Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StonedStudent

1E Kweek 2X Ww Auto Onder 200W Led

Recommended Posts

Beste forumleden

 

Hier wil ik graag verslag doen over mijn ervaringen van de eerste kweek en misschien ook feedback te kunnen krijgen van jullie meer ervaren kwekers.

Je bent nooit slim genoeg om te leren he :)

 

Ik zal elke dag proberen fotos te nemen en ook zoveel mogelijk waneer de lampen uit staan( ze staan uit van 20u tot 2u.

De fotos neem ik met een Nikon D3300 en een 18-55mm lens voor moest er iemand net zoals mezelf geïnteresseerd zijn in fotografie ;-)

 

Tips zijn altijd welkom

 

Setup:

60x60x183 cm

200w LED (uit china)

1x clip fan

1x 125MM fan

1x carbon filter

 

medium:

De grond die ik gekozen heb is plagron growmix in combinatie met plagrond terra bloom, die ik na 3 weken ongeveer wil gaan geven wanneer de voeding uit de potgrond is opgenomen.

De grond bevat ook perliet.

 

De grond zit in smartpotten.

 

De zaadjes zijn in de smartshop gekocht en zijn van het merk Vision Seeds het gaat om White widow autoflowers.

 

Ik heb momenteel nog geen baterijen voor mijn PH-meter maar vanaf morgen zal ik de ph waardes van het water waarschijnlijk iets omlaag brengen (meer acid).

 

de PH min die ik heb gekocht is ook van Plagron

 

De Elektronica en potgrond heb ik grotendeels bij Greensell besteld

 

Ook heb ik vandaag nog een temperatuur/hygro meter besteld die ontbrak nog dus kan voorlopig nog geen informatie geven over temperatuur en luchtvochtigheid

 

setup

 

 

Ontkiemen dag 2:

ontkiemd

de zaadjes voor het planten na 2 dagen ontkiemen in watjes.

 

Dag 1:

Dag 1

Allebei de White Widows zijn ontkiemt onder zonlicht voor de raam.

Water: 250ml per plant (ph waarden nog onbekend)

voeding: :/

 

Dag 2:

Dag 2

De plant toont duidelijk groei en staat er volgens mij wel goed bij.

Wanneer de planten teveel zouden strekken heb ik nog ruimte om grond bij te vullen.

water:

-smorgens 250ML per plant

-Savonds 250ml per plant

 

Heb nog 1 a 1.5cm grond bijgevuld had hiervoor ruimte gelaten bij het vullen van de potgrond

 

Dag 3:

heb nog geen fotos genomen ga die vanavond doen waneer de LEDs uit zijn.

Ze hebben vanmorgen weer 250ML gehad per plant

 

Met vriendelijke groeten Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je plantjens StonedStudent ;)

 

wel opletten, dat ze niet teveel gaan strekken ... .

 

grtjs donroberto ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je plantjens StonedStudent ;)

 

wel opletten, dat ze niet teveel gaan strekken ... .

 

grtjs donroberto ... .

 

Bedankt voor het advies heb daarom gister avond al 1 tot 1.5 cm grond bij gedaan de lamp hangt er nu 30 a 40 cm boven .

kwam deze hoogte tegen op verschillende kweekverslagen dus dacht dat het wel goed zat ;-)

 

Grts Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met deze ronde StonedStudent .

Kijk vooral goed naar de dekkingsgraad van de lamp , door goed nar de zijkanten van je weekruimte te kijken .

 

In de praktijk denk je vaak dat de lamp lager moet ( teveel strek ) , maar dan krijgen niet alle planten voldoende licht .

Spreek helaas uit ervaring(en) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi StonedStudent, succes! Ik heb net mn eerste ervaringen opgedaan met zaailingen dus neem mij vooral niet te serieus ;) Maar ik heb echt aanzienlijk minder water gegeven de eerste dagen en dat vonden ze echt helemaal prima! Misschien ben ik er voorzichtig mee geweest, maar ik zou iig geen standaard hoeveelheid bepalen.. Gewoon voelen en goed kijken en op basis daarvan water geven werkt volgens mij het beste!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi StonedStudent, succes! Ik heb net mn eerste ervaringen opgedaan met zaailingen dus neem mij vooral niet te serieus ;) Maar ik heb echt aanzienlijk minder water gegeven de eerste dagen en dat vonden ze echt helemaal prima! Misschien ben ik er voorzichtig mee geweest, maar ik zou iig geen standaard hoeveelheid bepalen.. Gewoon voelen en goed kijken en op basis daarvan water geven werkt volgens mij het beste!

