Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ocilic

Complete Setup Om 1.20X2.40 Om En Om Te Kunnen Draaien

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

Ik sta voor de aanschaf van twee kweektenten van 1.20 bij 2.40 welke nog compleet moeten worden ingericht. De bedoeling is om om en om te gaan draaien om een constantere temperatuur te waarborgen en om hopelijk niet te hoeven bijverwarmen in de koudere maanden. Nu zit ik nog met vragen over zowel de inrichting als de opstelling en ik hoop dat jullie mij hierbij willen helpen.

 

Vragen mbt de opstelling:

Is het gebruikelijk dat je gewoon met twee afzuigers, fancontrollers en voorschakelapparaten werkt of kan je dit beter anders doen als je om en om draait? en het uitblazen van de tenten doe je dat op de gebruikelijke manier of doe je dat bijvoorbeeld via de andere tent?

 

vragen mbt de inrichting:

Ik zit te denken aan 2 secret jardin tenten uit de dr serie met in beide tenten twee 600 watt lampen met een evsa omdat deze veiliger en energiezuiniger zijn. Softboxen van 1500m3 omdat ze lekker stil zijn en 1500m3 filters van het merk carboriginal omdat deze erg goed schijnen te zijn.

 

hebben jullie nog tips wat betreft een goed voorschakelapparaat, fancontroller en het type lamp dat ik het beste kan gebruiken? ik zou maximaal 3000 willen uitgeven aan de hele inrichting.

 

Alvast erg bedankt voor het meedenken, dit wordt erg op prijs gesteld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

3000 euro voor 2 complete setups?

Dan moet je t niet te gek maken hoor, das zo op.

 

2x tent 550

4x budget evsa 400

4xlamp+budgetkappen 150

2xschakelkast 150

2x afzuiger 500

2x filter 300

2x trafocontroller 600

2x buisfan oid voor lucht heen-en weer te pompen tussen de tenten 150

Slangen, bedrading, clipfans, lighthangers, slangklemmen, kleinmateriaal enzovoort 200.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Scirocco,

 

Ik weet dat 3000 euro niet een mega bedrag is maar ik moet er toch een redelijke setup mee samenstellen of ben je van mening dat het echt te weinig is?

 

Zelf had ik wat meer geld in gedachten voor de evsa's, lampen en filter maar een stuk minder bij de fancontrollers. Waar heb jij die 600 op gebaseerd? Heb je misschien een linkje naar een goede schakel klok en een fanconteoller? En welke lamp zou het beste passen bij een lumatec evsa?

 

Wat betreft de opstelling, bedoel je dan dat ik in beide tenten een 1500m3 afzuiger en filter heb een twee buisventilatoren die de lucht uit de ene tent bij de ander uitblazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om t goed te doen is t niet veel nee... en dit is wel n dusdanig profi setup dat je echt niet gepakt wilt worden.

Ik zat al dik over de 3k heen met mn eerste lijstje, heb al wat lopen puzzelen om daar onder te blijven zonder onaanvaardbare risico's te nemen.

Alle goedkope fancontrollers zorgen voor een pokkeherrie uit je afzuigers, de enigste goeie zijn traforegelaars, maar dat benne gelijk ook de duurste uit de folder.

Schakelklok gewoon 2x david dv12 of 14 oid pakken, die doen t met 2x 600w prima.

Als fancontrol is imo de enigste fatsoelijke een tma regelaar, en die heb je vanaf een dikke 2,5 honderd euro per stuk.

 

Die buisfans zorgen idd voor luchtuitwisseling tussen de tenten, zodat de warme lucht uit de tent waar t licht brand de andere warm houd in de nacht en vice versa.

 

Die 2 lampen die ik aangaf doen t wel goed met n lumatek denk ik.. de GE gebruik ik zelf ook op evsa en dat gaat prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met 1 tent beginnen is dat geen optie ? Draai je daar een eerste ronde in. Pak je daar na de eerste kweek de middelen uit om de boel af te maken. Kun je meteen even de bugs/errors uit je tent/setup werken voordat je het volbouwt. En wellicht kom je tijdens die ronde nog wel achter hele andere zaken. Dan scheelt het weer met ombouwen van twee tenten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd, beter eerst 1 goed dan 2 half. Als ik jou was dr 3,0 serie pakken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat mij in de eerste plaats absoluut om veiligheid dus als dat betekend dat ik het budget moet verhogen of moet starten met 1 tent dan is dat zo!

