Ga naar inhoud

Op Zoek Naar Mooiste Nl5 X Skunk Mr. Nice Regular Pheno

138 replies to this topic

#1 pindarots123

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 614 Posts:

Gepost 02 oktober 2016 - 23:42

Hey,
daar was ik weer met een side-project, wat uiteindelijk moet resulteren in een stabiele, zelfvoorzienende voorraad gezonde stekken!
Hiervoor heb ik een nieuw tentje aangeschaft, de Mammoth Pro 120L van 120x60x160. Deze ga ik voorzien van 2 kleine LED armaturen die afzonderlijk in hoogte verstelbaar zijn, zodat ik aan de ene kant bijv. 2 moeders kan neerzetten en aan de andere kant stekken voor kan groeien.

De specs:
Mammoth Pro 120L
Stekkas propagator 64 voor 77/150plug
2x 100w CXB3590 5000k armaturen, passief gekoeld
pc fan actieve inlaat
125mm buisventilator + primaklima 160m3 koolstoffilter

De kweekmaterialen:
36 reguliere zaden NL5 x Skunk van Mr. Nice
Cultilene Propagation tray 24 steenwolpluggen
Stektray 150 stekpluggen Cultilene (volgende keer 77, deze zijn een beetje klein)
Stektray 104 TOPROCK paperbus stekpluggen
startblokken rfx-steenwol
2 liter rozenpotten
rfx-1
Cannalijn voeding

Het plan:
Ik wil uit regulier zaad (NL5 x Skunk van Mr. Nice) allereerst de vrouwtjes selecteren en vervolgens van 9 stuks stekken snijden en in leven houden. De 9 planten zal ik vervolgens afbloeien en documenteren welke de mooiste pheno produceerde en welke de hoogste opbrengst had. Met de stekken van deze plant wil ik vervolgens verder om hier 1 of 2 moeders van te laten groeien. De rest zal ik waarschijnlijk in de 2e ronde van deze soort afbloeien, omdat ik in de tussentijd dat de moeders opgroeien, ik niks aan een leeg tentje heb.

Tussendoor zal ik een beetje experimenteren met verschillende plugs en potten. De rozenpotten vind ik met name interessant omdat ze smal en hoog zijn. Zo kan ik deze bijv. vullen met rfx en in deze tent al een heel eind voorgroeien, zodat wanneer ik ze in de 11 liters overpot, ze veel sneller aanslaan en dan ook direct op 12/12 kunnen.

Ik heb gister 26 zaden tussen keukenpapier gedaan. Hier hoop ik uiteindelijk 9 vrouwtjes van over te houden om stekken van te snijden en af te bloeien.

Geposte afbeelding

Omdat ik het nog had liggen, ga ik deze Cultilene stekpluggen gebruiken. dat zijn er maar 24, dus heb ik 't aangevuld met 2 paper buspluggen die ik in startblokken steek. Ik week ze 24 uur in EC 1.2 en PH 5.5
Geposte afbeelding

De voeding was op geen mogelijke manier óp het frame te krijgen met de middelen die ik tot mijn beschikking had, dus voorlopig hangt hij er even naast, verder prima zo denk ik.
Geposte afbeelding

Ik heb er weer zin in, blijven experimenteren en verbeteren!

#2 Twiet

Neetkwieker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1360 Posts:

Gepost 02 oktober 2016 - 23:59

Klinkt goed, ben benieuwd.

Wat ga je doen met de rest van de vrouwtjes als je er meer dan 9 krijgt?
Make wiet, not war.

#3 pindarots123

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 614 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 00:09

Ik ben bang dat ik die weg zal moeten doen, ik heb er simpelweg geen plek voor.

#4 weetje

Everlasting gardener

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 8112 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 06:58

nee, dat is een no go vriend.
ik had het laatst ook weer: zo'n lelijk blad en weinig symetrisch dus geen back up stekkie van gemaakt
en wat denk je tijdens e bloei?
MOOOOOOIIIIIIIIIIIII

en ja dus geen back up stekkie van? nou toch wel dus; dat wordt 3 maanden reveggen.

met zulk mooi materiaal wordt je opstelling ff niet zo mooi, laat de plant de plant worden
en gewoon alles back uppen.

suc6, maak er wat moois van!!

#5 scirocco

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 3101 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 08:00

^^ Zit nu in exact die positie... ben al anderhalve maand bezig een topje op stokje terug te veranderen in n plant.
Was de enigste uit een selectie die t bewaren waard bleek, maar dat ontdekte ik pas toen ik alle stekken van dat verder hopeloze project al weggegooid had...