 

ik doe het ook gewoon op gevoel met een glas maar omdat een glas ongeveer 250ML is schrijf ik dit zo op haha

Dacht dan is het makkelijker te volgen. ik ga straks ze verzorgen en waarschijnlijk zelfs iets meer hydrateren omdat de smartpotten nogal snel droog worden heb ik het gevoel.

 

En ik probeer iedereen altijd serieus te nemen ;-)

 

Veel succes met deze ronde StonedStudent .

Kijk vooral goed naar de dekkingsgraad van de lamp , door goed nar de zijkanten van je weekruimte te kijken .

 

In de praktijk denk je vaak dat de lamp lager moet ( teveel strek ) , maar dan krijgen niet alle planten voldoende licht .

Spreek helaas uit ervaring(en) .

 

Zal hier op proberen letten de wanden zijn wel al wit dus zou toch ook voor een goede lichtverdeling moeten zorgen ?

 

bedankt voor de tip

 

 

grts ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3:

 

Dag 3

De plant in de voorste pot moet nog een leuke naam verzinnen suggesties altijd welkom ;)

Alle twee de planten hebben vandaag 750 ML gehad

 

 

plant nummer 2

 

Vind de kleur mooi groen en gezond lijken, Wat denken jullie ?

 

 

setup

Zo staat de lamp nu op het moment

 

Met vriendelijke groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie veel overeenkomsten met hoe het er hier bijstond begin vorige week en die zijn alle 12 prima ontwikkeld, dus volgens mij is t goed begonnen! Over een paar dagen is je bladoppervlakte ver-x-dubbeld dus dan kan je er echt pas iets van gaan zeggen.. Gebruik je dezelfde lamp voor de hele cyclus? Want dit begin kun je ook onder een 6500k led/tl oid en dat scheelt je toch de eerste dagen/weken veel energie! Ik heb weleens zaailingen ter wered laten komen onder 9 watt LED Philips Hue lamp.. Just a thought voor de volgende, of energie moet niet uitmaken dat kan ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie veel overeenkomsten met hoe het er hier bijstond begin vorige week en die zijn alle 12 prima ontwikkeld, dus volgens mij is t goed begonnen! Over een paar dagen is je bladoppervlakte ver-x-dubbeld dus dan kan je er echt pas iets van gaan zeggen.. Gebruik je dezelfde lamp voor de hele cyclus? Want dit begin kun je ook onder een 6500k led/tl oid en dat scheelt je toch de eerste dagen/weken veel energie! Ik heb weleens zaailingen ter wered laten komen onder 9 watt LED Philips Hue lamp.. Just a thought voor de volgende, of energie moet niet uitmaken dat kan ook ;)

 

Ga hier volgende kweek eens naar kijken om de groei periode onder een zuinigere lamp te doen of onder zonlicht maar nu zal het helaas zo moeten.

Een huisgenoot heeft berekent dat het 275€ per jaar zou kosten moest de kast constant 14u per dag draaien(hij wist niet dat het 18u per dag is)

 

Micro :punk: rules

Ik neem een stoeltje en volg deze ook!

 

Bedankt en hopelijk nog veel plezier met het lezen van mijn kweekverslag

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een verselucht inlaat, passief en of actief? want die zie ik eigenlijk niet op je foto en hoe warm word je lamp anders kan ie er wel wat dichter tegen aan, wel opletten dat ze beide nog genoeg licht krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een verselucht inlaat, passief en of actief? want die zie ik eigenlijk niet op je foto en hoe warm word je lamp anders kan ie er wel wat dichter tegen aan, wel opletten dat ze beide nog genoeg licht krijgen

 

Heb momenteel aleen pasieve invoer via de spleet die er bij de deur is onstaan door het zagen.

Ga het nog bekijken om een paar gaten in het deurblad te zetten.

 

Ga de lamp zo iets lager hangen moet dan wel kunnen met de ventilator die eronderdoor blaast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie micro setup hoor, heb je het werkelijke verbruik van de lamp al eens getest. De lamp lijkt namelijk op de gebruikelijke UFO 80w led, maar kan ook dat ze een nieuwe hebben die een maatje groter is. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie micro setup hoor, heb je het werkelijke verbruik van de lamp al eens getest. De lamp lijkt namelijk op de gebruikelijke UFO 80w led, maar kan ook dat ze een nieuwe hebben die een maatje groter is. Succes!