 

Uiteraard heb ik zeg ook even verder gekeken en ik zal hieronder aangeven waar ik tot nu toe zelf op uit ben gekomen wat belichting afzuiging en filter betreft.

 

Voor de verlichting kwam ik op een dimlux extreme 600watt 400volt dimable en deze aansturen met een dimlux maxi controller. Hierdoor schijnt het dat je geen pieketroom hebt en je geen schakelklok nodig hebt.

 

Voor de afzuiging dus een softbox van 1500m3 en een filter van can original of een carboriginal ook 1500m3, dit zijn beide toch de betere merken filters?

 

Tent van secret jardin dr of mammoth pro daar ben ik nog niet helemaal uit.

 

Dan de fancontroller, ik weet niet of dit een heel onmisbaar onderdeel is? Zo ja dan volg ik het advies van @scirocco op en ga ik voor een trafo gestuurde controller.

 

Misschien kunnen jullie nog tips geven op mijn lijstje aangezien jullie aangaven dat het budget wel erg krap was voor een goede/veilige setup.

 

Ik hoor het wel!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dit doen :

Secret jardin tent 240x240x200

+-500 eur

 

4 x 600w Bal/Lumatek evsa + bulb + reflector +-175 euro per stuk

Totaal 700 eur

 

2500m3 Softbox afzuiger

280 eur

 

2000m3 softbox als actieve inblaas,voor die extra warme dagen!

250 eur

 

2500m3 koolstof filter

150 eur

 

SMS com spc fan control

165 eur

 

Davin schakelkast 4x600w + kachel of dergelijk..

+-100eur

 

Mabo brandblusser voor boven je schakelbord

100 eur

 

Kom je op een kleine 2300 euro uit.

Voorzie ook nog enkele 100 euros uit voor ophangsysteem,luchtslangen,potten,aarde,voeding,elektriciteits benodigdheden enzovoorts..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dit doen :

Secret jardin tent 240x240x200

+-500 eur

 

4 x 600w Bal/Lumatek evsa + bulb + reflector +-175 euro per stuk

Totaal 700 eur

 

2500m3 Softbox afzuiger

280 eur

 

2000m3 softbox als actieve inblaas,voor die extra warme dagen!

250 eur

 

2500m3 koolstof filter

150 eur

 

SMS com spc fan control

165 eur

 

Davin schakelkast 4x600w + kachel of dergelijk..

+-100eur

 

Mabo brandblusser voor boven je schakelbord

100 eur

 

Kom je op een kleine 2300 euro uit.

Voorzie ook nog enkele 100 euros uit voor ophangsysteem,luchtslangen,potten,aarde,voeding,elektriciteits benodigdheden enzovoorts..

 

Waar krijg je die 2500m3 koolstoffilter voor maar 150?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk meteen voor een tent van 2.40 hoog, dat geeft je grote voordelen mbt je klimaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dit doen :

Secret jardin tent 240x240x200

+-500 eur

 

4 x 600w Bal/Lumatek evsa + bulb + reflector +-175 euro per stuk

Totaal 700 eur

 

2500m3 Softbox afzuiger

280 eur

 

2000m3 softbox als actieve inblaas,voor die extra warme dagen!

250 eur

 

2500m3 koolstof filter

150 eur

 

SMS com spc fan control

165 eur

 

Davin schakelkast 4x600w + kachel of dergelijk..

+-100eur

 

Mabo brandblusser voor boven je schakelbord

100 eur

 

Kom je op een kleine 2300 euro uit.

Voorzie ook nog enkele 100 euros uit voor ophangsysteem,luchtslangen,potten,aarde,voeding,elektriciteits benodigdheden enzovoorts..

 

Waar krijg je die 2500m3 koolstoffilter voor maar 150?

 

https://www.flowerspot.nl/klimaat/koolstoffilters/can-lite-2500-100cm-flens-250-o-2500-m

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 240 tenten zijn ook vaak duurder, maar weet niet wat iedereen betaald maar heb 600 betaald voor een 1.20x2.40 tent compleet (secret jardin)

er moesten alleen nog lampen en potten en stekken en grond bij

voor 3000 moet dat makkelijk lukken 2 keer anders word je gewoon geflasht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...