#6 Twiet

Neetkwieker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1360 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 08:12

Ik zou doodsbenauwd zijn dat de mooiste pheno(s) tussen de weggegooide plantjes zat(en).

Niet toppen, zo snel mogelijk op 12/12 en kleinere potten gebruiken is imo je beste optie, het gaat je per slot van rekening vooral om het eindresultaat.
Make wiet, not war.

#7 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 9957 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 08:50

Succes, hier net al mijn fem zaadjes opgemaakt en daar een selectie uit gedaan en ja hoor.. wat ik weg heb gedaan aan back up want je hebt nu eenmaal maar zoveel plek die gaan nu het hardst in mijn 120L :jump:
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven

#8 dilago

dialog

• Full member
  • 9581 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 09:48

Goed bezig! Voor zaad kan 2 x 100watt wel maar voor vers gesneden stekken is het teveel licht, dan is 1 x 18watt ruim voldoende.
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#9 pindarots123

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 614 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 10:06

Bekijk Post Twiet, op 03 oktober 2016 - 08:12 , zei:

Ik zou doodsbenauwd zijn dat de mooiste pheno(s) tussen de weggegooide plantjes zat(en).

Niet toppen, zo snel mogelijk op 12/12 en kleinere potten gebruiken is imo je beste optie, het gaat je per slot van rekening vooral om het eindresultaat.
Daarom hoop ik stiekem dat er van de vrouwtjes gewoon precies 9 overblijven :likken: zodat ik ook niks weg hoef te gooien. Voor mij is tevens het blijven voortzetten van de normale rondes in de grote tent wel een vereiste. Het selecteren moet daarom niet in de weg zitten. Uit 9 stuks de mooiste/beste selecteren is voor mij voldoende, het gaat er allemaal om dat straks én een mooi soortje heb, mijn eigen stekken kan maken én meer uniformiteit en kortere afbloeitijd kan realiseren.

Hoeveel stekken raden jullie aan om straks per plant te nemen? Ik moet ze totdat de planten waarvan ik ze snij afgebloeid zijn, in leven houden én klein (het moet allemaal in de 120L passen). Vervolgens selecteer ik de beste om uit te laten groeien tot moeders, en óf ik gooi de overige stekken weg, of ik bloei ze nog af in de tijd dat de moeders mooi tot volle sterkte kunnen komen.

Bekijk Post dilago, op 03 oktober 2016 - 09:48 , zei:

Goed bezig! Voor zaad kan 2 x 100watt wel maar voor vers gesneden stekken is het teveel licht, dan is 1 x 18watt ruim voldoende.
Thanks, het zijn twee losse armaturen die ik afzonderlijk kan gebruiken. Als ik eenmaal stekken heb zal ik er 1 gedimd boven hangen, deze draait dan nog maar op 43watt (laagst mogelijk met de interne dimmer op de Meanwell driver).

#10 dilago

dialog

• Full member
  • 9581 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 10:38

43watt is nog aan de forse kant hoor, beter haal je tegen die tijd een 18watt cool white tl + armatuur voor een tientje die je er boven hangt.

De stekken in leven houden tot je je ronde uit zaad hebt afgerond is wel mogelijk maar om voor die tijd ook de beste al uit te selecteren wordt lastig. Van elke zaadplant neem je een stek, je snijdt de hoofdtop af, topt ze en bewaard de getopte top. Dat wordt je stek, dus van elke plant neem je er sowieso één. Eventueel kan je er twee nemen (de tweede ergens onderuit) tegen uitval.

Deze post is bewerkt door dilago: 03 oktober 2016 - 10:40

Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#11 kapiteinkoek

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 268 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 15:07

In je andere topic had je hele mooie gewortelde stekjes, wat was daar mis mee ? Ik zou dit tentje gebruiken om die mooie stekjes hierin te laten voorgroeien dat gaat lekker hard met die ledjes :D en je kan er je moeders ook in kwijt of mogen die niet op 18/6 ?

Ik ga dit zeker volgen :D

#12 Worm

...(_)...

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1467 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 18:48

Lekker bezig pinda!!

Dat je een mooie winnares mag vinden :showoff:

Gr,

Worm
Smokestack lightning

#13 airmax

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 132 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 23:32

Hey pindarots, heb je die cob's nu op 100W draaien? kun je de heatsinks nog aanraken of zijn ze erg heet?