Bedankt voor het compliment en het is inderdaad een UFO grow lamp maar dan eentje van 200W :)

 

Dag 4:

Voorste plant:

Voorste plant

het voorste plantje toont duidelijk al nieuw uitschot oftewel de eerste node die gevormd zal worden als ik het goed heb :)

 

Achterste plant:

 

Achterste plant

deze lijkt een beetje achter te lopen op de voorste plant, maar ziet er voor de rest ook goed uit

 

Vanavond zal ik weer fotos posten waneer de lampen uit zijn dit was gewoon eens een foto omdat het kan ;-)

 

Ze hebben trouwens allebij al 0.5L water gehad vandaag en krijgen waarschijnlijk vanavond weer 250ML

Dit doe ik omdat ik in het weekend terug ga naar mijn ouderlijk huis en dus vanaf vrijdag avond tot zondag middag geen water kan geven.

 

Om uitdroging te voorkomen wil ik dat ze goed gehydrateerd zijn voor ik vertrek en om ze dus ook niet in een keer te verzuipen geef ik nu iets meer water dan eerst

 

 

Concrete informatie over PH waardes en temperatuur/LV zal pas voor volgende week zijn

 

Met vriendelijke groeten Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is makkelijker als je de foto's i bb-code plaatst. Dsan hoeven we niet hele tijd naar je album.

 

Ik schuif aan, Benieuwd wat de led je gaat brengen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hoeven btw helemaal nog niet zoveel water man al helemaal niet onder led. Ik water mn 11L potten in met 1.1L en dan eerste week niks erbij, hooguit de bovenkant bevochtigen. Ze drinken echt nog geen kwart liter per dag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik overheen gelezen, maar indd.. Niet zoveel water geven jôh. xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er op proberen letten had niet in de gaten dat het teveel is maar heb het gevoel dat de smartpotten gewoon snel drogen :/

 

Dag 4:

 

de plantjes zoals ze er nu bij staan

gallery_46688_19138_1449630.jpg

 

het voorste plantje:

 

gallery_46688_19138_1188398.jpg

Het achterste plantje:

 

gallery_46688_19138_5468129.jpg

MVg Stoned Student

Edited by StonedStudent

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een snelle update:

gister avond geen fotos gemaakt omdat er niet veel te zien was

 

Nu toch nog snel een aantal fotos genomen omdat ik dit weekend thuis ben en dus geen fotos zal kunnen nemen tot zondag avond

 

Dag 6:

voorste plant

gallery_46688_19138_11066033.jpg

 

Achterste plant

gallery_46688_19138_5129648.jpg

 

wil het nog iets zeggen dat het steeltje zo paars is en nog niet groen zoals de eerste plant?

 

 

Met het licht aan :P

gallery_46688_19138_2058326.jpg

 

MvG Ben

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt graag foto's..das leuk maar laat je plantjes in de nacht beter met rust..al zou het met auto flower niet veel uitmaken die groeien ook wel met 24 uur licht maar zou dat niet doen met gewone zaden..sowieso niet met een flitser.. Kan lichtstress veroorzaken. Gr GrowKing82

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel en jha inderdaad sinds begin dit jaar heb ik eindelijk een eigen camera en hou ervan om hem te gebruiken ;-)

 

oh en zal daar eens over moeten googlen dan dacht dat het bij autoflowers wel kon met flits om mooiere foto's te kunnen maken, kan ook de sfeer flits gebruiken is iets meer het licht zoals een oude spaarlamp ofzo, zou dit beter zijn ?

 

Met vriendelijke groeten Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog even een late update

Ga voorlopig door met fotos maken normaal gezien zijn white widows toch een van de sterkere strains dus moet goed komen

 

De LV en temp is helaas nog steeds niet voor vandaag moet woensdag proberen naar de winkel te gaan.

 

Dus nu nog twee fotos hoe ze er momenteel bij staan op Dag 9 bijna 10 (nog 2u tot de lamp terug gaat brande)

 

Voorste plant

gallery_46688_19138_1812143.jpg

 

Achterste plant

gallery_46688_19138_16501.jpg

 

Mvg ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed! Moet nog een week voor ik na 12/12 ga..misschien paar dagen langer maar dan zijn mijn 25L potten denk ik wel al vol geworteld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...