daar was ik weer met een side-project, wat uiteindelijk moet resulteren in een stabiele, zelfvoorzienende voorraad gezonde stekken!
Hiervoor heb ik een nieuw tentje aangeschaft, de Mammoth Pro 120L van 120x60x160. Deze ga ik voorzien van 2 kleine LED armaturen die afzonderlijk in hoogte verstelbaar zijn, zodat ik aan de ene kant bijv. 2 moeders kan neerzetten en aan de andere kant stekken voor kan groeien.
De specs:
Mammoth Pro 120L
Stekkas propagator 64 voor 77/150plug
2x 100w CXB3590 5000k armaturen, passief gekoeld
pc fan actieve inlaat
125mm buisventilator + primaklima 160m3 koolstoffilter
De kweekmaterialen:
36 reguliere zaden NL5 x Skunk van Mr. Nice
Cultilene Propagation tray 24 steenwolpluggen
Stektray 150 stekpluggen Cultilene (volgende keer 77, deze zijn een beetje klein)
Stektray 104 TOPROCK paperbus stekpluggen
startblokken rfx-steenwol
2 liter rozenpotten
rfx-1
Cannalijn voeding
Het plan:
Ik wil uit regulier zaad (NL5 x Skunk van Mr. Nice) allereerst de vrouwtjes selecteren en vervolgens van 9 stuks stekken snijden en in leven houden. De 9 planten zal ik vervolgens afbloeien en documenteren welke de mooiste pheno produceerde en welke de hoogste opbrengst had. Met de stekken van deze plant wil ik vervolgens verder om hier 1 of 2 moeders van te laten groeien. De rest zal ik waarschijnlijk in de 2e ronde van deze soort afbloeien, omdat ik in de tussentijd dat de moeders opgroeien, ik niks aan een leeg tentje heb.
Tussendoor zal ik een beetje experimenteren met verschillende plugs en potten. De rozenpotten vind ik met name interessant omdat ze smal en hoog zijn. Zo kan ik deze bijv. vullen met rfx en in deze tent al een heel eind voorgroeien, zodat wanneer ik ze in de 11 liters overpot, ze veel sneller aanslaan en dan ook direct op 12/12 kunnen.
Ik heb gister 26 zaden tussen keukenpapier gedaan. Hier hoop ik uiteindelijk 9 vrouwtjes van over te houden om stekken van te snijden en af te bloeien.

Omdat ik het nog had liggen, ga ik deze Cultilene stekpluggen gebruiken. dat zijn er maar 24, dus heb ik 't aangevuld met 2 paper buspluggen die ik in startblokken steek. Ik week ze 24 uur in EC 1.2 en PH 5.5

De voeding was op geen mogelijke manier óp het frame te krijgen met de middelen die ik tot mijn beschikking had, dus voorlopig hangt hij er even naast, verder prima zo denk ik.

Ik heb er weer zin in, blijven experimenteren en verbeteren!