#14 pindarots123

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 614 Posts:

Gepost 03 oktober 2016 - 23:52

Bekijk Post airmax, op 03 oktober 2016 - 23:32 , zei:

Hey pindarots, heb je die cob's nu op 100W draaien? kun je de heatsinks nog aanraken of zijn ze erg heet?
De 2 cobs draaien nu samen op 45 watt, het laagst wat je kunt dimmen met de interne dimmer op dit type driver. Maar ook op 100 watt zijn ze nog heel goed aan te raken, ze draaien dan per stuk op 50 watt. Het scheelt ook dat de voeding niet aan het frame gemonteerd is maar los hangt, zo kan die z'n warmte beter kwijt. Alle fans o.i.d. staan overigens nu nog uit.

Ik heb de ontkiemde zaden zojuist in de stekpluggen geplaatst. Deze had ik een dagje laten weken in afgezuurd voedingswater + wortelstimulator. Even 2x uitgeschud en in de tray, klein gaatje erin en het penworteltje voorzichtig erin steken. 25 van de 26 zijn er binnen 48u ontkiemd. 2 stuks heb ik in paperbuspluggen en daarna in een startblok gedrukt, ff kijken hoe dat uitpakt.

Ik wil het opgroeien eerst aankijken onder maximaal gedimd, gaan ze te hard strekken dan draai ik het open, maar eerst kijken hoe efficient het ledlicht voor de plantjes is. Anders zou ik in principe met de helft stroom af kunnen.

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

#15 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 9957 Posts:

Gepost 04 oktober 2016 - 07:56

Als je geen problemen hebt met het wortelen van stekken zou 2 stekken per plant als het toch een mamma wordt daarna genoeg moeten zijn.
Zo voorkom je ook enorme aantallen planten in huis waar je straks het merendeel met pijn in het hart weer weg gaat geven of in de kliko moet dumpen.
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven

#16 GrowWithTheFlow

Meest gehate Belg

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 668 Posts:

Gepost 04 oktober 2016 - 23:00

Ziet er goed uit maat,volg deze !
Kwekende groeten,
Grow With The Flow

Round #1 - Red Cherry Berry | Soma's NYCD x Ms.Universe

# 2 Zadenkweekje GSC / Rollex OG Kush en meer

My first grow report has been published on RollingStoned.NL

http://www.rollingst...nesia-haze-hps/

#17 Boefje030

Modder eter

• Full member
  • 6183 Posts:

Gepost 06 oktober 2016 - 11:46

Ik denk die 3de van onder links
Meneer kweekniet

#18 pindarots123

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 614 Posts:

Gepost 06 oktober 2016 - 15:47

Bekijk Post Boefje030, op 06 oktober 2016 - 11:46 , zei:

Ik denk die 3de van onder links
haha, inmiddels hebben er 4 de geest gegeven, ook mede door m'n eigen toedoen. Ik heb de overige zaden ook maar gewoon gekiemd, ik heb er ook niks aan als ik die maar op de plank laat liggen. Ik wil niet blijven selecteren, gewoon 1x en dan goed.

#19 pindarots123

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 614 Posts:

Gepost 06 oktober 2016 - 23:03

dag 4 vanaf ontkiemen
Geposte afbeelding

dag 5 vanaf ontkiemen
Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

4 zaadjes zijn uiteindelijk mislukt, de twee in de TOPROCK paperbuspluggen zijn gewoon kapot gegaan, het spul was véél te compact, waarschijnlijk omdat ik het met teveel kracht in het kleine gaatje van de startblokken heb willen duwen, en twee in de Cultilene startpluggen was het worteltje van afgebroken. Gauw de overige 10 maar in water gelegd, nu kan ik de kleine stekpluggen ook nog even testen.
Geposte afbeelding

Plan is om deze pluggen even te laten wortelen en dan het merendeel direct in de 2 liter rozenpotten gevuld met rfx te plaatsen. Hier heb ik er slechtst 20 van. Dan houd ik er nog een aantal over, die zal ik in startblokken grootbrengen. Kan ik mooi wat verschillende methodes testen en kijken wat goed bevalt.

Er genieten stiekem ook gezellig 6 citroenzaailingen van het overige licht :hug:
Geposte afbeelding

#20 Drrr

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1282 Posts:

Gepost 07 oktober 2016 - 07:48

Citroentjes :)
http://www.wietforum...de-aardbeitjes/ Legendarische A5 en een veld met aardbeien (bezig)
http://www.wietforum.nl/topic/122379-2x-big-buddha-2x-girl-scout-cookies-onder-600w/ 2x Big Buddha 2x Girl Scout Cookies 600w (klaar)
http://www.wietforum...trawberry-haze/ Strawberry Haze SOG 16 stuks 1200w (klaar)
http://www.wietforum...de-box-stiften/ Jack Herer SOG 16 stuks 1200w (klaar)
http://www.wietforum...-2x-600w-scrogg 1st SCROGG 5,5x Amnesia Haze 1200w (klaar)