vragen aan jullie:

  • Wanneer zouden jullie met deze set-up naar 12/12 gaan?
  • Plagron Growmix heeft voeding voor 3 weken, wel of niet voorzichtig Plagron Grow bijvoeden?

Thanks!

 

 

Oh ja, voor de liefhebbers een artikel met filmpjes van professionele growers in Amerika. Ik heb veel dingen gehoord die ik hier al gelezen/geleerd heb dus misschien is het een leuke samenvatting met mooie beelden:

https://www.thrillist.com/eat/nation/how-legal-marijuana-weed-is-grown-exotic-genetix-founder-explains

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei zit er goed in en ze drinken ook stevig door. Ik heb besloten naar 12/12 te gaan, maar daarover een vraag:

 

- Heeft het zin om dit gedurende een paar dagen geleidelijk te doen? Dus 18/6 16/8 14/10 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet in 1 keer de klok om van 19uur tot 13uur en dan gelijk 19 tot 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze gewoon 12/12 nu zetten kan gewoon

 

je hebt bijna 3 weken voorgroei

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kamihaze en MisterX: ok, dan gaat de klok nu om en in 1 keer! thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je verder nog toppen of iets? je zal wel iets moeten doen om te ze niet te hoog te laten worden.

 

lamp er goed dicht ophouden en eventueel nog keertje toppen

 

kijk even de verslagen van klaver. die haalde 1400 ofzo uit 1150 watt met 18 liters

 

 

wat wel lastig is dat je verschillende soorten heb

 

amnesia is een groei monster

kush en window weet ik de achtergrond even niet van uit me hoofd

 

 

maar als daar indica in zit is de kans groot dat ze minder groot worden als de amnesia

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MisterX

 

Toppen had ik idd wel gepland en gaat morgen gebeuren. De uitdaging mbt groei van de verschillende soorten is idd zeker iets wat ik op me af zie komen, maar hopelijk krijg ik dat geregeld met knakken, buigen en misschien nog wel extra toppen oid. Dat zal eventueel het leergeld worden dat ik moet betalen deze ronde..

Ik houd de lamp er iig kort op, zolang ze niet te warm worden van de stralingswarmte en wel alle planten in het licht staan is er toch niks aan de hand? Thanks iig!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 26:

 

Woensdag (dag 22 vanaf ontkiemen) zijn ze op 12/12 gegaan en donderdag (dag 23) heb ik ze getopt.

 

De gegevens van de afgelopen dagen:

- Temperatuur licht aan: 23-24 graden

- Temperatuur licht uit: 19-20 graden

- LV: 55-65%

 

Na 2 dagen niet gekeken te hebben ben ik zojuist best blij geworden van het verschil! Ze lijken het allemaal goed te doen, zowel qua groei als ook van dichtbij. Ik zie geen gekke dingen en ik zie overal de nieuwe uitschieters na het toppen tevoorschijn komen. Het gaat wel een vol hok worden! Maar voorlopig gaan de verschillende soorten redelijk gelijk op!

 

Kijkt u maar:

gallery_46320_19140_1365035.jpg

 

En een foto licht net aan:

gallery_46320_19140_1656686.jpg

 

Ik ga rustig verder op deze manier, morgen krijgen ze weer drinken net als vandaag. Op dit moment geen vragen maar tips en trucs zijn natuurlijk altijd welkom!

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Staan ze op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Staan ze op 12/12?

 

Ja, sinds Woensdag! En dat is geen dag te vroeg geweest als ik het zo zie. Hopelijk houd ik het een beetje onder controle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan nu omhoogschieten.

 

de planten beginnen elkaar te raken nu waardoor ze de lucht in gaan strekken.

lamp er lekker dicht ophouden. eventueel een ventilator onder de lamp door laten blazen om wat verkoeling te geven.

om de strek zo veel mogelijk te beperken

 

gaan de toppen ook lekker dicht op elkaar zitten. waardoor het hopelijk 1 grote top word ipv meerdere kleine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...